Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avanceret website

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle derude!

Efter endt læsning af "Iværksætter til jeg dør", et par dybe åndedrag og en aflevet job-opsigelse er det på tide at se på det praktiske i projektet som jeg ønsker at kaste mig ud i, og her er et website en yderst væsentlig del.

Jeg har henvendt mig til forskellige webprogrammører for at indhente tilbud, men desværre spænder de fra 5.000 kr til 50.000 kr, og det giver anledning til en del forvirring. Derfor søger jeg her og håber på lidt vejledning og måske nogle mulige tilbud.

Det er lidt svært at forklare hele systemet, men jeg prøver så godt jeg formår.

En række fotos (måske 150-200 stk.) skal, af en admin, kunne uploades til siten så de efterfølgende kan ses af personer med et bestemt password. Ét password bruges af måske 50 mennesker og giver adgang til samme indhold. Brugere og passwords skal kunne administeres via et interface. Man kan gennemse billederne som thumbnails og flagge dem der har interesse. Efterfølgende kan tilføjes de til indkøbskurven hvor der er mulighed for at vælge størrelse og antal for hvert enkelt billede (se evt. www.billedbutikken.dk under Fotom@il som inspiration). Billederne bestilles og der indtastes navn, adresse, mail m.m. Bagefter betales der med betalingskort.
Navn, adresse og evt. supplerende info gemmes automatisk i et specielt formateret .txt dokument så der kan udskrives labels på en labelprinter udfra disse oplysninger.

Ordren lægges i "bunken" der kan ses via admin-interface. Der vises automatisk informationer som totalbeløb for alle ordre, avance, antal billeder af hver type, antal billeder totalt set m.m.
Admin har så mulighed for at vælge at aktivere ordren hvorefter den automatisk (formodentlig via FTP) sendes til en server sorteret i mapper svarende til billedernes valgte størrelse etc.
Det skal på en måde også løses således at der kan brændes en CD ud fra de valgte billeder, dvs. der skal kunne laves måske 30 unikke CD'er hver i sær med forskelligt indhold.

Al information (tekst, priser m.m.) på sitet kan ændres via admin-interface.

Som sådan er det underordnet om skrives på den ene eller anden måde, selv om PHP/MySQL etc. nok ville være at foretrække da jeg ikke er den store fan af kommercielt stads fra f.eks. Microsoft.

Jeg håber at ovenstående giver en idé om hvad det er jeg søger, og om nogen af jer derude har kompetencer til det, eller kan henvise til nogen der har :-)

Selv er jeg rimeligt ferm til teknik generelt og kan både lidt HTML, en masse Photoshop, hardware m.m. så I er velkomne til at skrive i et teknisk sprog - notér dog venligst at jeg ikke forstår mig på programmering som sådan.

Mange hilsner, og på forhånd også mange tak,
Simon Hoff Kunze

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-05-2007 21:37:27 Forfatter:Kunze Hej alle derude!

Jeg har henvendt mig til forskellige webprogrammører for at indhente tilbud, men desværre spænder de fra 5.000 kr til 50.000 kr, og det giver anledning til en del forvirring. Derfor søger jeg her og håber på lidt vejledning og måske nogle mulige tilbud.

Jeg er simpelhrn nød til lige at smide en lille kommentar til dette.
For det første, så er det ikke en opgave jeg har ressourcer til at påtage mig, så er det på plads
Jeg kan godt forstå hvis du er forvirret, jeg kan godt fornemme her på Amino, at der er nogle webdesignere der er sultne, men at de er så sultne at de giver en pris på kr. 5000,- for en opgave af denne karaktér er helt hen i skoven!
Enten, så har de ikke helt forstået opgavens omfang eller også så får du ikke hvad du regner med at få.

Jeg vil råde dig til at se dig rigtigt godt for og den pris du har fået på de 50.000 ville jeg personligt nok hælde mere til.
Held og lykke med dit projekt, som iøvrigt lyder spændende.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende projekt du vil have gang i Simon :)

Personligt tror jeg, ligesom Michael, at de bud på ca. 50.000 er mere realistisk end dem på 5.000. Jeg er selv programmør og gad ikke lave det system for 5.000, det tager det ganske enkelt for lang tid til :)

Har du henvendt dig til virksomheder eller private? Og hvilke type af virksomheder?
Hvis du henvender dig til en der har en hobby-forretning der laver det ved siden af sit alm. arbejde, vil du sikkert kunne hente en bedre pris end hvis du henvender dig til et stort firma med mange ansatte, kontor og udgifter :)
Jeg høre selv til den første del, driver min virksomhed i fritiden fordi jeg syntes det er sjovt og naturligvis også i håb om at jeg på et tidspunkt kan leve af det. Den tid, den glæde :)

Kvaliteten af arbejdet lavet i de 2 typer virksomheder tror jeg nu ikke behøver variere så meget, men ham der vil kode det til dig for 5.000 vil helt sikkert ikke levere et system du i sidste ende kan være tilfreds med som kunde.

Hvis du ønsker endnu et tilbud på projektet, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Held og lykke med projektet :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
5.000 er selvfølgelig for lidt, opgaven må være misforstået...

