Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ideén til App'en, men mangler programmøren? Hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg er blandt de mange, som synes, jeg har fundet den forholdsvis originale idé til en ny app

Problemet er nu den, at jeg har ideén, men ikke kompetencerne til at udvikle den selv! 

Hvordan kommer jeg videre? Jeg vil ikke betale en programmør for arbejdet, så det jeg tænker, er at indgå et samarbejde med en som kan det jeg søger? Men er dette den rigtige vej at gå?

Og hvis det er - hvor finder jeg dem henne? Og hvordan kan jeg sikre mig, at de 'ikke stjæler' min idé?

Mvh. Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vil du ikke betale en programmør? Tror ikke der er mange der vil arbejde gratis for udsigten til en mulig løn.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har 2 muligheder, hvis du ikke gider at betale dig fra det.

- Lær at kode selv (MEGET tidskrævende)

- Opgiv det

Programmører er ligeglade med dine ideer for det meste, og modtager tonsvis af joint venture forslag. Jeg kan med mit begrænsede kenskab fortælle dig at du får MEGET svært ved at finde en der gider ofre arbejdstid for nogle procenter i et teoretisk projekt.

De har jo typisk masser af opgaver der giver penge, hvorfor så satse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er samme båd. Jeg har valgt at alliere mig med ikke mindre end to programmørere. Jeg vil også lære det selv da det, i mine øjne, er fremtiden at man kan det. Lær dig selv det, eller skriv mig en pm. Så kan vi tale om dit projekt.
Mvh Alexander Ahle Bæk

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ligesom dig stået med den gode idé, og håbede også at folk stod i kø for at være med til at dele kagen.

men virkeligheden er således, at dem der har kompetencerne, som regel også selv har en masse idéer. så medmindre du kan tilbyde andre kompetencer i forbindelse med idéen, kan være den skal sælges til annoncører, markedsføres etc. - så forvent ikke at nogle gider at røre ved det for mindre en 3/4 af kagen.

hvis du slet ikke vil smide nogle penge efter det, så er mit bedste bud at søge efter samarbejdspartnere på udvikler forums, hvor folk gør det på fritidsbasis, eller hænge nogle opslag op på relevante uddannelses steder.

ang. at få stjålet idéen, så kan du lave en NDA, men den skal virkelig være banebrydende før nogle gør det tror jeg.

jeg har selv fortalt idéer til folk jeg ikke kender over e-mail, og hvis de blot lover ikke at stjæle den så holder den også

"Ifølge dansk ret er mundtlige aftaler ligeså bindende som skriftlige aftaler, men mundtlige aftaler kan efter omstændighederne være vanskelige at bevise, når der som her efterfølgende opstår uenighed omkring aftalen."

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:

Hvorfor vil du ikke betale en programmør? Tror ikke der er mange der vil arbejde gratis for udsigten til en mulig løn.

Jeg er indstillet på at splitte 50/50, derfor! Min erfaring siger mig, efter at have kendt en del 'almindelige programmører', at deres tankegang ofte er ret konsekvent på dette, og derfor har svært ved at tænke abstrakt.

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Ahle Bæk:

Vi er samme båd. Jeg har valgt at alliere mig med ikke mindre end to programmørere. Jeg vil også lære det selv da det, i mine øjne, er fremtiden at man kan det. Lær dig selv det, eller skriv mig en pm. Så kan vi tale om dit projekt.
Mvh Alexander Ahle Bæk

Hvordan fandt du frem til dine allierede? Er det venner og-eller bekendte? 

At lære at kode selv er ret komplekst, og ret uoverskueligt lige nu, da det som bekendt ikke er noget man lige lære!

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du selv tror mere på ideen, end at du ikke vil betale en programmør for arbejdet, hvorfor skulle en programmør så?

Du beder vedkommende lægge lønnet arbejde til side for at tage dit projekt = han/hun investerer.

Hvad investerer du?

Indlægget er venligt ment. Når du kan svare på ovenstående, så vil du have større succes med at finde en partner.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ssmadsen:

Hej derude!

Jeg er blandt de mange, som synes, jeg har fundet den forholdsvis originale idé til en ny app

Problemet er nu den, at jeg har ideén, men ikke kompetencerne til at udvikle den selv! 

Hvordan kommer jeg videre? Jeg vil ikke betale en programmør for arbejdet, så det jeg tænker, er at indgå et samarbejde med en som kan det jeg søger? Men er dette den rigtige vej at gå?

Og hvis det er - hvor finder jeg dem henne? Og hvordan kan jeg sikre mig, at de 'ikke stjæler' min idé?

Mvh. Søren

Jeg har et andet forslag til dig.
Der er langt flere penge i det end din app.
Jeg har en ide. Der er gode penge i det.
Det er et træfældningsfirma. Jeg ved hvilken skov vi skal fælde i.
Jeg ved præcist hvordan træerne skal fældes for at vi skal tjene penge.
Og jeg skal nok sørge for at vise dig hvordan øksen bruges, og hvordan træet bæres og stables efterfølgende.
Jeg har ikke kontakterne endnu, eller salgskanelen, men det tror jeg ikke bliver et problem.
Vi deler selvfølgeligt firmaet 50% / 50%.
Hvad siger du? 
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Hvis ikke du selv tror mere på ideen, end at du ikke vil betale en programmør for arbejdet, hvorfor skulle en programmør så?

Du beder vedkommende lægge lønnet arbejde til side for at tage dit projekt = han/hun investerer.

Hvad investerer du?

Indlægget er venligt ment. Når du kan svare på ovenstående, så vil du have større succes med at finde en partner.

Venlig Hilsen

Allan

Jeg søger heller ikke programmør med 20år på bagen, nærmere en som vil finde det spændende, og måske lige har lært at kode apps. Selvfølgelig er jeg klar på at smide penge i projektet, men fakta er også den, at er man programmør og ikke selv kan finde på en idé, er det så bedst helt at lade vær med at lave noget, eller at høre hvad andre med ideer synes?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)