Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder du røven ud af bukserne, eller har du laserne endnu - Har du talt timer?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg har set i flere indlæg at folk skriver at de arbejder 80-100 timer om ugen. Og tæller jeg timer sammen, så er der ved 100 timer dårligt tid til at spise eller gå på toilettet.

Jeg synes selv at jeg gir den en skalle, men jeg når altså ikke 80 eller 100 timer. Det troede jeg engang at jeg gjorde, men da jeg så talte efter over en periode, så kunne jeg se at jeg ubevidst filtrerede lav-last perioderne væk og dermed kun gættede på basis af høj-intensitive perioder. Og det er jo lidt snyd.

Desuden lever jeg ikke af arbejde alene. Jeg har ønske om et liv ved siden af, bla. motion og helt i prioritet er min familie (specielt mit barn vil jeg lære at kende fra start).

Så jeg kunne tænke mig at spørger til alle I flittige aminoers arbejdsuge og rytme. Og specielt jer med børn. Hvordan klarer I at drive en virksomhed, være tilstede hos jeres børn og livsledsager. Og måske endda tid til motion og en koncert i ny og næ?

Jeg har ikke selv fundet en god rytme, men forsøger at leve et helt liv selvom det koster. Og bla. er jeg inspireret af http://winning-without-losing.com/ og ideen her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Nu har jeg hverken børn eller kone....men har så en familie der har bedrevet hor for at genere mig(nevører og niecher der ringer om råd).

Jeg har altid sagt at jeg maks vil arbejde 3 timer om dagen i mit firma, det vil så sige tryk arbejde. Og derfor er mine priser så defineret ud fra det. Altså at jeg skal producere 3 timer, for at få betalt 8 timer dagligt, Og det mangler mange desværre at tage højde for.

JEg vil hellere udskyde en ordre, end at stå kl. lort om natten og lave et dårligt stykke arbejde. Men det gør så også at det tit kan mangle lidt tid, og jeg har så også stået kl. lort om natten og trykket, selvom jeg var træt og helst ville sove, eller været vågen i 3 døgn, for at kunne klare det jeg skulle...

Men nu har jeg så også arbejde ved siden af mit firma, og det skyldes at jeg faktisk ikke kan belægge alt tid. Men som så meget andet, så har jeg kunder der vil have deres ting på samme tid, som gør at jeg nogle gange kan sove i flere dage, mens andre så får jeg ikke et ben til jorden. Men jeg klager ikke. Jeg har jo selv valgt det.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ens liv er iværksætter og der ligger ens familie og venner og det der hele glæden ligger og hverdag prøver man arbejde mere for man ønsker frem gang og vækst man har jo sin iværksættere passion at det skal lykkes det hele og glæden ved lykkes er  hele glæden værd 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg tror ikke at der nogen der kan beddrive 100 effektive arbejdstimer på en uge - slet ikke. Når mange iværksættere siger at de arbejder 100 timer om ugen, er det især fordi at det som iværksætter kan være svært at skille arbejde og fritid.

Nu sidder jeg f.eks. her en lørdag eftermiddag og taster lidt på Amino, svarer et par mails, læser lidt interessante artikler på nettet for at holde mig opdateret, mv. Jeg vil selv kalde det arbejde - det er en vigtig del af det at drive min virksomhed. Men jeg tror at mange af mine venner og bekendte som er i "almindelige" jobs vil se det som fritid.

Jeg kan sagtens have både lange dage og lange uger med rigtig meget at se til, men jeg har prøvet at identificere de ting som er vigtige for mig, og som jeg prioritere at nå i løbet af selv travle uger. Det er f.eks:

  • Træning min. 2 gange om ugen
  • Min. 2 friaftener pr. uge til at se venner mv.
  • Min. 1 fridag pr. uge med tid til mig selv
  • Tid til selv at lave aftensmad min. 3 gange om ugen
  • Tid til at spise morgenmad hver dag
  • Min. 6 timers søvn hver nat

Jeg har selvfølgelig perioder hvor jeg ikke overholder alle disse ting, men hvis det bliver for lange perioder kan jeg mærke at det giver bagslag. Det er altså de ting som gør at jeg kan leve i "balance" og stadig drive min virksomhed på en god måde. Jeg tror at det er meget individuelt og at man selv skal finde frem til de ting som giver mening.

