Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvindekvoter i erhvervslivet

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Celgaard:

Anden reaktion: Super ide i en overgangsfase, hvor man fokuserer på en større mindset-ændring!

Det er et faktum, at der sidder "for mange mænd" i bestyrelserne, som ikke øjner mulighederne i kvindelige indsparkere. Hvis man vil tricke en udvikling mod flere kvinder, er det et udmærket forslag at fastsætte en periode på 2-5 år ved lov for at accellerere processen.

Personer med en eksempel mellemøstlig baggrund, ville også give en større mindset ændring, der også vil "skubbe lidt" til det traditionelle. Hvordan mener du tvangsfordelingen skal være?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring 10% af den danske befolkning er indvandrere og efterkommere.

Jeg mener personligt, at 40% kvinder i bestyrelserne er at skyde over mål, men en vejledende fordeling på 75% mænd, 20% kvinder samt 5% indvandrere og/eller efterkommere vil give god mening evt. pensionerede top-bankfolk, top-ledere etc.

Mit forslag vedrører en overgangsperiode, ej en permanent løsning....

Generelt bør en bestyrelse vel nogenlunde spejle organisationens grupperinger for at være helt optimal - selvfølgelig forudsat at samtlige poster kan bestrides af kvalificerede medlemmer?

 

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Celgaard:
men en vejledende fordeling på 75% mænd, 20% kvinder samt 5% indvandrere og/eller efterkommere vil give god mening evt. pensionerede top-bankfolk, top-ledere etc.

Jeg tro du mener en vejledende fordeling på mindst 20% kvinder og 5% indvandrere, for du kan da ikke mene at den vejledende anbefaling skal være at mændene altid skal udgøre et absolut flertal i enhver bestyrelse udelukkende fordi de er er mænd?

Personligt bryder jeg mig ikke om kvoter - jeg synes de lægger nogle bånd, der tager opmærksomhed fra hele essensen - så jeg finder det stærkt bekymrende, at der er kvoter på vej - for jeg mener ikke vi har brug for dem her i dk - desværre ser det lidt anderledes ud i andre lande i EU, hvor undersøgelser har vist, at kvinder med kvalifikationer bliver valgt fra udelukkende på grund af deres køn.

På den anden side har Bosse jo ret i, at kvoterne ikke har kørt Norge i sænk.....synes det er et ekstremt komplekst spørgsmål for fakta er, at mange mænd har haft en tendens til at vælge nye bestyrelsesmedlemmer, der minder om dem selv - og der ER kvalificerede kvinder derude, der ikke får en chance. Det ville bare være langt mere behageligt for alle parter, hvis virksomhederne begyndte at interessere sig for disse kvinder kompetencer på eget initiativ.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Majbritt Jacobsen:
På den anden side har Bosse jo ret i, at kvoterne ikke har kørt Norge i sænk.....

Nemlig....

Majbritt Jacobsen:
og der ER kvalificerede kvinder derude, der ikke får en chance.


Ja - og mange mænd får aldrig mulighede heller - de grå i inderkredsen klapper for meget hinanden!  Wink

  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@Majbritt: Tak for rettelse!

Det er selvfølgelig en vejledende fordeling på "mindst" et antal.

Er iøvrigt enig med John Sommer - og det mest interessant er, at bestyrelsesmedlemmerne ofte er meget bevidste om dette faktum....

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Celgaard:
Generelt bør en bestyrelse vel nogenlunde spejle organisationens grupperinger for at være helt optimal - selvfølgelig forudsat at samtlige poster kan bestrides af kvalificerede medlemmer?

En bestyrelse skal da afspejle, hvad der tjener virksomhedens overlevelse, lønsomhed og udvikling bedst - og så er det fløjtende ligegyldigt, om 70% af medarbejderne er etniske danskere - eller omvendt. Hvis den optimale bestyrelse efter de eneste kriterier, en kommerciel kan drives efter, er 100% kvinder med indvandrerbaggrund, er det sådan, bestyrelsen bør se ud.

Det er absurd at kigge på hverken køn eller etnisk baggrund. Kvalifikationer kender ikke til hverken tissemand eller tissekone, brun, hvid eller gul hud.

Jeg har en del aktier i børsnoterede danske selskaber, og hvis de selskaber fremover skal ledes af en bestyrelse, der er delvist sammensat efter køn i stedet for efter egnethed, skal jeg da have solgt ud inden ;-)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)