Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Burger King, pizza hut osv.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor disse kæder ikk er mere udbredte i Danmark?.. de er så enormt populære i udlandet, er franchise aftalen dårlig? er der ikke marked for det herhjemme eller hvorfor er det at der ikke er flere i Danmark, utrolig mange af dem jeg spørger vil hellere have Burger King end MC D... er der nogle der har et svar??

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke lige svaret i forhold til de nævnte kæder, men faktum er at der er R IGTIG mange successfulde franchise kæder der slet ikke er at finde i Danamrk. Det samme er sikkert gældende for de fleste lande. Det er trods alt de færreste franchise kæder der er repræsenteret i alle verdens lande :)

Jeg tror et kan hænge sammen med flere ting, herunder:
  • At de bare ikke er nået til Danmark endnu. McDonnals var jo også ret store i USA før vi så den første her
  • At det de ikke mener markedet passer til konceptet
  • At de er løbet ind i juridiske komplikationer i forhold til hvad man må i Danmark og hvad de plejer at gøre
 
> Takker guderne for amino debatten :)
 
Jeg tror du kan nøjes med at takke Martin og alle de menige medlemmer :)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg en del om. En af de væsentlige årsager til at McDonald''s står meget bedre end Burger King er netop franchicing. Burger King i Danmark er ejet af et selskab som så selv driver restauranterne i egen regning. Hos McDonald''s er der mange franchisetagere som har deres formue bundet op i deres restauranter.

Franchising handler netop om at indehaveren (franchisetageren) selv driver en eller flere enheder, men ikke flere end at han/hun påvirker den daglige drift. Den dynamik findes ikke in Burger King International. 
 
Mang ehilsner
 
Bo
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, og vil da lige takke martin og de menige medlemmer så :)

 
Hmm jeg skrev til Burger Kings hovedkontor i DK (efter henvisnings i franchiseguiden), de henviste mig til Burger King i Sverige. Hermed må det da være muligt at købe en franchise restaurant i Danmark eller hvordan?..
 
Har forresten lige lånt en bog du har oversat bo, det har hjulpet mig en del.

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville i forresten tro at noget som pizza hut og/eller Burger king ville kunne blive mere udbredt i Danmark.. specielt tænker jeg på at starte en i Herning eller omegn, men vores MC D her i byen er en hård konkurrent..

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Faldt lige over det her topic, efter i et stykke tid at havde fulgt med herinde fra sidelinjen, og måtte lige give mit med i denne tråd :)

Det er vedr. Burger King, som jeg vil tro du vil finde flere og flere af de næste år. De er ved at udvide. De er ved at lave en hel ny resturant som ligger på tegnebordet lige for tiden i Aalborg. Der er sket ændringer i den ene i København og på et tidsounkt vil der også komme ændringer i den på strøget. Der kom en sidste år i Horsens og så kan jeg ikke huske om der også er kommet en i Køge eller om det bare var en ombygning. Så der vil ske en del ændringer i det næste stykke tid hvad Burger King angår..... men det er jo også meget bedre mad end McD
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne da forestille mig at KD Restaurants vil udbygge de næste år for det går jo fremragende for Sunset, og Pizza Hut ved jeg ikke hvor udbredt det er. Men er sikker på at Sunset konceptet holder også i fremtiden for folk tænker mere og mere på sundhed..

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/3/2006 1:33:49 AM
Forfatter: mk
meget bedre mad end McD


Hvilket sandsynligvis hænger sammen med at det affald slet ikke kan betegnes som værende mad
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 
Det er fordi vi lever i et lille land. Du kan bare se at først nu her er der kommet 7ellevener i ÅRhus...Og er oveikøbet slået sammen med tankstastioner.....
 
5mio mennesker er ikke mange..Der sakl selvføgelig være flere i lande hvor der er flere indbyggere.
 
Pga. alle de love og regler osv....kan jeg ikke for mit ønske opfyldt..Stod det til mig skulle vi have en mango buktik i Århus...Der er 2 i Kbh..
 
Du kan maile hvis d vil....
 
 
 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/2/2006 3:44:39 PM Forfatter: guccilutti

hejsa

Det er fordi vi lever i et lille land. Du kan bare se at først nu her er der kommet 7ellevener i ÅRhus...Og er oveikøbet slået sammen med tankstastioner.....

Ja, men der stod i en artikel i Børsen at de havde tabt en del penge på deres forsøg med at være sammen med tankstationerne... Så dem tror jeg ikke der kommer flere af!
 
/Brian
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)