Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af ejerforhold Aps

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har søgt lige på Amino, men kunne ikke finde et helt konkret svar på mit spørgsmål.

Jeg skal overtage et Aps fra en anden, der er 80.000 i egenkapital. Jeg skal have 100% ejerskab og jeg skal udbetale de 80.000 til sælger.

Jeg indkaster så anlægsaktiv i firmaet i stedet for de 80.000, da jeg personligt ejer 15% af et andet Aps svarende til ca 120.000kr

Vi har afholdt ekstra ordinært general forsamling hvor overdragelsen er godkendt og ejerbog er ændret.

Jeg skal nu høre, kan denne ændre ske på Web-reg? altså er det bare direktør der skal ændres eller skal der også ændres i stifter? eller hvordan skal ændringen ske?

Jeg skal ende op med et sammeskrevet resume fra EogS som beviser at det er mig der er indehaver af selskabet.

Håber i kan give nogen gode svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hyrpel:

Hej med jer.

Jeg har søgt lige på Amino, men kunne ikke finde et helt konkret svar på mit spørgsmål.

Jeg skal overtage et Aps fra en anden, der er 80.000 i egenkapital. Jeg skal have 100% ejerskab og jeg skal udbetale de 80.000 til sælger.

Jeg indkaster så anlægsaktiv i firmaet i stedet for de 80.000, da jeg personligt ejer 15% af et andet Aps svarende til ca 120.000kr

Vi har afholdt ekstra ordinært general forsamling hvor overdragelsen er godkendt og ejerbog er ændret.

Jeg skal nu høre, kan denne ændre ske på Web-reg? altså er det bare direktør der skal ændres eller skal der også ændres i stifter? eller hvordan skal ændringen ske?

Jeg skal ende op med et sammeskrevet resume fra EogS som beviser at det er mig der er indehaver af selskabet.

Håber i kan give nogen gode svar.

 

Hej

Du kan kun ændre direktøren/ledelsen, hvorimod stifteren ikke kan ændres.

Der kan ikke indberettes ejerfohold på webreg.dk, idet ejerregisteret endnu ikke er oprettet, hvorfor du kun har ejerbogen til dokumentation af ejerforholdet.

Tonny

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det du har brug for et dokument hvori står at der bliver bliver overdraget anparter til dig mod betaling af kr. 80.000.

Derefter skal du indsættes som direktør i selskabet via webreg.

Jeg forstår ikke helt din tanke bag at indskyde et anlægsaktiv i ApS'et.

Det er noget jeg sagtens kan være dig behjælpelig med.

Du er velkommen til at sende mig en mail på javed@fuerst.dk, så kan vi aftale nærmere, hvis det har interesse.

 

Hilsen

Javed Aslam

Advokatfuldmægtig

FÜRST Advokatfirma

www.fuerst.dk

www.opretselskab.dk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)