Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovedopgave

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at skrive hovedopgave på mit studie, hvor jeg læser til markedsføringsøkonom.  I det halve år vil jeg gerne skrive en forretningsplan om at åbne mit eget mærke inden for herre tøj. (målgruppen ligger mellem 20 - 35 år ) men jeg har svært ved at finde en "anderledes" vinkel der kan få opgaven til at rykke opad. Min vejleder mener jeg bør overveje om der kunne være en anderledes distribution, marketing eller andet der kan gøre at lige netop mit mærke ikke går konkurs. Når jeg har undersøgt markedet, vil jeg muligvis følge planerne omkring dette koncept.
 
Er der mon nogle der har hørt om en fed idé fra USA/Østen eller lign. hvor der er et koncept der endnu ikke er prøvet af i Danmark? Eller har en idé? Eller gode råd til hvem jeg kan tale med?
 
På forhånd tak.
 
Mvh Mette Køstner, Odense.
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså - gardinbutikker adskiller sig fra stormagasiner ved at køre ud og tage mål.

Hvad med at opbygge et netværk af "opmålere", der kunne cykle landet tyndt med deres målebånd, hvorefter det ville koste en formue at få tilsendt et par 501, der ikke er for lange.
En del af markedsføringen kunne også være en "gør det selv-løsning", hvor man blot indtaster sine mål på nettet - og så får tilsendt den rigtige størrelse.
Konceptet kunne tilføjes en gave-dimension - ville det være fedt hvis man på sin fødselsdag blev mødt af en "buksebus", hvis chauffør lige skulle tage nogle mål - og så hente de bukser, som passer nede i bilen?
 
Ideen er sikkert alt for dyr, men den lever op til tidens krav om individualisme og varer krydret med fortælling.
 
mvh Hans
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende med det projekt du skal i gang med!

Jeg synes det er et stort segment som du vil ramme. Men hvis man snævrede det lidt ind og satsede på 20-25 årige som det primære segment og 25-35 årige som det sekundære, så tror jeg chancerne ville være bedre.

Jeg ville ligesom Hans satse på det individuelle i hvert enkelt stykke tøj. Men det individuelle skulle komme meget mere til udtryk end set i noget tidligere tøjbrand. Derfor kunne man få nogle udvalgte pionere til at slide tøjet så det fik det helt rigtige ”distortede”/slidte look. På hjemmesiden kunne man så følge tøjets historie og først købe det når det havde "oplevet"/var så slidte som man syntes de skulle være.
Man kunne arbejde med om det skulle være et rent internetbrand eller om det også skulle sælges i butikker rundt i verden. Jeg tror nok mest på det sidste.

Dette ville kun være en start, senere kunne man få kunstnere, kendte og ikke kendte til at designe looket på tøjet så de blev endnu mere individuelle og originale i deres look.

Hvert enkelt stykke tøj ville have sin helt egen unikke historie.
Det lyder som en skør idé men jeg tror der er et marked, hvis det bliver grebet an rigtigt!

 “Distorted jeans”, worn by real people.

Men rent logistisk og økonomisk, der ved jeg ikke om ideén holder. Men sig endelig til hvis/når du har brug for et reklamekoncept der skal sælge distorted jeans, for så er jeg klar!

Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som nogle rigtig gode ideer.
Jeg har godt tænkt både i mere individualistiske træk og "skrædder" syet, så må lige prøve at lave en brainstorming ud fra det.

Hehe, vil lige kontakte dig, hvis det bliver til noget med reklamation, denkreativebjergbestiger.dk
Tak for hjælpen, det er altid rart med nogle inputs fra andre.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/21/2005 12:58:15 PM Forfatter: Køstner
Hehe, vil lige kontakte dig, hvis det bliver til noget med reklamation,
 
Hvis bjergbestigeren skal stå for reklamationerne, så skal jeg nok klare reklamen
- undskyld, jeg håber du kan tage det
 
mvh Hans
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Reklamation, over at ideen ikke er god nok. Det håber jeg ikke!  

Nej, jeg tror jeg holder mig til reklamerne!.
 
Men Hans vi kan jo arbejde sammen om at løfte Distorted Jeans eller Kørudiverdenogtagmålpåfolk.dk
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så engang en udsendelse fra USA, hvor man fik en rundtur i Levis'' branding-butik i New York. Der kunne man få sine jeans fuldstændig som man ville have dem. Man startede med at vælge en basis-jeans, og tilvalgte så forskellige behandlinger. Man kunne gøre næsten alt ved sine jeans, fra stonewash til toninger. Ja, man kunne så vidt jeg husker endda slidde dem på flere jeans-tortur maskiner. Når man så havde fået sine jeans som man gerne ville have dem, gik man til kassen og betalte.

Det kunne sagtens tage 1-2 timer at købe/lave et par jeans, men kunderne fik ihvertfald unikke jeans med hjem. En sjov ide, men nok svært at realiserer...
 
mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender du mærket Merrytime? de har et buksekoncept som er opdelt i 3 kategorier. I forhold til pasform og højde.

Jeg er fx. 162 og kan aldrig finde bukser med detaljer
nederst, da de ALTID skal lægges op. Men måske er det mere et kvindetøjs prob.

Det er fx. ufedt for en kraftig kort mand at skulle ha klippet 1/2 meter af bukserne.

Man kunne også kategorisere i forhold til ærmelængde, mange høje mænd har vanskeligt at finde trøjer der ikke stumper på ærmet.

Lav et t-shirt abonnement/klippekort
køb 5 t-shirts få nr. 6 gratis.

Skjorteservice: Mange unge finder det måske ikke oplagt at få skjorten vasket og strøget på et renseri. Tilbyd denne service og få et større regelmæssigt flow i butikken - som absolut vil resultere i mersalg.

Hvem kan du tale med: En oplagt mulighed er at tale med produktudvikler på TEKO i Herning

God jul

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har set nogle få fede eksempler på at consumer selv designer sit produkt til en vis grad. Evt. designer det over nettet med de muligheder man nu giver consumeren. Nike har gjort det og threadless.com gør det på en måde også. Det er ret cool.

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Den med selv at kunne designe sine jeans som ved Levis butikken tror jeg der er godt salg i. Om der så også er gode penge i det afhænger nok af om man er i stand til at sælge en tilstrækkelig stor mængde, da jeg kunne forestille mig at de maskiner som skal lave behandlingerne nok koster penge. Eller behandlingerne i sig selv.

Men et rigtig godt koncept jeg endnu ikke har set inden for jeans...
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)