Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vinder springet på TV2...

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Med hensyn til det "Store finaleshow", så synes jeg at det var en slem skuffelse. Et lynresumé af de 7 finalisters virksomheder, og 2-3 min. interview til både deltagere og mentorer.

Hvis det havde været bare en smule seriøst, så havde de afsat bedre tid, og taget en regulær debat med en række politikere om mulighederne for dagens iværksættere i Danmark. En vaskeægte partileder runde! Istedet for en sløj anekdote om Bent Bentsen flirten med et fritidslandbrug.

Om vinderen skaber arbejdspladser i Kina? Det kan da godt være, men får hun den succes hun fortjener, så skabes der også mange arbejdsplader herhjemme og i andre EU lande. Det findes der mange danske design firmaer der har gjort, og stadig gør. Jeg kan altså ikke få ondt i røven over at en pige med en design drøm vinder sådan en konkurrence over et par fyre med en rygekupé eller et firma med et skræmmende fokus på citronmåner og campingvogne.....

mvh
Kim N

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/16/2005 1:35:40 PM Forfatter: Peer Jakobsen
Det er fint nok at folk ejer en campingplads eller en brugtbilsforretning, men set ud fra Danmarks synspunkt mener jeg det er forholdsvis ligegyldigt om de virksomheder eksisterer eller ej. Der var ingen af dem der havde visioner om at aabne en kaede af campingpladser eller brugtbilsforetninger. Ingen af dem havde ambitioner om at vokse til rigtig store virksomheder.

 
Mener du seriøst, at iværkrsættere kun er dem, der er nytænkende og tænker på at vokse sig worldwide?
 
 
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/16/2005 1:45:23 PM
Forfatter:
Men: når jeg tænker ''iværksætter'', tænker jeg ikke på at starte noget op, som alle andre gør, men at gøre noget nyt - tilføje noget - se nyt på tingene.



Der er vel næppe nogen iværksættere som ikke selv synes at de gør det?

Hvorfor er det i øvrigt mere "nytænkende" at ville lave anderledes mad end anderledes tøj (du synes at Whizzo er "rigtige" iværksættere, men at designeren ikke er)? Et tøjfirma har da god mulighed for at blive en vækstvirksomhed.

Anja
Tilmeldt 16. Dec 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden et par af debattørerne skriver mere, synes jeg lige i skulle gå ind på TV2 hjemme, debat om springe.t

 
Efter at have læst dette, er man måske ikke så flov over at også selv være taget ved næsen !!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tilladt mig at paste det ind her.

Citat fra "hundehandleren" på tv2s debat:

* * * * * * * CITAT BEGYNDER * * * * * *
betyder navnet at udsendelsen og konceptet "sprang" ??

Tillykke Line
Du gjorde under de givne omstændigheder det helt rigtige.
At der så ikke var andre deltagere der i deres vildeste fantasi kunne forestille sig hvad det var de blev snydt til at deltage i, er jo ikke din skyld.

Tilslutter mig helt forrige indlæg.

jeg var til stede ved optagelsen, og den var lige til "velkommen på forsiden" !!!

Kan desværre ikke citere alle de bestyrtede/chokerede/forargede, kommentarer fra deltagere, mentorer og indbudte erhvervsfolk.
Vil føre for langt at kommentere det hele(beskrive)
Skal også passe på med udtalelser.

Et par pluk:
Husk at det var en underholdningsudsendelse (sagt af TV2 ansat)
!!!!!!!!!!!!!!
Udsendelsen var IKKE møntet på iværksættere !!!!

. Ministeren forlod fnysende lokalet (kunne alle se)
. Programværten jublede da vinderen var kåret (se senere)
. mentoren (gl. JUBI mand) forlod lokalet i utide- og råbte højt ???
. Stig Bøgh var chokeret over afviklingen
. Danfoss direktør kritiserede TV2 højlydt ( Danfoss er nok ikke sponsor næste gang)
. Lars Larsen grinede bare ( glædede sig nok over at han ikke var sponsor.

