Hej Ja som overskriften siger så er jeg efterhånden ved at tvivle på egne åndsevner. Vi er igang med at stifte et holdingselskab og et driftselskab (ApS). Vi har valgt at få hjælp af Jurition (de kan varmt anbefales) i stedet for blot at stifte selskabet selv (som man jo kan nu), eller bruge en voldsomt dyr advokat. Vi har så valgt et pengeinstitut (jeg føler intet behov for at hænge dem ud som sådan - endnu) og har fået oprettet to konti som u/s. Vores drift er gået igang med det samme, men da selskabet ikke er færdigstiftet er vi jo nødt til at bruge banken til at få lavet div. overførsler - bl.a. betaling af leverandører, huslejer osv. Allerede her begyndte det så at gå galt med bankrådgiveren. Hun mente tydeligvis ikke rigtig, at det var hendes opgave (men det generede hende ikke at tage 35 kr pr overførsel). Nå men vi indbetalte stiftelseskapitalen i fuldstændig frie midler (vi har ingen lån eller gæld nogen steder). Herefter bad vi hende om at bekræfte kapitalen over for E og S via webreg. Intet skete. Pludseligt ud af det blå får vi og Jurition en mail hvori hun synes det er noget underligt noget, hun mener ikke det er hendes opgave at lave den slags (det hele krydret med en liflig brug af store bogstaver og udråbstegn - noget hun begyndte at praktisere første gang, vi bad om at få løst en opgave). Både Jurition og jeg regner her med, at hun da bare har haft en dårlig dag, så jeg tager ind til hende for at gyde lidt olie på vandende. Jeg har taget vejledningen med fra E og S samt et udskrift at retsgrundlaget så hun af faglig interesse kunne se hvad det gik ud på, da proceduren er forholdsvis ny. I banken er hun så om mulig endnu mere sur. Hun stiller sig foran os midt i banken og siger hun ikke lige ved hvornår hun har tid til, at gøre det færdigt. Nu har hun imidlertid låst kontoen og sikret kapitalen - men er ikke kommet videre. Og vi står og skal betale leverandører - som vi ikke kan for kontoen er jo låst. Alt i alt er vi simpelt hen måløse. Det skal siges, at vi bor på en ø og det ved banken godt. Det er derfor ikke muligt sådan bare lige at komme ind og ordne ting selv. Vi ved naturligvis at vi kommer til at betale gebyrer - og det er også en indregnet udgift. Lad denne historie stå som en beretning fra den virkelige verden... Inputs modtages gerne. |
Av. Jeg ved ikke, om du skal komme med blomster og rose hende, ringe og flippe ud eller eskalere sagen til hendes chef...
Men det er godt nok en dum situation...