Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop fra andet EU-land

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

jeg skal i gang med at starte en webshop fra et andet EU land, i dette tilfælde Tyskland, da jeg har kontakter der til revisor, advokat osv. i forvejen.

Konceptet er sådan set meget enkelt, med den tilføjelse at shoppen og dermed salget skal rettes mod Danmark. Alle andre må naturligvis gerne handle der også, men det bare en del af konceptet at det rettes mod dk, senere kan det sådan set rettes mod hvilket som helst andet land, men jeg har ikke endnu stor erfaring i dette, så jeg skal teste det før jeg går videre. Har dog været selvstændig med rådgivning i 10 år, så I behøver ikke at sige det er svært og kompliceret at være selvstændigdet det ved jeg godt og jeg har levet og overlevet i 10 år som selvstændig Big Smile

Selve det juridiske fundament har jeg styr på, det bliver et tysk selskab ejet af mig med 50% og en anden gut, en tysker med 50%. Selskabet har således hjemme i Tyskland som domicilland og der bliver ikke filialer i DK.

Det var så baggrunden, her lidt spørgsmål:

Hvordan forholder det sig med momsen, det er eu land til eu land, men er der nogle krav om registreringer hos skat i dk vedrørende moms eller iøvrigt?

Selskabet er skattebligtigt til Tyskland, det bør ikke give anledning til bemærkninger.

Så er der det mere tekniske eller praktiske: Jeg vil udbyde varene i dkk på shoppen, men der skal ske omregning/veksling til euro, når de går i kassen i Tyskland, hvilket økonomisystem skal jeg bruge for at det bliver nemmest at håndterer det rent bogførings-og regnskabsmæssigt?

Man kan vel lade salget gå direkte til selskabets konto i dkk og så omregne måske, men jeg bliver nød til at tænke på en god praktisk løsning som ikke er for omkostningstung, er der nogle andre gode ideer så modtages de med stor tak.

Selve betalingsdelen skal foregå med kreditkort, visa osv. og paypall, giver det anledning til problemer tror I, betalingerne skal stå i dkk hos kunderen.

Jeg takker meget for alle svar og inspiration.

 

Mvh.

Thomas

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Hvis det er b2c salg..skal du være opmærksom på reglerne om fjernsalg.

Overstiger du grænsen for fjernsalg, slipper du ikke for momsregistrering i DK.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar.

Det betyder altså i dette tilfælde, at det tyske selskab skal momsregistreres i Danmark og opkræve dansk moms?

Er der nogen, der kender de aktuelle satser for Danmark, hvor meget skal man sælge til privatkunder i Danmark før der skal afregnes dansk moms?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Telethomse:

Selve betalingsdelen skal foregå med kreditkort, visa osv. og paypall, giver det anledning til problemer tror I, betalingerne skal stå i dkk hos kunderen.

At modtage betalinger i Danske Kroner på Paypal er direkte tåbeligt... %-satsen som Paypal opkræver for transaktionen er over dobbelt så høj, når valutaen er kroner fremfor euro...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsen har jeg ikke styr på.

Men du skriver at selskabet bliver domicileret i Tyskland, fordi det får en tysk medejer med 50 pct? Det er ikke nødvendigvis tilfældet. Et udenlandsk selskabs eventuelle skattepligt til DK har som udgangspunkt ikke noget med ejernes bopæl at gøre.

Hvis du ikke vil betale selskabsskat i DK skal du sørge for at den daglige ledelse af selskabet sker i et andet land end DK. Varetager du den daglige ledelse af selskabet fra DK vil selskabet være fuldt skattepligtig til DK selvom det er registreret og stiftet i henhold til tysk lovgivning.

Just my 5 cents og så go' vind med projektet!

/Banditten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:
Hvis du ikke vil betale selskabsskat i DK skal du sørge for at den daglige ledelse af selskabet sker i et andet land end DK.

Hvilket ikke nødvendigvis er et onde.

/Henrik

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, 25 pct. er ikke skidt - ville bare lige gøre opmærksom på det ((-:

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)