Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af selskaber m.v.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på med de forskellige udbydere af anpartsselskabernettet: her er et citat fra TV2 nyhederne vedr. firmaet offshoreconsult, der er omtalt af flere her på sitet.

"Tilsyn advarer mod fup-firma

24-11-05: 15:59 | af: ravn

AdvarselFot Scanpix

Finanstilsynet udsender en advarsel mod selskabet Offshore Consult Ltd., der annoncerer på Internettet efter indlån. Offshore Consult har ifølge tilsynet ikke tilladelse til at drive finansiel virksomhed i Danmark.

På hjemmesiden www.offshoreconsult.dk annoncerer efter penge, der angivelgit placeres i udenlandske pengeinstitutter og administreres udenfor Danmark. Den annonce har Finanstilsynet bedt selskabet om at fjerne.

Offshore Consult har da også fjernet annoncen, men henviser i stedet til hjemmesiden www.scandicard.dk, der ligeledes henvender sig til danske kunder med annoncer efter indlån.

- Hverken Offshore Consult Ltd. eller de udenlandske samarbejdspartnere har den nødvendige tilladelse til at drive pengeinstitutvirksomhed i Danmark og er ikke under tilsyn af Finanstilsynet, lyder det i en pressemeddelelse fra tilsynet.

Advarslen kommer efter, at Finasntilsynet gentagne gange har modtaget henvendelse fra offentligheden vedrørende Offshore Consult."
 
 
Mvh
 
Advokat Jacob Tøjner
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/22/2005 7:18:29 PM Forfatter:Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk

Pas på med de forskellige udbydere af anpartsselskaber på nettet: her er et citat fra TV2 nyhederne vedr. firmaet offshoreconsult, der er omtalt af flere her på sitet.

 
Det er direkte dårligt at de ikke har styr på Dansk lovgivning, hvilket får mine alarmklokker til at ringe, det gør nu osse med dit indlæg, for er deet ikke ligeså meget skrevet fordi de er en konkurrent til ditselskab.dk ??
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

[/QUOTE]
Det er direkte dårligt at de ikke har styr på Dansk lovgivning, hvilket får mine alarmklokker til at ringe, det gør nu osse med dit indlæg, for er deet ikke ligeså meget skrevet fordi de er en konkurrent til ditselskab.dk ??
[/QUOTE]

 
Hej Henrik

Det tror jeg nu ikke de er. Så vidt jeg ved laver Offshore Consult kun udenlandske selskaber og det gør ditselskab.dk vist ikke. Så der tror jeg du skyder forkert..

Dbh Martin

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes da kun det er positivt at Jacob oplyse om dette, når han nu er i brancen selv. Så længe det kan dokumenteres ,mener jeg ikke der er noget etisk forkert i det. Tværtimod syntes jeg at meget ville været nået, hvis alle erhvervsdrivende generelt stod lidt mere sammen om at komme de brodne kar i deres brance til livs.

Mvh. Ole
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå man kan få tanken, at jeg blot er ude på at få en konkurrent ned med nakken. Naturligvis vil jeg gerne "slå" konkurrenterne, hvem vil ikke det.

 
Men i dette eksempel er der ingen konkurrencesituation. jeg skriver på ditselskab.dk, at vi IKKE konkurrerer med ikke-advokater, folk, der tidligere har været advokater (og fået klippet pladerne [læs frataget retten til at drive advokatforretning - ps.: tænk over hvad de så har lavet]) eller folk, der gerne ville have været advokater, men ikke blev det.
 
Og det er ikke for at være snoppet eller arrongant fis fornem advokat - næ, det er blot fordi lige netop den branche som DitSelskab.dk betræder er præget af fup og fidus.
 
I 2005 har vi nået utallige kunder over hele landet. Vi har modtaget mange mange henvendelser fra folk, der har væet i kløerne på udbydere der mildt sagt er fupmagere ud over alle grænser. Vi har slukket brande i den anledning så det gjorde noget - og disse fupmagere irriterer mig meget. De skaber en utryghed blandt iværksættere og andre forretningsdrivende, der - indtil de oplever andet - ser internetbaseret rådgivningsplatforme skeptisk an. Jeg må ikke nævne navne eller komme med beskyldninger, men jeg må citere fra offentlige kilder.
 
