Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 gode domæner til salg

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør vi heller ikke, domænerne har været brugt, til mail indtil for et par måneder siden :)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

pc-direct:
Er det på virksomhedsbørsen, jeg skal lave en annonce for 2 domæner?

Nej, fordi jf. Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2, hvor der står:

"Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internet-domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje".

Det du henviser til der er et lovforslag - er det da trådt i kraft?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-direct:
domænerne har været brugt, til mail indtil for et par måneder siden

Og hvis du fortsat kun har domænerne, fordi du ønsker at sælge dem, så overtræder du loven med hensyn til salg af domæner.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt så ud af at den er i generelle vilkår:

https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/generelle_vilkaar/Generelle_vilkaar_vers._05.pdf

Citat:

7.4 Forbud mod warehousing
Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene
med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2. For domænenavne,
der var registreret på tidspunktet for lovens ikrafttræden den 1. juli 2005, træder
forbudet først i kraft fra den 1. juli 2010, jf. lovens § 27 stk. 3.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ole Schelde:

pc-direct:
Er det på virksomhedsbørsen, jeg skal lave en annonce for 2 domæner?

Nej, fordi jf. Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2, hvor der står:

"Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internet-domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje".

Det er så heller ikke tilfældet lige nu. Den lov/regel kan let omgås ved at sige man sælger indholdet på sin side, hvoraf domænet er en del af selve salget... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:
Den lov/regel kan let omgås

Jeg vil ikke forholde mig til, hvordan du anbefaler, at man begår noget ulovligt, men de domæner, som denne tråd handler om har tilsyneladende kun være brugt til mail, og der er i dag ikke en aktiv hjemmeside tilknyttet.

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget godt, men domænerne www.pc-direct.dk og www.pcdirect.dk skal enten startes op igen eller sælges, med det samme min søn er klar eller jeg er raskmeldt igen.

Vi har drevet PC-Direct med webside siden 2004 og indtil 2010 og brugt mail indtil for et par måneder siden.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

pc-direct:
Er det på virksomhedsbørsen, jeg skal lave en annonce for 2 domæner?

Nej, fordi jf. Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2, hvor der står:

"Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internet-domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje"

Og ud fra hans indlæg kan du ikke vurdere om det er med Vidersalg eller udlejning for øje han har erhvervet sig de domæner.

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

PC-Direct.dk web. blev nedlagt, ved en fejl da jeg stoppede PC-Direkt.dk :)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)