Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende udbetaling af løn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg står i den uheldige situation at min nuværende arbejdsgiver er ved at gå konkurs, og banken har derfor stoppet udbetalingen af løn. Jeg har snakket grundigt med ham over de seneste par dage, og er kommet frem til den konklusion, at han vil gøre alt hvad han kan for at undgå konkursen. Men det sætter mig i en rigtig dårlig situation da jeg så ikke ved hvornår min manglende løn bliver udbetalt? Hvis han nu først erklærer sig konkurs om en måned vil der gå omkring 4 måneder før jeg ser mine penge pågrund af lønmodtagers garantifond har en gennemsnitlig behandlingstid på 10 uger. Jeg har snakket med min fagforening HK, hvor jeg dog kun har ret til rådgivning da jeg har et gratis medlemskab i kraft med at jeg er handelsstuderende. De foreslår jeg skal komme hen på deres kontor med lønsedler og kontrakt. Også skulle vi tage den derfra, jeg vil allerede undskylde nu hvis mit spørgsmål er rodet men det hele er lidt forvirrende for mig, da jeg er helt på bar bund om at jeg skal sætte fagforeningen efter ham? Jeg er på god talefod med min chef og ønsker ikke at skade ham i ond tro. Hvad er jeres forslag til hvordan jeg skal håndtere hele situationen? Hvis der ønskes flere detaljer for at give optimalt feedback må i endelige skrive! 

PS. Bliver det noget problem at få udbetalt mine penge via denne her garantifond? Og Hvad med de feriepenge jeg har tjent op over det sidste år, hvordan får jeg dem udbetalt hvis han nu går konkurs? Bliver det i såfald et problem at få de penge?

På forhånd mange tak

Simon Jess 

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

det er kun 2 steder du kan henvende dig i denne situation: