Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme stregkode - forskellig vare?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det muligt at udtage ét EAN-nummer og benytte det til én vare hvis denne sælges i 2 forskellige indpakninger (fx. hhv. plastpose og blisterpakning). NB: De 2 versioner af varen skal aldrig sælges i den samme butik.....det ville givetvist være noget rod

Dette ville i givet fald kunne spare mig for ca. DKK5000/år............EAN er jo ikke helt billigt..........

NB: Selvom det er uden for katagori, så lige et tillægsspørgsmål: Hvad er et "toldpositionsnummer" - det skal min kunde have oplyst for at kunne oprette varen?!

Martin
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå, jeg fandt da selv lidt svar ved en ekstra googling....


Et toldpositionsnummer er en produktspecifik kode som dokumenteret i Harmonized System (HS), der opretholdes af World Customs Organization (WCO). Toldpositionsnumre findes for næsten alle produkter, der er en del af den globale handel. Et toldpositionsnummer sikrer ensartet, global klassificering og skal medtages på officielle forsendelsesdokumenter i forbindelse med skatteberegning.
Et helt toldpositionsnummer består af mindst seks cifre og kan bestå af op til ti. Jo flere cifre der er i en streng for et toldpositionsnummer, jo mere specifikt er det identificerede produkt. En streng på mindre end seks cifre anses for at være et delvist toldpositionsnummer og repræsenterer en bred produktkategori eller produktgrupper i HS''en.





...men blev ikke rigtigt klogere.......Er det blot en klasse for ens produkt. Så hvis man én gang har importeret en skovl, så kan man regne med at alle spader, skovle og river ligger i same kategori, eller??



Martin
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Toldpositionsnummer:

Er det ikke tarif-nummeret der menes? De er efter min overbevisning internationale.

Det danske system findes her:


 

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo- jeg fik dette svar fra SKAT i dag: "Et toldpositionsnummer er det vi i dag kalder en varekode.Den kan man finde i vores system "Evita", som du finder her: http://vita.toldskat.dk/vita.htm"

Er dog fortsat i tvivl om man må bruge samme stregkode til et emne i 2 forskellige indpakninger?!


Martin
Tilmeldt 27. Nov 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har ligeledes et problem med Toldpositionsnummer og EAN nummer.
Jeg kender EAN nummeret, men har problemer med at finde det rigtige Toldpositionsnummer.
Nogen der kan hjælpe - Findes der en tabel hvor man kan "oversætte" EAN til Toldposition ?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)