Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg dog begynde? [Postkort-lign. business]

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé, som jeg selv og flere af de folk, jeg har præsenteret den for, synes er genial. Jeg vil trykke mine gamle familiealbums op som postkort / evt. lidt større A5-kort, og sælge dem som vægpynt til de mange "hipsters", der i disse år oversvømmer i hvert fald det vestlige Europa.

Billederne er fra en bryllupsfest i 1950'erne, og fuldkomment stemningsmættede og retrovenlige, samtidig med at de er autentiske, og altså ikke nogen dårlig hipster-kopi.

Jeg ved bare ikke: Skal jeg starte med at få trykt nogle kort (og i så fald hvor mange) eller skal jeg gå til en butikskæde, der henvender sig til min målgruppe, og sælge ideen der først? (Eller risikerer jeg at de så stjæler min ide)

Hvordan kan jeg være sikker på at ingen Aminoer stjæler min ide? Har jeg røbet for meget?

Hvad skal jeg ellers have i tankerne, udover evt. passende firmanavn + logo?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du ikke være bange for, hvis nogen tager din idé og hvis nogen gør - så kan du vel stadig godt starte din idé op.. Den kræver jo ikke nogen decideret færdigheder eller unikke ting!

Hvorfor skulle en kæde stjæle din idé? Hvis du skal sælge dine produkter til en kæde, så skal du kunne fremvise noget, hvorfor du skal få trykt nogen..

Jeg forstår så ikke rigtig, hvorfor du ikke kan lave en virksomhed, hvor du tager folks billeder og sætter dem i den stil, som de gerne vil have.. Du kender formentlig Instagram (en App), hvor man tager et billede og kan så gøre det retro eller andet! Du kunne gøre det samme, men med flere mulige "skins" og så trykke dem for folk i forskellige formater..

Udover firmanavn + logo, så skal du finde en leverandør af tryk, få lavet en hjemmeside, markedsføring, budget, mulig revisor, muligt kontor, moms, skat osv.. Der er rigtig meget :)

Mange gange held og lykke med det hele!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København Ø
Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.. :)

Men jeg tænker det er nemmest, hvis det kun er en kæde der sælger dem. Så ved folk hvor de kan få dem, og jeg skal ikke have arbejde / udgifter til markedsføring og salg.

Jeg tænkte jeg ligeså godt kunne præsentere ideen for dem først, men det er nok smartest at have det helt konkrete produkt i hånden, ja.

Det er ikke for at levere en service til folk, det er simpelthen bare nogle gode billeder, der har noget særligt, som jeg er ret overbevist om at hipsterne vil have.

Tror jeg vil få trykt et mikrooplag og så præsentere produktet for de kæder, der kunne passe i forhold til målgruppe. Hvis de vil indgå et samarbejde, vil jeg så trykke et større oplag "på bestilling". - Men lyder det overhovedet realistisk ??

Alt med moms og skat og virksomhed som sådan kan jeg vel vente med til der er en aftale.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)