Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årets uofficielle bødestatistik....

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

>Og jeg HAR været i Aalborg, Horsens, Vejle mv... i svømmer jo i parkeringspladser over there... tag et smut til København og få lidt indsigt

Alligevel så jeg så sent som i sidste uge, at to parkeringvagter gik rundt og uddelte parkeringsbøder til 3 ud af 6 biler på en parkeringsplads. Parkeringspladsen havde vel og mærket en kapacitet til omkring 15 biler og var dermed ikke engang halvt optaget - så jeg har svært ved at se det problem som synderne har været skyld i, ved at holde der 1-2timer for længe.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er så heldige at have kontor lige bag Tivoli (http://korturl.dk/qV3TU), og jeg har slet ikke tal på hvor mange p-bøder vi har set uddelt i området udenfor kontoret. Vi har udsigt til det største, samlede parkeringsområde tættest på Tivoli, og folk skider virkelig højt og flot på reglerne om hvor tæt på hjørnet man må parkere samt at parkering udenfor afmærkede båse er fy-fy. I sidste uge så jeg 5 biler på stribe, der alle havde fået p-bøder - de havde åbenbart kollektivt vurderet, at hvis de nu holdt tæt nok, ville p-vagterne ikke bemærke den fine MC-afmærkning på asfalten. Det lo jeg længe af, mens jeg glædede mig over, at cyklen er så dejligt nem at parkere. :)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan vel alle hurtigt blive enige om at p-bøder er fandens værk, og en ren pengemaskine... (hvorfor f***en møder man dem ellers i deres små grønne corolla''er kl. 23 en fredag aften rundt omkring i KBH??)

Personligt har jeg aldrig forstået, hvor svært det kunne være for Københavns Kommune, for længe siden at have investeret i 3 centralt placerede GRATIS parkeringshuse - eksempelvis ved Nørreport, Kgs. Nytorv og Kalvebod/HCA-blvd. - sådan at der kunne læsses tusindvis af biler af her, men stadig med få hundrede meters gang til centrale KBH!?
 
Betaling på de øvrige, og i øvrigt så på de betalende pladser samt huse, burde p-billetten gælde ubetinget til Metro og busser i indre by i den tid der er betalt parkering for... LOGIK??
 
Men ikke i det offentlige... det ville da også være synd for statsbudgettet at skære deres lille hobby-millionforretning væk fra et år til et andet, så ville Thor-drengen få lidt problemer med sin kugleramme.....
 
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Folk kunne sgu også bare spænde hjelmen og snuppe cyklen. ;)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/15/2005 12:20:25 AM Forfatter: Mads Mellergaard

 burde p-billetten gælde ubetinget til Metro og busser i indre by i den tid der er betalt parkering for... LOGIK??

P-afgifter og betalingsparkering har oftest til hensigt at fungere adfærdsregulerende. Dit forslag er glimrende - det skulle formentlig primært gælde for parkeringspladser ved s-togstationer i de mindst trafikbelastede områder, så pendlere kunne have en fordel af at parkere dér og tage det offentlige ind til byen.
 
Da jeg boede i Aalborg, var cyklen nu også mit foretrukne våben i kampen om at nå på arbejde til tiden. Faktisk købte jeg min første bil i forbindelse med at jeg flyttede ud af byen.  I bytrafik er kombinationen af cykel og taxa konkurrencedygtig på alle parametre. - Bortset fra, når man skal ud til T Hansen. Dér vil både cykel og taxa virke lidt malplaceret.
 
mvh Hans
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Her min statistik:

Voldsdomme: 0
Domme efter straffeloven: 0
Domme efter andre love: 0
Fartbøder: 1
Parkeringsafgifter: 0
Dummebøder: 0
 
Total udgift: 2000,- og et hak i kortet.
 
Jeg tror der i DK er lige så mange meninger og ændringsforslag som der er mennesker, når man diskuterer færdselsbøder.
 
Min egen bøde faldt lige uden for Viborg mod Århus. For dem der ikke har været der, kan jeg fortælle at det er en 2 sporet landevej med en enkelt tilkørsels mulighed. Bøden er betalt, jeg kørte for stærkt, ingen tvivl om det, og heller ingen brok.
Det der irriterer mig, er at politiet igen  og igen stiller sig på steder som dette, kun fordi det er en ren pengemaskine.  Hvad med at de koncentrerer sig om de steder hvor det er meget farligt at køre for stærkt. F.eks i byerne. Selvfølgelig skal de også kontrollere steder som førnævnte, men 8 gange på en md. og det er bare de gange jeg selv har set dem.
 