Dette forum har en overskrift der går på at man hjælper hinanden. Dette forum præges af seriøse indlæg og seriøse brugere. Mit indlæg var ment som en hjælp - og ja, årsagen til at jeg visse steder på sitet giver gode råd, er ganske enkelt den, at det er med til at udvide kendskabet til min person, udvide netværket, skabe ringe i vandet og give flere kunder i butikken. - Hvis dette lykkes, er det tiden værd - og så får jeg i øvrigt en del ud af at læse andres indlæg og erfaringer.
 
Jeg er sådan set selv iværksætter selv om jeg har været i branchen siden primo 1990''erne.
 
PS: Offshore sælger ikke kun ltd men også aps. Med ovenstående citat beder jeg dig lige overveje følgende:
 
Når man skal stifte et aps via nettet skal man betro hele indskudskapitalen (kr. 125000) til det firma, der skal stifte selskabet. Pengene skal omkring firmaets konto, selskabets stiftes, og kapitalen sendes tilbage...
 
Hos advokater er man som advokat undergivet ekstremt strenge regler for håndtering af andres penge...
 
Visse advokater har dog gennem tiden haft svært ved at håndtere disse regler - de har fået klippet pladerne og sidder inderst i cellen.  Under alle omsætnidgheder er de dog underlagt en pligtigt ansvarsforsikring og hele advokatsamfundets erstatningsfond, der træder til, hvor de træder ved siden af.
 
De andre aktører "wannabes" er ikke underlagt noget som helst. De kan principielt indblande dine penge med egne penge - anvende dine penge til kreditgivning - anvende dine penge i forbindelse med etablering af 200 skuffeselskaber uden indhold, som derefter sælges til godtroende iværksættere alt for billigt fordi selskaberne i realiteten er ugyldige... Spørgs altid dig selv, hvorfor du ikke kan finde navnet på personen bag en udbyder - hvis du til gengæld kan finde navnet, så forsøg at google lidt - så skal du se løjer - og det gælder ikke kun nævnte firma.
 
I min verden sidder jeg tilbage med følgende: Hvordan nogen på nogen måde overhovedet kan overveje at udlevere hele det økonomiske grundlag for deres kommende virksomhed til sådanne personligheder fatter jeg ikke. det må simpelthen være fordi man ikke tænker sig om - og det skal man som bekendt altid - i alle forhold.
 
DitSelskab. dk er indtil videre repræsenteret i 4 banker - ved udløb af 2006 er vi repræsenteret i de fleste større danske banker. Vi er sikkert ugleset i vores branche fordi vi vi
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/23/2005 8:05:57 AM Forfatter: Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk

Jeg kan godt forstå man kan få tanken, at jeg blot er ude på at få en konkurrent ned med nakken. Naturligvis vil jeg gerne ''slå'' konkurrenterne, hvem vil ikke det.

Konklusion: Det er ingen konkurrent, der er en udbyder at skattetænkningscirkus, der kun vil skabe probelmer for kunden og i mange tilfælde kun giver en vinder - og det er ikke kunden.
God morgen og Glædelig Jul.

 
I stand corrected, men tak for dit super indlæg, som har givet mig stof til eftertanke!
 
 
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob
 
Jeg har så sent for et par uger siden talt med direktøren (ham der tog telefonen) for Offshore Consult Ltd. angående oprettlese af firma i england.
Det virkede som om at han hvade ret godt styr på hvad han lavede, han råede mig faktisk til at lave noget mere forarbejde før jeg vente tilbage til ham.
Det ville man ikke forvente af en der ikke har rent mel i posen.
 
Jeg arbejder for tiden 12-14 timer så det er hverken avis elle tv jeg for set mest af, så tak for indlæget.
 
nu når vi er ved oprettelse af firma, er der nogen der har erfaringer med oprettelse af et "Ltd" ???  
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære interesserede..fficeffice" />

 

Som dansk filialbestyrer af Offshore Consult Ltd vil jeg lige kort tage til genmæle.  

