Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er holdt op med mlm.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hpr:
Dem jeg kontaktede direkte fik en fyldestgørende præsentation og fik at vide at de endelig skulle henvende sig hvis de havde spørgsmål eller ville være med.

I et salgsmæssigt perspektiv - lige meget om vi taler Network Marketing eller stort set alle andre former for salg - så giver det ikke rigtig nogen mening at spørge folk om "de vil være med". Eller at sige: "vend endelig tilbage hvis du har spørgsmål".  

Og chancen for, at du får et nej tak er stort set lig med 100%. Og stort set 100% vil aldrig vende tilbage på en sådan opfordring. 

Hele indgangsvinklen i salg - og i særdeleshed i Network Marketing er jo, at du skal hjælpe folk med at realisere "noget" eller opfylde et behov - og som udgangspunkt i NWM skal det fortrinsvis gøres face-to-face, ikke via annoncering.

I NWM kan dette "noget" f.eks. være en ekstra indtægt, personlig udvikling, oplevelser, bedre helbred, at blive sin egen chef, at arbejde hjemmefra - eller hvad der nu får folk til at starte i NWM. 

Hvis du spørger folk, om de vil købe et kosttilskud vil de stort set altid sige nej. Hvis du til gengæld taler med en person som fortæller dig, at han altid er træt om morgenen - og du spørger ind til, hvad det betyder for ham, at han er træt om morgenen, så vil du få nogle svar såsom: "jeg har ikke så meget overskud til børnene/konen/kæresten" eller "de første par timer på arbejde er svære at komme igennem" eller noget tredje. 

Hvis du så derefter kommer med en løsning til, hvordan vedkommende kan få mere overskud til konen/børnene/kæresten så er der pludselig tale om, at du hjælper med at løse et problem og ikke om vedkommende vil "være med til noget..."

Denne form for problemløsning eller "solution selling" er universel inden for al slags salg, men er i særdeleshed vigtig inden for NWM. 

Det er også dette aspekt, der får mange til at stoppe med NWM, for det kræver tilvænning og uddannelse hvis man ikke er vant til at kommunikere på denne måde.

Men desværre får mange det til at lyde som om, at man "bare skal tegne sig op" og så vil kunderne og pengene lige så stille begynde at vælte ind.

Men sådan spiller klaveret bare ikke i virkeligheden. 

Hvis man ikke er til den opsøgende/rådgivende form for salg, så er alternativet i NWM at holde produktpræsentationer eller homeparties. 

Det er selvfølgelig stadig salg - men her skal man i princippet blot fremvise - og så finder kunden selv frem til de produkter, som kan løse et problem/opfylde et behov. (sådan meget firkantet sagt). 

Nu lyder det ikke som om, at du kommer til at sysle med NWM igen, men ovenstående er som sagt generelt inden for salg/kommunikation, så forhåbentlig kan du bruge det til hvad du end vælger at kaste dig over i stedet. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

jeg prøver ikke at ændre din beslutning men emnet at så ammenkædet relevant at jeg ikke vil kalde det spam

jeg har lavet et gratis rekruteringsværktøj ligmed manuskrift beregnet til mlm som jeg søger input på af rigtige mlmer.hvis man ser hvordan gearing er skruet sammen ligmed risiko styring og henvisning og facit kompentation i  forskellige brancher er der ting der springer op fra papiret som kan bruges gensidigt imellem brancher som er min pointe.

 

Man taler om at mlm firmaer tager et sortiemangt af produkter og putter det ind i en kompentation struktur og giver det et navn min headliner er "start din egen bank" ligmed et gearing  koncept der er puttet ind i den suveræne mlm salgskontekst iglo for  gearing/leverage er ikke allemandsviden men men det  er allemandseje

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)