Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Letter of Credit / Bankgaranti ved handel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg køber en vare i udlandet og sælger varen til en kunde her i landet.

Leverandøren skal have sine penge, når varen ankommer til Danmark, hvilket jeg skal garantere med et Letter of Credit (LC), som er en slags bankgaranti.

Kunden skal betale på samme tidspunkt, nemlig når varen ankommer til Danmark, hvilket kunden også garanterer med et Letter of Credit (LC).

Nu er spørgsmålet om Letter of Credit fra kunden kan bruges til at opnå Letter of Credit overfor leverandøren, altså om jeg kan gå i banken med LC fra kunden og få en LC til leverandøren?

Eller skal jeg stille yderligere garanti overfor banken for at få en LC til leverandøren?

Med små marginaler i store handler kan det være store beløb, man skal garantere for ifht. hvad fortjenesten er.

På forhånd tak for svar.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan det er i dag. Men det vil jo altid være nemmer når du har solgt varerne. Det er jo næsten risiko frit for banken.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jo, at hvis man går i banken og beder om finansiering af varer for en million, så skal man have sin meget rige onkel med, ellers kan man som udgangspunkt godt glemme alt om det, især i de aktuelle tider...

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kundae:

Problemet er jo, at hvis man går i banken og beder om finansiering af varer for en million, så skal man have sin meget rige onkel med, ellers kan man som udgangspunkt godt glemme alt om det, især i de aktuelle tider...

Hvis det er sådan i dag og man allerede har solgt varerne. Så må de banker til at tage sig sammen.

Der er jo ikke andre brancher hvor man kan gå med så meget livrem og seler. Det vil jo ende med at de kan side og sende penge mellem bankerne fordi de har ikke nogle erhvervs kunder tilbage. Dem har de fået kvalt.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)