Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flotte butiksløsninger i osCommerce

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Er der nogle af alle jer, der kende nogle flotte eller anderledes webshops lavet i osCommerce ?

 

Rasmus

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Prøv at kigge forbi her: www.templates.dk - hvor du kan finde en masse flotte og anderledes templates til osCommerce.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar, det jer søger er noget der er helt anderledes en det man normalt se i osCommerce.

 

Men man er måske rimeligt begrænset med design under osCommerce. ?

 

Jeg spør bare ved stort set intet om webdesign. (se evt den tråd hvor jeg leder efter en webdesigner eller programør.)

 

Rasmus

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ingen begrænsninger i Oscommerce, nogle ville måske hævde det, men kender man Oscommercen til bunds og er en dygtig programmør er der ingen begræsninger i oscommercen da du har adgang til alt kildekode.

Så henvender du dig til et bureau der anvender oscommerce dagligt vil de også kunne lave netop de ønsker du gerne vil have, men prisen er naturligvis herefter.

Sidder man sig ned selv og forsøger med oscommercen kan den være meget sej at arbejde med, men bestemt muligt.

Blandt andet www.gadget.dk er bygget på en oscommerce.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Er det her virkelig alt vi kunne finde af flotte eller anderledes Oscommerce webshops.

 

Rasmus

 

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Nææh det var alt vi gad ;) Der findes flere tusinder flotte oscommerce shops på nettet, men hvis du ikke kommer med noget specifikt tror jeg ikke der er nogle der gider sidde og lede rundt efter filnavne kodestumpe og andet for at indentificere om det er en oscommerce butik.

 

Problemet er jo ofte at de flotte/anderledes osc''s er svære at spotte uden man kender til oscens filstruktur og sådan.

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus

 

Du har ret i, at man ved de fleste OSC butikker med det samme kan se, at der er tale om OSC. Det er min påstand, at det samme er tilfældet med Dandomain og flere andre. Hvis man i OSC holder sig til at tilrette stylesheet (som definerer farver, baggrunde, skrifttyper m.m.), indsætte contributions (små moduler med ny eller tilrettet funktionalitet) og lave mindre tilpasninger i administrationsmodulet - så vi OSC-arven altid skinne igennem.

Hvis der virkelig skal modificeres, får du brug for en, som kender OSC til bunds, og som kan lave gennemgribende ændringer i koden. Dette er eksempelvis tilfældet, hvis du har specielle behov til, hvordan produkter skal listes og vises.

 

Vær i øvrigt opmærksom på, at dette rejser en ny problemstilling. Vælger du eksempelvis at tage udganngspunkt i Golden Planet (som jeg kun kan anbefale), udsender de med jævne mellemrum nye versioner af systemet. Hvis der er foretaget gennegribende ændringer af koden, kan du ikke uden videre opgradere til nyeste version, og dermed drage nytte af forbedringerne. Vi har valgt at leve med denne konsekvens - om valget var rigtigt må tiden vise :-).

 

Jeg har selv gennem tiden ledt efter flotte og anderledes OSC butikker som inspiration. Desværre har 90% skuffet. Jeg synes bestemt at den nævnte gadgets-butik er et eksempel på en veldesignet butik, hvor man ikke ved første øjekast udbryder OSC!

 

Hvis du selv har mod på at lede videre, er her nogle gode steder at starte:

 

- www.openforum.dk (under Live shops annonceres nye danske OSC butikker)

- http://shops.oscommerce.com/ (liste over live shops der anvender OSC - mange!)

 

Jeg ønsker dig held og lykke med dit projekt!

 

/Thomas

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus



Du er velkommen til at lade dig inspirere fra min shop på haandlavet.dk
jeg har brugt en del tid på at ændre designet. Er igang med at lave en
ny version, men grundet andre arbejdsopgaver må det desværre lige vente
lidt



Tim Liljendahl

haandlavet.dk


Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Argh, der fik den lige fucket op i tegnsættet

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)