Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min markedsanalyse helt hen i vejret?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias.

Tusinde tak for dine uddybende 2cents, det sætter jeg utrolig stor pris på!

Jeg vil prøve og se om jeg kan samle sådan et hold kvinder og lave mig en fokusgruppe, for nej kvinder de nok de sværeste at sætte sig ind i hovedet på!!

Nu kalder sengen :)

Tak for hjælpen, vender tilbage hvis og når der er positiv udvikling i sagen.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske man kan sammenligne det lidt med biler, og sælge konceptet lidt på samme måde som bil leasing

Fordelen ved bil leasing er, at man i princippet kun betaler for brugen af bilen. Man betaler lidt når man får bilen leveret, og så betaler man det som bilen taber i værdi hver måned. Når leasing perioden ophører, kan man sælge bilen for restværdien, selv købe den til restværdien eller levere den tilbage til forhandleren. Typisk vil man ved leasing periodens ophør bytte til en ny. Så man får altså en ny bil hver 3. år, og betaler i princippet kun værditabet ved brugen af bilen.

Fordelen ved leasing er, at man ikke skal have et bil lån i banken, og skylde flere hundrede tusinde kroner på den. Og hvis man alligevel skifter bilen ud hvert 3. år, opnår man måske ikke en økonomisk fordel i at eje bilen.

Skal man overføre dette til tasker, så giver det kvinder mulighed for at få en ny lækker designer taske, uden at skulle smide adskillige tusinde kroner på disken. Hvis de alligevel skifter tasken ud hvert år eller hvert 2. år (kender ikke frekvensen...), og smider den brugte i bunden af klædeskabet, kan det måske være en fordel at "lease" tasken. Skulle de være rigtig glade for tasken, kan de jo bare købe den til restværdien efter endt "leasing" periode. Hvis ikke, kan de bare levere den tilbage, og få en ny.

Du kan så sikkert sælge den brugte som 2nd hand, da mærkevare tasker sandsynligvis altid har en eller anden form for værdi. En 2nd hand webshop kunne måske ligefrem være en attraktiv sideforretning.  

Største risiko for dit projekt er helt sikkert, at en del af dine kunder ikke har råd til at købe tasken, så måske har de heller ikke råd til at betale leje hver måned. Man hører jo indimellem bilforhandlere sige, at de kun leaser biler ud til folk der har råd til at købe dem. 

Jeg er iøvrigt helt enig med Tobias. Du bliver nødt til at spørge potentielle kunder. At spørge potentielle kunder er verdens bedste markedsanalyse. Du kan kigge i statistikker dagen lang, og bruge fine formler og metoder, udviklet af forskere og matematikkere. Men intet giver dig indsigt som kunder, og potentielle kunder.

mvh Carsten 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)