Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straffer Google mange ankertekster med samme ord?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået mange Bachlinks fra relaterede sider (det kan jeg se på Google analytics) det sidste års tid siden den sidste pr opdatering. Jeg er ikke steget her i forgårs hvilket undrer mig da der er links fra mange store websider med høj pr, og alle artikler på nær nyheder som for det meste stammer fra pressemeddelelser, er unikke . Jeg har gjort meget ud af og linke internt til en enkelt artikel, og den ligger da også øverst på flere forskellige søgefraser. Dog har jeg virkelig linket til den ved hver mulighed (alt skal jo læres) og det med samme ord. Derfor tænkte jeg, at trods det at denstadig ligger øverst på Google, kan google straffe mig for at skamlinke til den? Og kan det være en grund til at man ikke stiger i pr?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Høy:
hvilket undrer mig da der er links fra mange store websider med høj pr

Husk at det sikkert er forsiden på sitet du har link fra der har høj PR og ikke den underside du har fået link fra. Der er mange der har den fejlopfattelse at man får link fra et "PR X domæne", det er der bare ikke noget der hedder. Et domæne har ikke PR, det har en side eller en underside derimod.

Husk også at PR er eksponentielt stigende med ca en faktor 8,5. Det betyder altså at for at gå fra PR3 til PR4 skal du have 8,5 gange så meget linkjuice til siden.

Høy:
Dog har jeg virkelig linket til den ved hver mulighed (alt skal jo læres) og det med samme ord.

Som jeg har skrevet herinde mange gange er noget af det vigtigste indenfor SEO variation, især hvis du arbejder langsigtet. Variation af anchortekster er vigtigere end nogensinde før.

Mulige grunde til du ikke er steget:

  • At du ikke har forøget din linkjuice med 8,5 gange.
  • At du misforstår PR og tror du får en masse linkjuice hvis du får et link fra en underside som måske er PR0 men hvor forsiden har PR5.
  • At de links du har fået kun tæller lidt da Google ser det som manipulation.

Du er velkommen til at sende mig detaljer om de links du har fået på PM, så kan jeg tage et hurtigt kig på det og måske fortælle mere præcist hvorfor du ikke er steget, hvis ovenstående ikke har givet dig svar.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak atter en gang for et godt svar Thomas . Du har ret i at det er i artikler de links ligger, og ikke på forsiden....det havde jeg ikke tænkt over, men var godt klar over det (altid nemt at sige bagefter)...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)