Under alle omstændigheder tror jeg ikke på "rigtige" 100 timers arbejdsuger :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian!

Det er bestemt muligt at arbejde 100 timer om ugen og mere. I 2010 startede jeg Groupon i Danmark. Fra scratch og stort set alene. En typisk arbejdsdag startede lidt over 8, hvor jeg bl.a. opdaterede Facebook, mens jeg drak kaffe og spiste morgenmad. Ved 9-tiden sad jeg så klar på hovedkontoret. Ved 1-tiden hentede jeg noget frokost, som jeg spiste foran skærmen, mens jeg arbejdede videre. Klokken 8 kørte jeg hjem igen, hentede lidt aftensmad på vejen, og arbejdede videre indtil i hvert fald klokken 10 (og ofte 12 - deadline for at uploade deals). I de værste uger indtil klokken 2 om natten.

Da der var 2 deals HVER dag samt en masse at lave, arbejdede jeg tit 20 timer alene i weekenden og således kan man godt nå 100 timer om ugen!

Når jeg brænder for noget, synes jeg ikke det er slemt at arbejde mange timer. Personligt sætter jeg dog grænsen ved 80-90 timer om ugen. Alt derudover virker i længden kontraproduktivt for mig.

Mange stressfrie hilsner fra Berlin,

Martin

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se at man kan lægge 100 timer i et projekt. Men så er der ikke meget tid til andet. Og selvom man brænder for sit projekt kan der jo være andre prioriteter i livet?

Jeg er ikke i tvivl om at mit vigtigste projekt er mit barn. Skulle jeg lægge 100 timer i mit iværksætteri, var det også et farvel til den del af livet. Jeg kan se i min omgangskreds at nogle gør det. Og jeg kan også se konsekvensen - fint at de har prioriteten i orden, men sjovt at se at de alligevel mener at de er en del af en familie. Når man er væk fra kl 7.00 til kl. 20.00 er det svært at være en vigtig person for andre. Og det jeg også kan se er at de personer der lægger meget energi i deres virksomhed er også dem der arbejdede meget FØR de blev selvstændige. I de perioder jeg selv er væk fra 7-21 kan jeg med det samme se en ændring ift. familien. Så er jeg ikke længere en del af et tæt sammenhold, men bare en gæst.

Hvordan klarer I aminoer at være tilstede i virksomhed og familie? Jeg kan jo se at der er spirende tanker om at man godt kan lave en blomstrende virksomhed uden at sige farvel til alt det andet i livet? Eller er det en drøm og at ville det hele som er utopisk? Jeg tror dog på den :)

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg brænder mit lys i begge ender. Min familie ved at jeg brænder for det jeg laver. Jeg har fuldtids arbejde ved siden af min foretning. Da jeg på et tidspunkt ville stoppe med at være selvstændig. Men jeg kan bare ikke lade det ligge, så nu arbejder jeg lige så meget igen.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror nu også det er mere mod 0 timer man kalder jo ikke sin hobby arbejde,  så vis man har en 7 dage om ugen laver sin hobby fra 8 om morgen til klokken måske 1 om natten lidt spise imellem og ellers laver hele resten af tiden sin hobby som iværksættere er der jo ikke arbejdet nogle timer på den dag 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder så lidt som muligt ;).... Men ligger på mellem 6-10 timer om dagen(mandag-fredag)

Min familie betyder alt for mig, derfor jeg har valgt ikke at arbejde mere :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Jeg elsker at arbejde, på alt muligt.... det er jo ikke at jeg sidder og laver bogholderi i 12 timer om dagen. Jeg har forkellige slags virksomheder, derfor er det fedt at veksle fra at lave bryllupper til at sende håndværker ud osv... det holder en i gang... man taler med masse ny mennesker og gammle kollegaer .......jeg arbejder nok mere end  timer om dagen.. nærmere de 12-14, men det er også et must at slappe af med en film hver aften mellem 23-.....

og tage ud og spise hver weekend på en super sted

:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)