Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det mig der er skingrende sindsyg?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja som overskriften siger så er jeg efterhånden ved at tvivle på egne åndsevner.

Vi er igang med at stifte et holdingselskab og et driftselskab (ApS). Vi har valgt at få hjælp af Jurition (de kan varmt anbefales) i stedet for blot at stifte selskabet selv (som man jo kan nu), eller bruge en voldsomt dyr advokat.

Vi har så valgt et pengeinstitut (jeg føler intet behov for at hænge dem ud som sådan - endnu) og har fået oprettet to konti som u/s. Vores drift er gået igang med det samme, men da selskabet ikke er færdigstiftet er vi jo nødt til at bruge banken til at få lavet div. overførsler - bl.a. betaling af leverandører, huslejer osv.

Allerede her begyndte det så at gå galt med bankrådgiveren. Hun mente tydeligvis ikke rigtig, at det var hendes opgave (men det generede hende ikke at tage 35 kr pr overførsel). Nå men vi indbetalte stiftelseskapitalen i fuldstændig frie midler (vi har ingen lån eller gæld nogen steder). Herefter bad vi hende om at bekræfte kapitalen over for E og S via webreg. Intet skete.

Pludseligt ud af det blå får vi og Jurition en mail hvori hun synes det er noget underligt noget, hun mener ikke det er hendes opgave at lave den slags (det hele krydret med en liflig brug af store bogstaver og udråbstegn - noget hun begyndte at praktisere første gang, vi bad om at få løst en opgave). Både Jurition og jeg regner her med, at hun da bare har haft en dårlig dag, så jeg tager ind til hende for at gyde lidt olie på vandende. Jeg har taget vejledningen med fra E og S samt et udskrift at retsgrundlaget så hun af faglig interesse kunne se hvad det gik ud på, da proceduren er forholdsvis ny.

I banken er hun så om mulig endnu mere sur. Hun stiller sig foran os midt i banken og siger hun ikke lige ved hvornår hun har tid til, at gøre det færdigt. Nu har hun imidlertid låst kontoen og sikret kapitalen - men er ikke kommet videre. Og vi står og skal betale leverandører - som vi ikke kan for kontoen er jo låst.

Alt i alt er vi simpelt hen måløse. Det skal siges, at vi bor på en ø og det ved banken godt. Det er derfor ikke muligt sådan bare lige at komme ind og ordne ting selv. Vi ved naturligvis at vi kommer til at betale gebyrer - og det er også en indregnet udgift.

Lad denne historie stå som en beretning fra den virkelige verden... Inputs modtages gerne.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Av. Jeg ved ikke, om du skal komme med blomster og rose hende, ringe og flippe ud eller eskalere sagen til hendes chef... 

Men det er godt nok en dum situation... 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Finde de største bogstaver du kan og høvle hende ned inde i banken så Gud og enhver mand, hendes chef, kolleger, kunder kan følge med.
Mon så ikke chefen invitere dig på en kop kaffe hvor du kan forklare sagen og fortælle om den sure, uhjælpsomme medarbejder han har..
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Finde de største bogstaver du kan og høvle hende ned inde i banken så Gud og enhver mand, hendes chef, kolleger, kunder kan følge med.
Mon så ikke chefen invitere dig på en kop kaffe hvor du kan forklare sagen og fortælle om den sure, uhjælpsomme medarbejder han har..

Eller blot forsøge at gå til ledelsen før man begynder at kæfte op inde i banken. Tro mig, at flippe ud foran resten af personalet og eventuelle kunder i banken, vil blot gøre situationen værre. Forsøg nu først at få etableret kontakt til ledelsen - der er sikkert én af dem som har ansvaret for kundeservicen. Snak roligt med ham/hende og forklar jeres situation og fremvis retningslinjer og dokumenter fra E&S samt jeres regninger. Fremvis samtidigt også et kontoudtog og diverse andre bankpapirer som viser at i har penge i banken og at der ikke er stiftet lån.

At flippe ud hjælper i langt de fleste tilfælde intet.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Morten Falk Nielsen:

Anders S:
Finde de største bogstaver du kan og høvle hende ned inde i banken så Gud og enhver mand, hendes chef, kolleger, kunder kan følge med.
Mon så ikke chefen invitere dig på en kop kaffe hvor du kan forklare sagen og fortælle om den sure, uhjælpsomme medarbejder han har..




Eller blot forsøge at gå til ledelsen før man begynder at kæfte op inde i banken. Tro mig, at flippe ud foran resten af personalet og eventuelle kunder i banken, vil blot gøre situationen værre. Forsøg nu først at få etableret kontakt til ledelsen - der er sikkert én af dem som har ansvaret for kundeservicen. Snak roligt med ham/hende og forklar jeres situation og fremvis retningslinjer og dokumenter fra E&S samt jeres regninger. Fremvis samtidigt også et kontoudtog og diverse andre bankpapirer som viser at i har penge i banken og at der ikke er stiftet lån.


At flippe ud hjælper i langt de fleste tilfælde intet.


Det har virket for mig engang :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ofte svært at få en chef i tale, så start med at ringe til bankens erhvervsafdeling og bed om at tale med en anden end din rådgiver og fremlæg din situation.

Du kan også bede om at få en anden rådgiver. Du kan jo sige at du ikke er tilfreds med dine nuværende rådgiver og gerne vil have en der kigger på dine ting med friske øjne.

At flippe ud og tale med store bogstaver er aldrig en god løsning og vil kun skade din sag.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Men derfor behøver det langt fra at betyde at det også virker for trådstarter.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu skriver en ø, er det så fyn vi snakker om :-))

Imens hun finder tid til at gøre det færdig, leder i da bare efter en bank, hvor i ikke er pisse irriterende når i har brug hjælp. Og forresten gerne vil betale for at være irriterende. :-)

God weekend!

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)