Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætning i en webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er igang med at hjælpe en med at udvide sin tøjbutik, til også at omfatte en webshop.

 

Det er en tøjbutik der har en del år på bagen - med designer mærker (dog ikke eksklusiv)

 

Hvordan finder jeg ud af hvad et realistisk bud på en omsætning er?

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette afhænger selvfølgelig af mange faktorer, da der ikke er et præcist tal på dette. Det kan afhænge af din målgruppe (hvor mange der er), hvor mange konkurrenter der er, dine priser og ikke mindst hvad i har tænkt jer at bruge på markedsføring.

// Jesper Skov

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

De tal ved jeg ikke 100%, da jeg lige er gået igang med at indhente informationer til hende.

 

Kvinder i alderen 20''erne-50''erne, klassiske med lidt afstikker og hang til kvalitet

 

Men regner da med at der både skal være adwords, reklame og evt. noget pr.

 

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-05-2007 15:53:31
Forfatter: Anne Fogel
Hej Jesper


De tal ved jeg ikke 100%, da jeg lige er gået igang med at indhente informationer til hende.


Kvinder i alderen 20''erne-50''erne, klassiske med lidt afstikker og hang til kvalitet


Men regner da med at der både skal være adwords, reklame og evt. noget pr.




Ja, men igen, det er næsten umuligt at give et bud på omsætning. Der er kun at sætte sig et mål, som man gerne vil omsætte for (for at det løber rimelig rundt). Så kan man blive positivt eller negativt overrasket.

// Jesper Skov

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg kan forstå er der i forvejen en fysisk butik, med varelager og kunder.

I så fald står i allerede godt, for i kan starte med at sætte de varer til salg i webshoppen som i også lagerfører i den fysiske butik, på den måde har i ikke særlig store omkostninger ved at drive webbutikken udover webshoppen. Derudover har i allerede en kundekreds, der sagtens kunne tænkes at anvende jeres webbutik når de stod og havde travlt, eller måske havde handlet hos jer på en ferie, og derfor boede langvejs fra.

Du kan ikke begynde at regne på din omsætning med så få tal du har, istedet synes jeg du bør fokusere på at få lavet et budget over hvad i vil bruge på at få en god shopløsning sat op, få sørget for der også er afsat penge til produktfotos, da dette har en kolosal stor effekt på om folk køber igennem nettet - Man har jo ikke mulighed for at røre som man har i den fysisk butik.

Dernæst bør der ligges et budget for markedsføring, start med at fastlægge nogle markedsføringskanaler i mener kunne være gode, og sørg for konstant at teste på hvilke der giver den bedste konvertering, og fortag ændringer, hvor i også registere hvad der går bedst. Det kan være en helt videnskab i sig selv at få optimeret sine reklamer på nettet til at give mest salg. Det er heldigvis forholdsvis nemt at måle dette når vi snakker Internet i forhold til offline reklame.

 

Når i så har kørt 3 mdr. 6 mdr. 12 mdr. så kan i begynde at regne på jeres omsætning og hvor meget i kan få den til at stige med ved forskellige tiltag.

Held og lykke med projektet, jeg har ligeledes svaret på din mail Anne, men det har du sikkert set.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin - Hov Hov

Er du ikke på besøg hmmmmmmm.

Tak har set din mail og vender ikke tilbage før mandag, du skrev selv at du skulle være social

 

 

Tak for svarene, jeg kan godt se der ikke er nogen smutvej til de tal. Jeg venter til jeg får talene på plads.

Vender tilbage

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Anne - Har du hørt om sygdommen aminoholic ;)

Fortsat god søndag til jer alle.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Ups fejl, det jo pinse så det må blive tirsdag

God pinse

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne


 


 


Når der skal etableres en webshop, næsten indenfor enhver branche kræver det som tidligere nævnt en ide om, hvad der er for produkter man ønsker at sælge, er det mærkevarer eller er det varer til en billigere pris, som ikke nødvendigvis er kendte mærker, hvilken målgruppe er aktuel for produktet, hvordan rammer jeg specifikt denne målgruppe, hvordan er min prissætning i forhold til konkurrenter af lignende produkter, hvad gør ”mig” bedre end de andre, ( hvorfor skal de vælge min online butik, er der bedre service ol.


Disse spørgsmål bør indgå i den samlede evaluering inden opstart – jeg vil tilslutte mig ideén om at bruge varer der allerede er på hylderne i den fysiske butik, så vil etableringen startes op på et langsommere niveau og afprøves, så ikke hele budgettet ryger den første tid på markedsføring. I praksis en god kombination af forretninger.


 


 


Hvis man udelukkende starter en online butik op skal man være lidt forsigtig med bare at fylde lageret op med de varer man selv syntes er de fedeste, men prøve om det er muligt at købe små partier hjem i starten, der er mange der har brændt bagdelen ved at købe lige netop de varer hjem de selv syntes var bedst og som kunderne bare ikke købte.


 


Rigtig god fornøjelse


 


Wesecureit


 


René


Wececureit René
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne

Omsætningen afhænger jo af mange ting. For det første om i har et godt og konkurrence produkt. Hvis det som du skriver "har nogle år på bagen" må man gå ud fra at kvaliteten af produktet er i orden. En anden vigtig faktor for omsætningen er kvaliteten af din netbutik. En god og professionel løsning her er meget vigtig. Til sidst er der spørgsmålet om markedsføringen af virksomheden på nettet gennem søgemaskineoptimering og Adwords kampagner eksempelvis. En god og målrettet markedsføringsindsats kan optimere omsætningen i en netbutik ganske betragteligt.

Hvis du får brug for hjælp og rådgivning i forbindelse med opstarten er du velkommen til at kontakte mig. Jeg har et firma - Transparen-C - hjælper og rådgiver omkring nethandel og online makedsføring med speciale i troværdighed og kundetillid på nettet. Hvis du har lyst til at arrangere et uforpligtende møde, er du velkomme til at kontakte os eller at orientere dig om vores kompetencer og ydelser på:

www.Transparen-C.com

Held og lykke med dit projekt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)