Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vinder springet på TV2...

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

[QUOTE]Dato: 12/15/2005 10:36:52 PM Forfatter: Peer Jakobsen

Til gengaeld burde campingpladser, brugtbilsforhandlere og restauranter slet ikke have vaeret med i konkurrencen. Hvor er vaekst potentialet i saadanne lokale mand og kone virksomheder henne?
 
 
Undskyld men det var sgu da en underlig holdning, for 25 år siden var Jysk Sengetøjslager også
blot en mand og kone forretning.
Man kunne jo også foreslå at alle rødhårede ikke må deltage i diverse sms afstemninger.
 
 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/15/2005 10:36:52 PM Forfatter: Peer Jakobsen
Til gengaeld burde campingpladser, brugtbilsforhandlere og restauranter slet ikke have vaeret med i konkurrencen. Hvor er vaekst potentialet i saadanne lokale mand og kone virksomheder henne?

Hvorfor ikke? Som jeg har forstået det, var det netop osse en af udsendelsernes foremål at vise at det kan lade sig gøre at starte mange forskellige slags virksomheder op her i DK
 
Jeg kan ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, for der er da helt sikkert en masse mennesker, der har sagt til Lars Larsen at "det går aldrig", dengang han sad og drev sin virksomhed fra sit soveværelse, eller hvad med Grundfos eller Danfoss? osv
 
Vi skal alle starte et sted fra?!
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har proevet at lede efter en beskrivelse af udsendelsernes formaal, men jeg har ikke rigtig kunne finde noget.
Personligt synes jeg at formaalet burde vaere at motivere folk til at skabe virksomheder der har mulighed for at skabe stor vaerdi for Danmark, altsaa har et vaekstpotentiale der raekker ud over 5-10 ansatte og satser paa inovative produkter.
 
Det er fint nok at folk ejer en campingplads eller en brugtbilsforretning, men set ud fra Danmarks synspunkt mener jeg det er forholdsvis ligegyldigt om de virksomheder eksisterer eller ej. Der var ingen af dem der havde visioner om at aabne en kaede af campingpladser eller brugtbilsforetninger. Ingen af dem havde ambitioner om at vokse til rigtig store virksomheder.
 
Det har intet at goere med at sige "det gaar aldrig godt". Det skal nok gaa fint for Ribe camping og Loenne biler. Jeg synes bare deres ambitionsniveau er for lavt til at de bliver interessante nok til at have med i en konkurrence.
 
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi har netop talt om det her på kontoret : Lønne var en sympatisk fyr og alt held og lykke til ham - campingfamilien ligeså og mange af de andre.

 
Men: når jeg tænker "iværksætter", tænker jeg ikke på at starte noget op, som alle andre gør, men at gøre noget nyt - tilføje noget - se nyt på tingene.
 
Jeg mener at de eneste "rigtige" iværksættere i programmet var Guardia, Smokepolution og Whizoo og jeg er sikker på at alle de andre er gået i glemmebogen om 2 år - enten er de lukket igen eller også er de fanget af dagligdagens håndværk.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
I glemmer en vigtig ting:

Dette er en Tv-udsendelse. Altså med andre ord: Det er underholdning. Det SKAL være underholdende. Målgruppen for TV2 er ikke iværksættere som os men ALLE. Det er primetime på en landsdækkende kanal, og reklamerne der kører inden og efter programmet, skal have noget for pengene.

Erhvervsstyrelsen er med i det, og det er jo med målet om, at skabe flere iværksættere. Hvis programmet havde fortalt historien om kæmpe store professionele virksomheder, der bare kørte med klatten, så ville danskere blive bange for at tage springet selv. Alle folk sidder med en idé derude, de færreste gør noget ved det, men når man kigger på en mand-kone virksomhed eller en designer, der glemmer at betale moms, så tænker man: "Så kan jeg sgu også, hvis de kan."
Den anden ting (nok mere vigtig), er seertallene. De skal være i top pga. reklamerne, hvis det var professionele virksomheder, der var med ville VI se det, men hr. og fru Danmark ville ikke. Iværksættere er ikke målgruppen. TV2 har fået afsindig mange ansøgnigner til programmet, og sidder der nogen med en afvisning fra TV2, og tænker HVORFOR? JEG ER DA LANGT BEDRE END NOGEN AF DEM I SPRINGET! Så er der ingen grund til bekymring. De bedste er sorteret fra, da det ikke er god underholdning.
Det er også svar til Martin på hans artikel omkring programmet. Programmet afspejler bestemt ikke, iværksætteri i Danmark - det afspejler iværksættere der er god underholdning.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

> det afspejler iværksættere der er god underholdning.

Det vil jeg ikke give dig ret i. Jeg er enig med dig i at TV-udsendelsen er lavet først og fremmest for at underholde - IKKE for at give et reelt og representativt billede af iværksættere i Danmark, men jeg synes faktisk ikke de har udvalgt de mest underholdende. Faktisk synes jeg slet ikke udsendelserne var skruet så godt sammen, set ud fra en TV-underholdnings vinkel, som det kunne have været. Det var simpelt hen lidt tyndt og småkedeligt. De havde efter kin mening sat sig for meget mellem to stole: Et show - og en faglig konkurrence.
 
