Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger spørg butik/netshop ejer. Hvordan går slaget i år ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Går det ikke af H til fortiden, med at sælge tøj/sko/osv ? eller er det kun hos dem jeg besøger der mega klager. Både fysisk shops og netshops

Julen var ok, men de sidste 10mdr. lyder slemt for mange. Det er sværet som grosist nu også, indkøbs er meget små/forsigtige. Jeg tror jeg er under med minst 30% i forhold til sidste år med efterår levering.

Det virker til at 2011 slut og start 2012 er ringer end starten af krisen, folk vil bare ikke bruge penge, og så går det endnu mere i stå, og endnu flere kommer i ledighed. Dog syndes jeg der mange der skal ud at rejse og have det sjovt, lidt underlige man så har penge til det. 

Hvad følger i at det går,  beder, det samme, ringer i 2012 ?

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej duoduo

Nu er det ikke kun i tøj branchen det går "lidt" skidt.

Problemet er at den danske industri, har gjort meget for at markerer at de ikke er konkurrance dygtige. Og derfor har lagt rigtig mange arbejdspladser i udlandet. Og det betyder så også at rigtig mange dansker går med en frygt for at deres arbejds plads snart ryger, og derfor sparer de mere op.

Vi er lige nu, på vippet til en bedring, og det betyder så også at man begynder at få mere råd, men også at man i nogle år nu har levet på spare budget, og det gør at man skal ud og have luft, altså afstresse, og det gør man typisk ved at rejse en uges tid. Fremfor at man tager de mere materielle ting, der kan udstråle overskud. Disse vil sikkert her sidst på året begynde at florere igen.

Jeg ser også nu, at fx mange ikke invisterer så meget i reklame artikler, også et tegn på at salget ikke er faldende mere. Da man jo med stigende salg ikke har behov for at få så meget omtale.

Men ellers så er der stadig en krise stemning i DK, og uanset om Grundfoss, Danfoss og hvad de store ellers hedder snakker om fremgang, så er problemet at de fleste dansker ikke tror på det, så længe at hus salget ikke er kommet op. Eller at man ikke er sikret, ved at man altid kan skyde sit hus af til overpris. Og det i sig selv sætter desvære en stor begrænsning.

Vi har årene før levet over evne i DK, og det betyder så også at der er en regning der skal betales. At det desværre ikke er alle danskere der har oplevet, eller vundet på den opgang, betyder desværre at alle dansker kommer til at betale for den uforsigtighed der er dannet, og alle de konkurser der kommet. Som også gør at mange af de mennsker som typisk søger gode tilbud på nettet, er lidt mere tilbageholdende, da de kommer til at skulle betale meget mere i el, og benzin. Der igen nedsætter rådighedsbeløbet. Som reelt set er sat meget ned de senere år, med lønreguleringer på omkring de 1-2% samt prisstigninger på over 5%, så vil en almindelig dansk familie ikke have de samme økonomiske muligheder som ellers.

Ligeså så vil vi i fremtiden se, en meget større differentiering i det danske samfund, hvor man typsik vil opleve at der kommer flere og flere fattige, da de industri jobs, der normalt har holdt de boglige svage ovenvande, desværre er væk, og de der er tilbage er de lavbetalte service jobs, der ikke er ret meget højre end en kontanthjælp.

Ligeså så vil vi opleve en større invandring af udenlandsk arbejdskraft, til de jobs der er meget simple, og ikke kræver de store krav. Og det gør også at forbruget i DK, vil være vigende.

Jeg ser desværre ikke særlig lyst på fremtiden i DK, bl.a fordi at lederne i de store danske virksomheder lever i en meget snæver verden, hvor de ikke altid ser tingene i det rette lys, og mere og mere plejer egoismen fremfor hvad der er godt for et firma. Altså at vi nermerer os mere og mere amerikanske tilstande, hvor man lukker fabrikker når de ikke giver overskud i et år. Selvom der kan være potentiale i det.

Vi vil også se flere og flere virksomheder der brænder nallerne ved deres udfasning, og så brænder nallerne når de prøver at flytte produktionen hjem igen. Da de så har mistet den ekspertise de havde.

Så i fremtiden, vil flere og flere forsøge at købe i udlandske shops, netop fordi at det tit er billigere, men også fordi at den danske selvværds følse er væk, og vi er i et egoistisk stadie, hvor vi prøver at få mest mulig ud af en mindre og mindre sum penge.

 

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)