50.000 er i overkanten,
jeg vil tro min bud vil havne på 20.000 - 25.000

afhængig af hvad der skal ske med de udvalgte billeder.

 

men du kan starte med at lave en komplet beskrivelse af opgaven,

evt. ud fra den synsvinkel hvad kunden oplever, og hvad admin oplever.

 

og en beskrivelse af en kundetransaktion - altså et køb, og hvad det fører til.

 

Gode projektbeskrivelser sparer mange udviklingskroner

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har erfaring med den slags programmering. Jeg kan udføre arbejdet præcist som du vil have det udført, men jeg tager en fordelagtig pris for det. Det er en ærgelig start for en selvstændig, og da jeg er igang med at opbygge mig et ry, vil jeg gerne gøre en god gerning og give dig en god pris for det arbejde du skal have udført. Jeg hæmmer ikke før det er som du vil have det, og vi skal også finde ud af noget med noget support. Hvis du er interesseret, kontakt mig da på bratsch@ofir.dk på enten mail eller MSN.

 

Venlig hilsen Adam

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
50.000kr er urealistisk. Jeg vil meget gerne give dig et tilbud på opgaven, jeg har lavet mange store opgaver de sidste 3 år og som der ser ud ligenu har vi plads til at tage et par små eller en stor opgave mere ind. :)

Det drejer sig om at starte et samarbejde med en partner du kan stole på og som du ved er der for dig i fremtiden, fordi han har lavet et system som han kan stå ved og som han vil forpligte sig til at vedligeholde i fremtiden for dig, men dog samtidig med er udviklet med det formål at det let skal kunne overtages af en anden udvikler/virksomhed i det tilfælde at i bliver nød til at skifte.

Fang mig på 70 220 627 eller mail@mc-solutions.dk hvis du er intresseret i en professionel bedømmelse af de tilbud du har fået eller et tilbud fra mig :)  (Bemærk...du kan ikke få begge dele...skal jeg bedømme de tilbud for dig du har fået vil det være useriøst af mig selv samtidig at give et tilbud ... og omvendt)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi vil da også gerne give et bud på opgaven. (Hvis du arbejder med en kort tidshorisont kan vi nok ikke hjælpe, vi har først plads til at tage opgaver ind til september). Lige en lille advarsel, vi vil nok komme væsentlig tættere på de 50.000 end de 5.000.

Og så lige en kommentar til debatten generelt, i forhold til de som har afgivet bud sådan generelt der vil jeg nok være påpasselig med dem som ligger i den halt lave ende, 5.000kr er simpelthen for lidt til en opgave af det omfang.

Du er velkommen til at kontakte mig på psj@taketwo.dk hvis du gerne vil have et tilbud

Mvh Peder

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
som altid er take two og mange andre skarpe firmaer på banen inden jeg får slacket mig ind på debatten, så Digital Out springer over denne budrunde ;)

MEN: 5000,- for det er helt helt hen i vejret. Jeg vil umiddelbart anslå at der ligger en 60-80 programmeringstimer i det for en skarp fyr der har kravspecikationen i orden.. hvis nogen vil programmere for 20-30 kroner i timen er de enten sindssyge, meget meget desperate eller bosat i hviderusland :) Jeg ville skyde på ca 30k for at digital out lavede det - vi har nogle af delene liggende :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tit været inde og "rede" virksomheder som er blevet udsat for 5.000kr''s tilbud på 50-500.000kr''s projekter..og der er næsten altid tale om et eller flere af følgende scenarier...
 
  * En nærrig kunde
  * En kunde der ikke kan beskrive projektet godt nok
  * En "16 årig HTX Elev" der i et forum har underbudt (semi)professionelle udviklere.
  * En etableret udvikler der bilder (sig selv og) kunden ind at det kan outsources til Rusland for ingen penge.
  * En uvidende kunde, der tror at hjemmesider (og dertilliggende dynamik) laves med træk og slip applikationer på ingen tid og derfor er billige.

Typisk er det en kombination af nr 1,2 og 3 men det andet er faktisk også ofte set :) ... fællels for dem alle er at kunden i sidste ende står med snuden i skuffen, enten fordi det som endelig blev lavet blev for dyrt og for dårligt og kort efter måtte kasseres eller fordi det aldrig bliver færdigt og programmøren stikker af fra aftalen...og prøv lige at sagsøge en 16 årig knægt for ikke at lave sit (underbetalte) arbejde.

Dette her skal ikke ses som et udfald mod nogen men som simpel oplysning til dem som måtte finde det nyttigt :)
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Prøv at lave krav-specifikationen på engelsk og send den så til mig, så skal jeg sende den videre til en programmør jeg samarbejder med, det tager jeg mig ikke betalt for ;0) Vær opmærksom på at få ALLE detaljer med.
Bemærk at der kan være store udfordringer i et samarbejde med en indisk virksomhed - der er forskel i forretningskulturen, og så er der jo afstanden og sprogbarriererne.


Du kan også oprette dit projekt på www.getafreelancer.com (engelsk) eller www.findenfreelancer.dk (dansk)

 

Med venlig hilsen

 

Carsten O.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)