Til sammenligning kan nævnes et andet program, der også havde et stærkt ervervselement: "2 fag frem" - det var simpelt hen langt bedre underholdning - et bedre TV-koncept.
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Jeg er enig i, at konceptet ikke er blevet udført så godt som overhovedet muligt, og der sidder helt sikkert iværksættere derude, der er LAAAAANGT mere underholdende end dem der var med i springet. Min pointe var blot, at påpege hvorfor det ikke var store velfungerende virksomheder. De har garanteret også ansøgt....

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville personligt se en sådan konkurrence som en defokusering for en start-up virksomhed - med mindre konceptet havde været MEGET mere forpligtende. Se f.eks. den amerikanske "The Aprentice" med Dunnald Trump - det er nok det mest populære erhvervsorienterede TV-show nogensinde (endda et af de mest se reality shows overhovedet!). Dels virker The Donnalds engagement i sagerne mere omfattende, end den tid der var afsat til Springets mentorer og dels var gevinsten for deltagerne større. Meget større. Resultatet efter den første sæson var da også at der til den næste kom over 1 million ansøgninger! Det er såvidt jeg ved endnu en rekord. Fuck mand, tænk at skulle læse 1 million ansøgninger igennem - jeg går ud fra Donnald Trump har haft lidt assistance hehe

Springet kunne have været lavet meget bedre, hvis der havde været brugt lidt mere tid på konceptudviklingen, flowet i showet og ikke mindst præmien i den sidste ende.
 
Hvis staten virkelig gerne vil hjælpe til med et sådan projekt, hvad så meget at udlove 3 års skattefrihed, som præmie (jo mere success din virksomhed får, jo højere bliver præmien). Se DET ville få selv MIG til at overveje en ansøgning! :)
Tilmeldt 16. Dec 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/16/2005 1:54:04 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk I glemmer en vigtig ting: Dette er en Tv-udsendelse. Altså med andre ord: Det er underholdning. Det SKAL være underholdende. Målgruppen for TV2 er ikke iværksættere som os men ALLE. Det er primetime på en landsdækkende kanal, og reklamerne der kører inden og efter programmet, skal have noget for pengene. Erhvervsstyrelsen er med i det, og det er jo med målet om, at skabe flere iværksættere. Hvis programmet havde fortalt historien om kæmpe store professionele virksomheder, der bare kørte med klatten, så ville danskere blive bange for at tage springet selv. Alle folk sidder med en idé derude, de færreste gør noget ved det, men når man kigger på en mand-kone virksomhed eller en designer, der glemmer at betale moms, så tænker man: ''Så kan jeg sgu også, hvis de kan.'' Den anden ting (nok mere vigtig), er seertallene. De skal være i top pga. reklamerne, hvis det var professionele virksomheder, der var med ville VI se det, men hr. og fru Danmark ville ikke. Iværksættere er ikke målgruppen. TV2 har fået afsindig mange ansøgnigner til programmet, og sidder der nogen med en afvisning fra TV2, og tænker HVORFOR? JEG ER DA LANGT BEDRE END NOGEN AF DEM I SPRINGET! Så er der ingen grund til bekymring. De bedste er sorteret fra, da det ikke er god underholdning. Det er også svar til Martin på hans artikel omkring programmet. Programmet afspejler bestemt ikke, iværksætteri i Danmark - det afspejler iværksættere der er god underholdning.

 
Udsendelserne var utvivlsomt god underholdning, og ikke andet!!
Mentorer, deltagenvirksomheder og iøvrigt ledende erhvervsfolk der deltog i afsluttende udsendelse, bedømte forløbet som dybt userøst!
Grund: Udvælgelse af vindere KAN ikke kun foretages af tilfældige venner, alle Danmarks designerskoler, børn og unge der måske vælger udfra personlig sympati !!
 
Det ville være præcist så underholdende såfremt mentorer, eller andre kompetente erhvervsfolk havde fundet en vinder ( eventuet en fordeling af ekspertstemmer og lægmands stemmer)
 
PS Bentsen omtale i sit indlæg at der vigtigt at få igangsættere til at skabe arbejdspladser i DK.
 
Vinderen skaber arbejdspladser i KINA.
Ministeren må føle sig misbrugt!
 
 
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/16/2005 2:35:06 PM Forfatter: Mikkel deMib

Hvis staten virkelig gerne vil hjælpe til med et sådan projekt, hvad så meget at udlove 3 års skattefrihed, som præmie (jo mere success din virksomhed får, jo højere bliver præmien). Se DET ville få selv MIG til at overveje en ansøgning! :)
 
 
Ja, og da rigtig mange iværksættere har lavt overskud i biksen de første 1-2 år, vil staten nok ikke gå glip af så store skatteindtægter når det kommer til stykket.
 
/Carsten
Side 3 ud af 6 (52 indlæg)