Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liste over dårlige betalere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle

Hvad er reglerne omkring offentliggørelse af dårlige betalere. Må jeg fx. skrive i dette forum hvis fx. en virksomhed nægter at betale regningen? Selvfølgelig må der ikke være gjort indsigelse mod varen der er leveret.
 
Jeg tænker specielt på virksomheder. Det er jo her vi fleste giver kredit og det kunne være super at oprette en liste med dårlige betalere. Min normale procedure inden jeg giver kredit er at tjekke forskellige steder på nettet, google, cvr osv. kunne man tjekke en fælles liste ville vi alle være bedre stillet.
 
Selvfølgelig er faren der også for at blive hængt ud, uden grund
 
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er til dette formål der findes registre, som f.eks. RKI''s, eller DebitorRegistret. Og man skal selvfølgelig betale for at bruge dem....
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og jeg kan tilføje at netop disse registre er underlagt ret stramme lovkrav, som jeg slet ikke vil bevæge mig ind på at fortolke i detaljer :)

Når det så er sagt må du godt udtale dig offentligt, også her, om dine oplevelser. Man  skal bare huske at overholde lovgiving der findes on injurier, æreskrænkelser og lignende. I reglen skal man kunne bevise de faktuelle informationer man videregiver. Så jeg tror i princippet godt du må skrive at du har haft XXX oplevelser med YYY og derfor har du den HOLDING at ZZZ er nogle ###! - indenfor rammerne af ovenstående lovgivning.
 
Til gengæld skal man være parart til modpartens reaktion - man skal aldrig gå i krig uden at være klar til at kæmpe :) Når man stikker næsen frem kan man risikere at få den i klemme. Det har nu aldrig hold mig tilbage
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)