Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At ringe til en kunde - Ikke min force!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Zellert.com
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 27
Fra  BrandAvenue ApS Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hejsa alle Amino'er!

Jeg har i et par år drevet en webshop. Med denne shop har jeg ikke haft det store behov for at ringe til nye kunder for at sælge en vare.

Men nu har jeg fået muligheden for at sælge produkter til et nyt segment men dette vil ikke foregå via webshoppen. Her er jeg nødt til at ringe til kunderne og få foden indenfor. Hovedsageligt vil det være andre virksomheder som der skal ringes til.

Så er det jeg kommer til min lille udfordring. Jeg er ikke særlig god til at ringe og "presse" mig på for at sælge en vare. Også selvom varen er min egen og jeg står 100% indenfor det. Men i starten skal det første opkald ikke bruges i decideret salgsøjemed. Det skal mere bruges til at skabe en kontakt.

Men min personlige generthed forhindre mig i at tage denne første kontakt. Og så har frygten for at blive afvist "ved døren" også lidt at sige.

Dog er det sjove at når jeg først har skabt en kontakt til en kunde, så har jeg ikke svært ved at ringe igen.

Derfor vil jeg høre om nogen derude kan anbefale en bog, en coach, en hjemmeside, hjælpeværktøjer eller noget andet som kan hjælpe mig på vej og overkomme denne første-opkalds "frygt"??

På forhånd tusind tak!

/Lasse

Zellert.com - OneShopping.dk - CondorKids.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du løven eller gazellen? Jag byttet og lev Majestætisk

Du skriver din personlige generthed er din hæmsko. Stil dig selv spørgsmålene:

1) Hvorfor ringer jeg?

1a) Hvad kan der ske?

Din hjerne er programmeret til at synes, at det er mærkeligt at tage kontakt til fremmede, det desværre udenfor de sociale normer. Ligesom så mange andre danskere er vores "arv" og danske mentalitet en hæmsko for vores åbenthed overfor fremmede.

Sådanne ændre du den:

1) Hav spørgsmålene og svar skrevet ned

2) I mange år havde jeg en lab med "Du hjælper kunden" på et papir foran mig heh

3) Bliv ved med at ringe! => Sælg produktet billigere end du egentligt ville (selvfølgelig stadigvæk med overskud) for at få succes oplevelser. Du oplever hurtigt at B2B salg ikke er så slemt igen :)

2b) Hvad kan jeg hjælpe kunden med? (En klog mand Rolf Høegh, nævnte engang at man skal tænke over hvad man kan hjælpe kunden med fremfor hvad du skal have af ham) => Behovsafdæk og når du kan det, så lær at aktiver!

Peacock.nu

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det værste der kan ske, er at du får et "nej", man kan ikke vinde dem allesammen. Det er også den bedste måde at lære indvendingsbehandling på.

Repetition, repetition, repetition...  0x0=0

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Efter at have læst dit indlæg vil jeg henvise dig til Pro-Speciale.

Her er ekspertise ved telemarketing med speciale i mødebooking, telefonsalg, markedsanalyser og seminar invitationer, hvor Pro-Speciales mål altid er at skabe positive resultater for partnere.

Du kan endda selv gennemgå et 1. dags kursus i telefonsalg eller mødebooking, hvor telefonskræk, kundeservice, kommunikations faser, teknikker og meget mere bliver introduceret for dig. Der er også opgaver i løbet af dagen for at forbedre din tale.

Du er altid velkommen til at læse nærmere på www.Pro-Speciale.dk

Med venlig hilsen

Lasse Dalå - Pro-Speciale

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Jeg vil lige høre om du fandt en fornuftig løsning på din lille udfordring og er kommet ud over din telefonskræk for kunder?

Der er jo både bøger, kurser, teknikker og mange andre værktøjer der kan hjælpe dig godt på vej. Hvordan fik du bearbejdet din generthed og telefonskræk?

Med venlig hilsen - Pro-Speciale

Lasse Dalå

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)