Og til dem der tænker: Du har set dem stå det samme sted 8 gange på 4 uger, hvorfor kører du så selv forbi med 120???
Tja, dumt det ved jeg, men når man trækker ud i andet spor plejer man og kunne se dem tids nok, men denne dag havde de så lånt en helikopter af forsvaret
 
På spørgsmålet om p-afgifter, er jeg på mange områder stærkt uenig med dig Mads. Jeg synes det mest irriterende ved trafikken i byerne er ulovligt parkerede biler. Det er altid lykkedes mig, at parkerer indenfor 1000 m fra min endestation, og det tager altså kun  8-9 min, at gå 1000 m. Ærligt talt er P-afgifter ikke en straf for dovenskab?? Og ja, jeg kommer faktisk meget ofte i Kbhn, og har gjort det i flere år.
 
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Har selv fået over 30 parkeringsbøder gennem tre år med bil, og med hensyn til mange af dem ved jeg sku godt at jeg har parkeret rigtig dårligt... Er lidt doven
 
Men alle gangene har jeg alligevel skrevet ind og gjort indsigelse over bøden, rigtig/forkert - jeg er ligeglad
Parkering København, Europark og Carpark er alle effektive virksomheder som, om man vil det eller ej, tjener rigtig gode penge på andres glemsomhed/dovenskab - whatever...
 
TV2 lavede i august en meget fin udsendelse - Operation X - tak for sidst. Her målte journalisten Morten Spiegelhauer farten på betjentene og fuglte efter parkeringsvagterne med skjult kamera for at se, om de selv respekterer loven. Det viser sig, at det kniber med moralen - både parkeringsvagter og politibetjente bryder selv reglerne, mens de kontrollerer, om vi andre overholder dem.

Journalisten målte farten på en målevogn og på politiet. De kørte alle for hurtigt. Eller med andre ord så kørte de efter forholdene, ligesom alle os andre som må døje med bøder.

Journalisten afslørede også håbløs skiltning ved operaen - hvilket medførte, at firmaet Carpark har kunnet score ½ million i bøder fra sagesløse bilister. Det rette ord må være tyveri!
 
Her er nogle links til debatten: www.lorteby.dk, www.aktivebilister.dk/park.htm og
 
 
Pæne hilsner
 
Mark Ceesay

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/15/2005 12:26:00 AM Forfatter: David Mc Nally Folk kunne sgu også bare spænde hjelmen og snuppe cyklen. ;)

David - jeg ville nødig til at skulle tage cyklen fra Vordingborg til København
 
Let''s face it, der bliver IKKE mindre trafik i københavn om vi vil det eller ej. Så er det bare om Københavns Kommune er hurtige nok til at reagere på problemstillingen, men vi får se hvad (mare)Ritt vil gøre ved det!
 
For så vidt, også hvad angår lukningen af indre by, vil det medføre to ting:
 
  1. Indre by''s forretningsliv vil lide et knæk i forhold til f.eks. Fisketorvet (bemærk, 2 timers gratis parkering og masser af pladser, på toppen af deres skude) og Field''s... (endnu flere)! Desværre, for vi er nogle der holder af det ægte gamle handelsliv og ikke vil havde det centraliseret i sjælsforladte minimalistiske indkøbscentre.

  2. Du vil skubbe bilbyrden fra indre by, ud i en ring omkring den bilfri zone, og endnu flere biler vil nu komme til at kæmpe om de samme pladser...
Som jeg siger..: Automobilet er kommet for at blive - tro det eller ej - lad os løse problemerne derudfra, og ikke som de fleste ynder at gøre det, nemlig at opstille en helvedes masse begrænsinger i form af bilfri indre by, færre parkeringspladser mv. - fordi det får jo bilerne ud af byen??!!!.... hmm... nej!
 
Vågn op til den virkelig verden politikere....
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe - sjov tråd...

Jeg har en enkelt lille fartbøde. Men jeg har engang været tæt på en ret alvorlig én af slagsen!
 
Jeg havde engang et møde i Aalborg, og kørte pænt på vej til mødet, og da jeg skulle hjem (ca. ½ time senere) fik bilen tæsk, for jeg vidste jo at der ikke var razzia. På de jyske motorveje kan der godt være langt mellem bilerne, så for fuld pedal kørte jeg hjemad. Men ca. 10 km. syd for Aalborg ved en motorvejsafkørsel stod politiet sgu og var i gang med at sætte deres laser-måler op. Jeg kørte lige forbi dem med en hastighed der var høj nok til "stolen" i flere amerikanske stater, men de kunne jo intet gøre. Udstyret var ikke parat, og de små Mondeo'er politiet kører i kunne alligevel ikke indhente mig 
 
Sommetider kan man være heldig!
 
/Carsten
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en enkelt bøde i år, og den ærger mig ret meget, jeg kom susende den ene vej, og der stod politiet og snuppede alle dem der kørte UDEN sele, jeg grinte for jeg havde husket min.

5 minutter efter kom jeg den modsatte vej UDEN sele , det kan man vel kalde en dummebøde
 
 
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)