Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via PayPal i fremmed valuta og moms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Mit firma sælger software på Internettet. Til dette fornål bruger jeg PayPal. Alle betalinger foregår i EUR.

Fra tid til anden overfører jeg penge fra min PayPal konto til min bankkonto i Danmark. Her bliver EUR vekslet til DKK.

Som bekendt skal jeg betale moms af salg til virksomheder i EU (med mindre de har et VAT nummer). 

Mit problem er, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal forholde mig til valuta-kursen:

Skal momsen beregnes ud fra den dag, betalingen er gået ind på PayPal, eller den dag hvor jeg overfører penge fra PayPal til min bank (det er jo to forskellige kurser)?

Da jeg både har salg til kunder i og udenfor EU, har jeg ikke nogen simpel måde at se, hvilken andel af en given PayPal-til-bank overførsel jeg skal betale moms af.

På forhånd tak,

sebs

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik følgende svar af Skat:

Momsen skal beregnes den dag transaktionen sker. Dvs. den dag betalingen går ind på PayPal. Her skal man så bruge dagskursen eller den aktuelle toldkurs (http://tarif.skat.dk/tariff/uc/qry/er/search.jsf)

Når pengene så overføres til den danske bank (i DKK) vil der forekomme et kurstab eller en kursgevinst. Dette skal så modregnes i det endelige regnskab (og har altså ikke noget med moms at gøre).

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)