Vi er snart klar til at gå på markedet med et helt nyt vand- og energispareprodukt til montering i badet. Forkromet og rigtig flot. Jeg har via et dansk/kinesisk firma fundet frem til en, der kan lave og trykke emballage i Kina. Men jeg synes, prisen er højere, end jeg havde håbet. Da vores produkt i billigste udgave skal holde sig på ca. 550 kr. inkl. moms, må emballagen ikke være for dyr. Men samtidig skal den være solid og præsentabel. Produktet skal dels sælges fra egen webshop, dels fra fx byggemarkeder. Den løsning, vi har valgt, er den kasse, som vi også i princippet kender fra posthusets emballagekasser: Man folder den op, og siderne går ned og låser med nogle tappe i bunden. Låget lukkes ved at stikke to flapper ind i siderne af kassen. Fordelen ved denne løsning er, at den er solid og vil kunne sendes direkte til kunde uden yderligere emballering. Og den kan stables uden at gå i stykker. I kassen er der tre foldede papindlæg, der holder produktet på plads og forhindrer det i at rasle rundt. Kassen er ca. 10 x 17 x 20 cm med blank overflade og 4-farve tryk. I kina skal vi ved 1000 stk. give 1,35 USD, ved 5000 stk. 1,15 USD. Er der mon nogle af jer, der har gode erfaringer med en emballage-leverandør, der kan gøre det lidt bedre? Som sagt betyder prisen en del, da det er et produkt i den lidt lavere prisende, og der er i forvejen en del fordyrende komponenter i det. Giv endelig lyd, hvis du kender nogen...Tak! Mvh. Thorkild Rasmussen |
Hej Thorkild,
Den type emballage hedder en Fefco 0427 - eller på alm dansk en forsendelses emballage.
Jeg vil anbefale www.pappe.dk til produktion med 4-farvet tryk.
Alternativt kan du finde en standard størrelse hos www.jakodan.dk - de har den også i hvid og sort. Så kan du starte billigt op, i små oplag - og sætte en digital trykt etiket på.
Du skriver at du vil bruge emballagen til både forsendelse og branding - dette vil jeg genoverveje! En kasse med tryk er sjældent ret lækker efter en tur med posten/fragtmanden. Så du skal minimere kommunikationen til simpel grafik: en farve og et logo. Der kommer jo frankering, stempler, klistermærker og alt muligt grimt uden på!!!
Måske kunne du overveje at fokusere på at lave et lækkert trykt indlæg, som vil give en god præsentation af dit produkt - når man åbner emballagen. Udpaknings oplevelsen er mere værdifuld branding end trykket uden på en forsendelses emballage.