Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NAV 2009 R2 - Moms på udenlandsk EU-kreditorfaktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en udenlandsk kreditor med dansk momsnummer, hvilket gør, at fakturaerne er påført dansk moms. Det skyldige beløb er inkl. moms.

Når jeg bogfører disse fakturaer, kommer momsen ikke med. Dvs. den bogfører kun ekskl. moms. Hvordan får jeg programmet/NAV til at tage momsen med, så det skyldige beløb til den udenlandske kreditor bliver inkl. moms.

På forhånd tak

Dorthe

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe

Det der styrer om der beregnes moms eller ej er din Virksomhedsbogføringsgruppe på din kreditor. Du skal bruge den samme kode som på dine danske leverandører.

Mvh
Erik

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, det var en lille fejl, det er din "Momsvirksomhedsbogføringsgruppe".
/Erik

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige svar Erik.

Er du måske også skarp på dette spørgsmål:
http://www.amino.dk/forums/t/156352.aspx

Det er jo en "udenlandsk" faktura fra Schweiz men der står et dansk momsnummer på fakturaen, ligesom det skyldige beløb er udregnet inkl. 25% DK moms.

Jeg er i tvivl mht. hvordan jeg skal bogføre fakturaen. Er det en dansk eller en schweizisk faktura, når der står sold by og en adresse i Schweiz men der så samtidigt er oplyst et dansk momsnr. og et beløb inkl. 25% dansk moms.

Og hvem skal overfor skat oplyse om varekøb i EU-lande (rubrik A)? - os eller den "danske afdeling" af vores leverandør.

Info: Vi har indtil for nylig haft en dansk importør som mellemled men vi er pr. 1/3 gået over til selv at være importør af produkterne.

Er det noget, du måske arbejder med?

På forhånd tak
D.

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe

Jeg har svaret i den anden tråd.

/Erik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)