Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny idé til hjemmeside (+16 år) - men holder den?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér.

Jeg har med en kammerat fået en idé til en ny hjemmeside, vi har derefter brainstormet en hel del og kommet med foreslag, men vi har stadig nogle huller der ikke er lukket og derfor vil vi høre feedback, råd og ideer fra jer.
Ideen går kort sagt ud ud på at lave en hjemmeside der skal fungere som en "guide" til unge under 18 år om hvor de kan gå i byen henne. Vi er selv begge under 18 år og har tit problemer med at komme ind andre steder. 
Men der findes mange steder hvor aldersgrænsen er 16+, specielt i det større byer.
Når folk kom ind på siden skulle de kunne vælge et område (København, Aalborg, Århus osv.) og der vil man så kunne finde steder hvor folk under 18 kunne komme ind. Grunden til at vi vil fokusere på steder under 18 er fordi vi ved at der både kunne være en god efterspørgelse på området og fordi at der allerede nu findes sider med fokus på steder hvor aldersgrænsen er 18+.
Vi har også tænkt på at man kunne have en nyhedssektion/blog på siden som fortalte om nye spændene events til personer under 18. Men kunne også videre udvikle hjemmesiden og evt. lave en app hvis projektet går som det skal?
Et af vores spørgsmål er om vi på nogen måde kunne lave penge på projektet, vi har selvfølgelig ting på reklamer på siden, men også om man måske kunne på længere sigt kunne kræve et beløb fra de forskellige 16+ steder og events, hvor de så derefter ville blive fremhævet på siden.
Et andet spørgsmål er faktisk også bare om hvad i syntes om ideen, holder den, har i nogle ideer og hvad skal vi hukse hvis vi kaster os ud i projektet?
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

... det skal forresten siges at udover ideer må i også komme med tilbud hvisi i føler at i kan hjælpe os igang med projektet, her tænker jeg fx. på hjemmeside design, logo design osv.

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en fed idé! :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om idéen vil holde..

Jeg tror de unge, som bor i nærheden af diskoteker, som vil lukke 16+ ind, at de er klar over hvor de diskoteker ligger. Og bor de længere væk, så er spøgsmålet om de vil/må rejse langt for at komme til sådan et diskotek.

Jeg tror ikke at alle på 16+ får lov at at tage til Ålborg, Århus, København osv. hvis de ikke bor i nærheden.

Udover det så er der jo Facebook. Hvor man dagligt bliver spammet med events fra forskellige diskoteker og event. Jeg tror de unge som har interessen for dette nok skal finde den information de mangler på Facebook eller diskotekernes hjemmeside..

På den anden side, så kunne i jo starte med en WP blog eller lignende og starte der. Så kan I se hvor meget interesse der er omkring sådan et site. Det vil ikke koste meget at bygge sådan en side op.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej inden i går igang med ideen synes jeg lige i skal have et par ord med på vejen som måske kan bræmse det lidt.

Jeg synes i skal tage og kigge lidt på regler herom. Der er f.eks. markedsføringsloven som siger at man ikke må reklamerer med alkohol til mindreårige. Og eftersom at i vil lave en guide til mindreårige, om hvor de kan drikke så fulde, så tænkte jeg i måske kan komme lidt i knibe. For hjemmeside skal vel markedsføres på den ene eller anden måde? 

Og om det overhovedet er "lovligt" at lave sådan en guide til mindreårige ved jeg simpelthen ikke.

Men det ksal sige der var et firma der brød markedsfæringsloven mht. alkohol og mindreårige. Bøde på 120.000.

(og det altså IKKE for at være den negative som ikke tror på jeres idé : P )

Anyways, ville bare lige sige det, i kan evt. læse lidt op på det, for jeg ved ikke helt hvordan det hænger sammen med jeres idé/guide

Pøj pøj med det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det lyder som en meget interessant ide, man kunne evt. lave en app senere hen der bipper når man er tæt på sted hvor de lukker 16+ ind. :) Bare en ide.

Ang. alkohol loven, uden at være sikker så mener jeg da ikke det er deres ansvar at sørge for de ikke drikker øl? Man burde som 16årig ikke kunne købe alkohol til at starte med.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

Men som nævnt, start lige så langsomt op, jeg er også lidt usikker på om ideen virker. 

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for feedback, det kan bruges uanset hvad.

Jeg vi vil tage det til os at starte lidt langsomt op, det lyder som en fornuftig idé.

Mht. alkohol og markdføring så vil vores side ikke promovere med alkohol til unge under 18, men derimod events til unge under 18, vi vil altså bare videreføre informationer fra fx. facebook eller diskotekernes hjemme side, så er det vel diskotekernes ansvar om de vælger at sælge alkohol til unge under 18, men det er jo ikke vores ansvar. Vi har bare videreført deres information. Vo opfordre jo på ingen måde at drikke, men at tage til fest, resten er vel ikke vores ansvar?

Men vi vil undersøge sagen alligevel, det rart at i pointere det...

Har i nogle ideer til hvordan man kunne tjene penge på projektet, måske udover de ideer vi allerede selv har fremlagt?

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 Umiddelbart rigtig fed idé!

 Selvfølgelig skal I ikke reklamere for alkohol, (som det også bliver nævnt) når I har med 18- at gøre.

 Nu er I selv lige i målgruppen til jeres idé men ellers er det en mulighed at lave en side for de endnu yngre (13-15 år). Jeg kender i hvert fald flere arrangementer for netop den aldersgruppe - og børnene i den alder er så unge at de fleste ikke drikker alkohol alligevel.

Et forslag til navn jeg lige fik: teenclubbing.dk

 

 Køre lige videre med idéen drenge; der er helt sikkert potentiale! :)

 

 

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den positive feedback, men også konstruktive.

Vi har allerede brainstormet en hel del på domæne muligheder, vi kan muligvis komme med en liste med navne senere hen. Så kan folk evt. stemme.

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nok desværre skuffe jer: Siden og ideen er langtfra unik :( - Sider som http://getupgetout.dk/ er der allerede en del af, så medmindre I faktisk vil lave en "klub-map" tror jeg at der er rigtig meget konkurrence. 

Men hey, prøv det! Bare for guds skyld husk at valider ideen før I lægger penge i den... - Altså smid det op som en facebook-annonce eller bare del ideen med jeres venner og se om der er respons. For hvis der ikke er noget behov for det ville det være rigtig surt at stå med det hele færdigbygget...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)