Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man betale taxes ved salg af online digitale produkter i udlandet??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  MariaUrsula.com Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej superkloge aminoer :-)

Jeg er ved at lave et kursusforløb for sensitive personer i en engelsk version. Kurset er et rent online produkt, som kan downloades eller streames. Der er derfor ikke tale om noget fysisk produkt, og i princippet kan købere være fra hvor som helst i verden.

Umiddelbart skal jeg jo lægge 25% moms på mine produkter. Men jeg har læst, at hvis man har et fysisk produkt, man sælger i USA (fx en bog), så skal man igennem en kæmpe procedure med de amerikanske myndigheder for at få godkendt, at der ikke skal amerikansk tax oveni når man lægger moms på.

Og så tænker jeg pludselig: GISP - skal man det samme med digitale online produkter? Som sagt kan der jo sidde en hvor som helst i verden - I USA, i Chile, I Australien, i Kina - hvad ved jeg, og købe produkter - salget foregår jo bare over hjemmesiden, og produktet kan downloades så snart det er købt.

Jeg har to spørgsmål:

1) Skal man så i princippet ansøge samtlige lande i verden (andre end EU) om at blive fritaget for deres ekstra taxes??

2) Jeg ville gerne sælge til USA, og vil derfor gerne have min hjemmeside hosted i USA. Hvis man køber sin hjemmeside og har den hosted på en amerikansk side, hvor salget derfor kommer til at foregå over - skal man så stadig betale moms, eller er det så de amerikanske skatteregler, der gælder?

De bedste hilsner

Ursula M.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ursula

Jeg er ikke 100% sikker i dette stof, men jeg har en god ide om det da vi selv sælger digitale services som det hedder.

1) Du skal ikke lave en aftale med hvert land. Det er reglerne i Danmark der gælder når du fakturerer fra et dansk selskab.

2) Hvor du hoster sitet har ikke betydning for om du skal opkræve moms eller ej.

Du skal opkræve 25% moms fra alle kunder som er fra EU. Resten skal du ikke opkræve moms fra.

Jeg vil råde dig til at spørge din revisor og få et sikkert svar. Du kan ikke basere din forrretning på et usikkert svar på Amino om noget der er så vigtigt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)