 

Advokat Jacob Tøjner skriver at PS: Offshore sælger ikke kun ltd men også aps. – og advarer i øvrigt mod at handle med ”useriøse skattejonglører”, og er ikke sen i optrækket til at publicere en offentliggjort advarsel fra finanstilsynet omkring vores virksomhed.

 

Vi tilbyder faktisk samme services som Advokat Jacob Tøjner, blot til en væsentligt lavere pris. Vi kunne aldrig drømme om at modtage klientens 125.000 på vores konto, af den grund at vi ikke har klientkonto.. – det er noget kun en advokat har.  – faktisk kan kunden blot sende os en fax med et kontoudtog på 125.000 så stifter vi selskabet for ham – væsentligt enklere end via advokaten.

 

Advokat Jacob Tøjner har flere gange henvendt sig til os, da han åbenbart føler sig trådt over tæerne med hans ellers for branchen rimelige priser.  Hvis advokaten ligefrem ser sig nødsaget til at hænge os ud på diverse chatsider skal han da være velkommen J  - stiftelse af anpartsselskaber er en nicheforretning for os, men for kunden er det rigtigt spændende hvis han har et bagvedliggende UK ltd, der både stifter og ejer hans anpartsselskab.

 

Hvis man i øvrigt læser hele den publicerede advarsel fra FT (finanstilsynet) vil man se, at vi faktisk har fjernet de omtalte annoncer fra www.offshoreconsult.dk – allerede flere måneder inden advarslen blev

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,
 
Det er jo det smukke ved offentligt tilgængelige debatforas. Involverede har mulighed for at komme med deres side af sagen - til gavn for læserne.

Dato: 1/2/2006 5:33:35 PM Forfatter: Jesper Madsen

fficeffice" />

Vi tilbyder faktisk samme services som Advokat Jacob Tøjner, blot til en væsentligt lavere pris.

 
Jeg vil mene, at man skal tage andet end prisen i betragtning, hvis man vil lave en retmæssig sammenligning af produkter.
 
DitSelskab/Jacob Tøjner har et møde på en times varighed samt en standard direktørkontrakt inkluderet i prisen. Jeg forestiller mig, at man kan bruge den time til at få lidt af det juridiske på plads, såsom  udformning af et punkt i anpartshaveroverenskomsten og deslige.
 
De 995 kr. hos jer, dækker de "kun" registreringen, dvs. den halve/hele time man kan spare på Webreg?
 
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen det er da herligt, at I nu offentliggør, at I stifter selskaber i strid med reglerne, såfremt I anmelder og registrerer online som os. I øvrigt skriver I intet om den procedure du beskriver på jeres hjemmeside - der skriver I derimod det som vi skriver, at selskabskapitale + omkostninger skal ind over en klientkonto hos jer, hvorefter selskabet stiftes. Det er ikke muligt for jer, da I ikke kan adskille kunder penge fra andres penge, og dermed handler I efter min opfattelse også i strid med markedsføringsloven.

 
Nu henviser du selv til at jeg har følt mig trådt overt tæerne af jer - ja det er da korrekt, idet Offshoreconsult i foråret kopiere hele indholdet af vort website ord for ord. Derudover føler jeg mig ikke fornærmet. Fortsæt I blot jeres virksomhed.
 
PS.: Gad vide hvad Erhvervs- og Selskabstyrelsen vil sige, hvis de finder ud af at - hvis det er tilfældet - I har anmeldt og registreret selskaber via styrelsens onlineservice vel at mærke uden at have verificeret selskabskapitalens tilstedeværelse. Jeg tror jeg ville anbefale jer at holde jer til reglerne herom. Om ikke andet så for kundernes skyld - det ville da være ærgeligt for de kunder, der via jer i så fald har fået stiftet et selskab på ugyldigt grundlag, læs: fortsat personlig hæftelse i tilfælde af konkurs etc. Så må man håbe I har en god ansvarsforsikring for rådgiverfejl, hvis det er tilfældet.
 
Tak for infoen fra jer.
 
Over and out.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)