Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man betaling for samme ordre til to forskellige affiliates?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 138
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi har et problem med at den samme affilaite er partner hos to forskellige Affillate netværk og vi har oplevet at skulle betale for samme ordrenummer begge steder. Det samme gælder når sidste klik kommer fra Adwords og dermed skal der ikke betaling til Affiliates da sidste klik tæller. Er der nogen der kender noget software der kan hjælpe med at tracke sidste klik så den rigtige affialtes får betaling.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ikke svare på, men vil rigtig gerne kende svaret! Jeg håber jeg vågner op til et svar i morgen... :-)

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Det er en problemstilling, som du bør forelægge de enkelte affiliate netværk. Jeg bygger mit indlæg på formodninger om, hvordan det kan lade sig gøre. Dog uden at have noget konkret kendskab, kun lidt løse erfaringer :-).

Anyway...

For at opnå det ønskede resultat, bliver du nød til at sammekæde data fra de forskellige netværk. Det kan enten gøres live, eller med udtræk fra de respektive affiliate netværk.

1) En live løsning vil kræve at dit domæne, har mulighed for at aflæse de forskellige netværks sporingscookies. Helt konkret skal din side aflæse tidspunktet for, hvornår den er sat. Siden eksekverer herefter sporingskoden, for det netværk, med den nyeste cookie. Det tror jeg ikke på du får lov til.

2) Alternativt skal du bygge en robot der logger ind i de forskellige affiliate netværk administrationssystemer (der hvor du manuelt logger ind nu). Robotten skal herefter trække en liste over hvilke salg netværket har generet, samt kende tidspunkt for hvornår sporingscookien for salget er sat (ikke hvornår selve salget er sket). Disse data skal behandles, og kædes op mod hinanden. Til slut har du en enkelt liste, hvor du kan se hvilke affiliate netværk der har genereret hvilke salg. Hvis det er muligt, skal robotten også gå ind og annullerer de salg, som ikke er gyldige. Alternativt skal det gøres manuelt. Denne løsning er dog skrøbelig overfor ændringer i affiliate netværkets administrationssystem. Til info er det samme teknik som jeg benytter her. Jeg tror ikke det er en løsning der kommer til at fungerer i praksis.

3) Affiliate netværkene skal understøtte tredjeparts sporing. Det vil sige at sporingen ligger ved et mediebureau/dig selv, som har en række forskellige affiliate netværk tilknyttet. Det minder på mange måder om løsning 1), men hvor der er en central tredjeparts cookie der er nøglen til sporing. Udfra værdien af den, laves sporingsopkaldet til det rigtige netværk. Det kunne se sådan her ud:

netværk-A affiliate URL -> tredjepart affiliate URL (cookie sættes til netværk-A) -> destination URL
netværk-B affiliate URL -> tredjepart affiliate URL (cookie sættes til netværk-B) -> destination URL.
netværk-C affiliate URL -> tredjepart affiliate URL (cookie sættes til netværk-C) -> destination URL.

cookie vil være tilknyttet netværk-C. På kvitteringssiden laver du et sporingsopkald til tredjeparten. Tredjepart bekræfter at der er en cookie, og kan se den senest er sat af en konti fra netværk-C. Tredjepart sørger for at lave et sporingsopkald til netværk-C, som kæder salget sammen med den respektive publisher.

Dette ville køre fuldstændig automatisk. Facebook annoncering / Adwords, vil du også kunne kombinerer med denne løsning, ligesom du har mulighed for at tilbyde et affiliate program, udenom et affiliate netværk. Dette må være løsningen. Men det kræver at de forskellige URL'er ved affiliate netværket, peger på tredjepart affiliate URL'en, og ikke direkte til destinations URL'en.

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 138
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige skrevet en mail til dig :). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også bruge 3. parts tracking som dart, tracead, dobbelt klik - hvis du ikke kan programmere selv. Det er også en god ide at sætte det op mod dine egne aktiviteter sådan at du ikke både betaler for et salg gennem affiliate og din egen google adwords kampagne.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 138
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er igang med at teste noget som vi har fået fra Trade Tracker og hvis det ikke virker så tager vi et af dine forslag.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)