2 Andre top erhvervsfolk mente at de sammen burde klage til Erhvervs og Selskabsstyrelsen ( der var oprindelige initiativtagere til programmet)



Der var en udbredt fornemmelse af at vinderen blev"hjulpet" til at vinde.

( tidligere udsendelse blev en deltager fotograferet i en bil- han havde lånt- og nedlagt forbud mopd at klip blev anvendt

. En af finalisterne- der havde fået 3 spørgsmål tilsendt dagen før, som alle andre, fik et helt andet spørgsmål
stillet ???

(uden tvivl den finalist der førte afstemningen inden udsendelsen- ihvertfald den deltager der helt klart vandt i afstemning foretaget af et panel af erhvervsfolk.


Flere og grovere eksempler findes.

En MEGET stor del af stemmerne på vinderen kom fra designskoler ??????????????

En MEGET stor del af stemmerne fra "campingpladsen" kom fra gæster og fra kædebrev der blev udsendt til ca 50.000 i dagene før.
(ingen kritik af deltagerne- smart gjort)

En enkelt lille ting: Ministeren roste iværksætter virksomheder der skaber arbejdspladesr.
Vinderen har kun dokumenteret at hun skaber arbejdspladser i KINA- kan måske skaffe et par mere i Danmark.

Hvor er dokumentation for at det ikke er børne eller slavearbejde i KINA ????????????????

Vinder vidste ikke at der noget der hed indgående og udgående moms !!!!!!!!!!!!!!

Kunne blive en lang roman.

En gruppe er igang med at indsamle data fra alle deltagende firmaer, og vil bruge den til at gå videre med ( TV2- ministeriet, pressen ????)

Glemte lige:

DEN ENESTE SERIØSE MÅDE AT AFVIKLE EN UDSENDELSE PÅ ER VED AT FÅ EKSPERTER TIL AT DØMME ( eller at fortælle, ministeren, sponsorer, deltagende firmaer, og alle andre at der er tale om medvirken i en underholdningsudsendelse)

Handlede det kun om seertal og indtægter fra 100000 SMS eller flere ????????????????????????????


FØJ FOR SATAN, hvor det stinker


* * * * * * * CITAT SLUTTER * * * * * *

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan kan man se at sms-stemmer kom fra eks. designskoler?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

>Et tøjfirma har da god mulighed for at blive en vækstvirksomhed.

Det er nok der folk skal holde tungen lige i munden, og se forskellen på vækstiværksættere og iværksættere. Det er førstnævnte som regeringen gerne vil have flere af. Almindelige iværksættere er ikke dårligere end vækstiværksættere, men det er sidstnævnte der skaber den samfundsøkonomiske vækst - så må I jo diskutere om designeren eller smokesolutions bidrager mest til BNP og antallet af arbejdspladser.
 
klp29 -> Rimelig skræmmende beskrivelse fra en, der åbenbart har været der.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige at Hundehandlere lever op til sig navn, for sådan en gang vrøvl har jeg næppe set før.
Bent Bentsen smilede så han var ved at revne, jeg gik bestemt ikke i vrede, men hyggede mig en halv times tid efter programmet var slut og stemningen var rigtig god. Den eneste der gik før tid var Claus Meyer og det var ikke pga. surhed.
Prøv lige at læse indlægget igen, er der noget som helst som han ikke skyder på?
Manden er en tåbelig psykopat...

Dbh Martin

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Anonyme indlæg på fora er fantastiske :) :) :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

> Anonyme indlæg på fora er fantastiske :) :) :)

Ja, men mange glemmer bare at lovgivningen også gælder for sådanne indlæg. Man må f.eks. gerne give udtryk for meninger (i vidt omfang) men man må ikke påstå noget faktuelt der ikke kan bevises - f.eks. at en person skulle have sagt noget helt bestemt. At citater så tit bringes helt ude af den sammenhæng de oprindeligt faldt i, er en anden, og langt mere kompliceret, sag :)

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)