Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Isdrømme i Sri Lanka kræver lokalt partnerskab. Gode råd søges.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg sidder netop nu i Hikkaduwa, Sri Lanka og skriver følgende indlæg, i håb om at få en idé om hvordan man bedst muligt kan indgå i et partnerskab. Jeg er klar over at der nok ikke sidder mange eksperter i Sri Lankansk forretningsopstart derude, men måske der sidder nogen med forslag til hvordan man generelt vil kunne lave en aftale med en samarbejdspartner. Det har min kæreste og jeg nemlig ingen tidligere erfaring med.

Lad mig starte med at fortælle lidt om vores situation.

Vi har besluttet at hive et par år ud af kalenderen og opsøge mulighederne for at leve og starte forretning i Sri Lanka. Drømmen som står øverst på listen er at åbne en Gelato bar her i Hikkaduwa hvor vi nu bor. Hvis vi vil have 100% ejerskab i vores firma, kræver det som udlænding, at vi kan fremvise en lokal bankkonto med et indestående på 250.000 dollars. Vi har været igennem et advokatfirma herude for at finde ud af om der var en vej udenom men det er der desværre ikke. Vores investering i en isbar herude lyder "kun" på ca. 60.000 dollars og vores investor i DK har kun mulighed for at købe maskineri direkte og få det sendt ud. Han kan ikke bare overføre kontanter uden at betale skat af dem, hvilket han forståeligt nok ikke er interesseret i.

Den eneste anden udvej er at slå sig sammen med en lokal. Vi har netop lært at en lokal juicebarkæde herude måske ønsker at finde en partner som kan lave is i deres butikker. De sælger i forvejen is, men det er elendigt kvalitet lavet på en fabrik.

Nu går hvores overvejelser på hvordan vi kan gribe det an med denne juicebar? Hvis vi investerede i maskinerne og rykkede ind hos dem, skulle vi så bare dele overskud 50/50 af alt salg (juice og is)? Deres indretning består i en juicepresser og et køleskab, mens vores maskinpark står til 60.000 dollar. Tror ikke de er villige til at lægge halvdelen til den investering, men det er for vores vedkommende heller ikke nødvendigt.

Det kan godt være vores spørgsmål ikke er specifikke nok, men skulle der sidde nogen derude som har idéer til hvordan man kan indgå i partnerskaber og hvordan man laver fordelingen imellem parterne, så må I endelig råbe højt.

På forhånd tak

A & A

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

Vi er i gang med at starte et bungalow projekt op i hikkaduwa og vil rigtig gerne mødes og sparre lidt. Vi er rigtig godt hooked op og kunne også være interesseret i et partnerskab.

Send en mail på kp@studiecykel.dk eller ring på 60124229

Mvh

Kenneth
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)