Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedr. fotoside

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer 


Jeg gør mig mange overvejelser omkring en side, jeg er ved at lave med billeder og headers til hjemmesider (både til firmaer, portaler, hobbysider, privatsider m.m.) og vil meget gerne høre nogle meninger omkring følgende:


Vil det afholde dig fra at købe et billede, du kan lide, hvis du skal betale ved overførsel over netbank?


Skal du normalt bruge billeder straks, eller kan det tit vente et par dage?


Tager du overvejende efter, om billedet OGSÅ er velegnet til print?


Har det betydning for dig, at andre kan købe det samme billede, eller tænker du ”som en dråbe i havet”?


Har du tit behov for at købe billeder med ophavsret?


Når du køber ophavsret, er det så overvejende ved billeder, der skal bruges til print?


Har du til tider ønske om at kunne videresælge nogle af de fotos, du køber på fotosider?


Har du behov for at kunne købe fotos til hjemmeside-skabeloner, hvor skabelonerne kan sælges flere gange?


Glæder mig til at se nogle svar – på forhånd tak.


Mvh Kirsten




www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Jeg kan ikke lige svare på alle dine spørgsmål, men det er helt sikkert, at jeg ikke ville betale med bankoverførsel. Om man køber et unikt billede har det før været vigtigt for mig at se, om der er 5 eller 5000 andre der har købt det.

Håber du kan bruge mit korte svar alligevel.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja tak, jamen det kan jeg da. Det er nok også lige i overkanten af spørgsmål, jeg har stillet på én gang, men bliver der besvaret et par spørgsmål hver gang, så er det jo absolut brugbart.

Kirsten

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt nok ikke, hvad der sker med min brugerprofil, som pludselig viser "anonym", for jeg ER logget ind.

Kirsten

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg laver langt de fleste af mine fotos selv.
Hvis jeg skal købe et foto, vil det ofte være til en publikation - måske for en kunde, og da vil det være afgørende at få billedet eksklusivt - med mindre det hanler om noget baggrundsfyld.
Jeg ville have svært ved at stole på det eksklusive, hvis jeg kunne downloade billedet direkte, så jeg ville nok foretrække at få billedet leveret mere personligt og så efterfølgende få en faktura.
Hvis jeg skulle købe billedet direkte på en side - og det ikke var eksklusivt, ville jeg foretrække at betale med Dankort eller Visa, så sagen var ude af verden med det samme. Bankoverførsel med efterfølgende levering ville jeg ikke umiddelbart stole på med mindre det var hos én, jeg i forvejen kender eller har fået anbefalet.

Grafisk materiale skal pr. deffinition bruges i forgårs.

Jeg laver ikke så meget webarbejde, så jeg bruger flest foto til tryk - kvaliteten er altid afgørende.

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

Jeg takker for dit svar. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om vi snakker baggrundsfyld, hvis man f.eks. har et billede af en hund i toppen af en hjemmeside, der handler om hunde? Eller en strand på en side med udlejning af ferieboliger? Vil du evt. uddybe en smule, hvad du mener er baggrundsfyld? 

Hilsen Kirsten



www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kirsten

 

Baggrundsfyld kan i min verden være noget uskarpt flimmer, der blot giver en farveeffekt eller underbygger en stemning.

F.eks. har jeg brugt et fejlskud af lys fra Tivoli på forsiden af denne flyer: http://www.kjers.com/naturvidenskabmedsmag.pdf, hvis bagside har et billede af nogle hvidløgsranker, som er gjort temmelig uskarpe.

I brochuren "Havneliv" på denne side: http://www.kjers.com/html/grafisk_design.html har jeg brugt en himmel med en måge på på den ene side og en uskarp pige med kikkert på den anden.

Alle disse billeder er baggrundsfyld for så vidt at de godt kunne have været erstattet af noget andet (med mågen som en mulig undtagelse) uden at der var sket alverden ved det.

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, det ser ud til, vi er enige i opfattelsen af baggrundsbilleder. Tak fordi du tog dig tid. Og så er det jo smart at kunne bruge sine fejlskud på baggrunden. Iøvrigt nogle flotte brochurer.

Mvh Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-05-2007 00:17:15 Forfatter: kitt
baggrunden. Iøvrigt nogle flotte brochurer.


Mange tak - jeg lever jo også af det.
mvh Hans

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det afholde dig fra at købe et billede, du kan lide, hvis du skal betale ved overførsel over netbank?


Ja - og det er ikke kun billeder, men det er alt over nettet. Det koster kun få penge at få dankort/visa, så hvis en virksomhed ikke vil ofre de penge har jeg svært ved at tage den seriøs, og går hurtigt videre.


Skal du normalt bruge billeder straks, eller kan det tit vente et par dage?


Straks - det er jo nu jeg sidder med arbejdet, nu jeg har ideen, og nu jeg skal bruge billedet. Det skal være i helt specielle situationer jeg ville kunne vente et par dage, det var f.eks. ved special bestillinger hvor man har nogle krav til billedet.


Tager du overvejende efter, om billedet OGSÅ er velegnet til print?
Det kommer 100% an på hvad billedet skal bruges til.



Har det betydning for dig, at andre kan købe det samme billede, eller tænker du ”som en dråbe i havet”?
Det har den betydning at det er billigere når man ikke har eneret på det, og skal billedet bruges som fyld på en hjemmeside eller som Hans er inde på - baggrundsfyld, så gør det ikke så meget. Er det et billede der har en vigtig sammenkobling med den virksomhedsprofil man sidder med, så vil det klart være oplagt at have eneret på billedet.



Har du tit behov for at købe billeder med ophavsret?
Rigtig tit, og det er meget forskelligt hvor de købes, nogle gange tages de selv, andre gange henvender man sig til en fotograf, og ellers købes de på utallige stockphoto sites.



Når du køber ophavsret, er det så overvejende ved billeder, der skal bruges til print?
Både ja og nej, som regel vil de vigtige billeder gå igen både på print og web, så det er svært at sige.



Har du til tider ønske om at kunne videresælge nogle af de fotos, du køber på fotosider?
Nej/ja - vi gør det jo i princippet ved at købe dem for kunder og derefter fakturere kunden for billederne specifikt, da det ellers bryder de mange fotosiders betingelser. På den måde viser vi også at de billeder der er solgt ikke bliver genbrugt af os.




Har du behov for at kunne købe fotos til hjemmeside-skabeloner, hvor skabelonerne kan sælges flere gange?

Nej

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)