Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt til Indonesien

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  XpertSport.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge aminoer.

Jeg håber inderligt at I kan hjælpe mig med dette spørgsmål.

Jeg er blevet kontaktet af en klub i Indonesien, som gerne vil købe nogle badminton ketchere af mig.
Helt konkret er det 10 ketchere, som han kommer til at købe til en pris af 1.500 euro, altså lidt over 11.000 danske kroner.

Jeg har på PostDanmarks hjemmeside kunnet finde den almindelige fragtpris uden problemer.

Men hvordan er eksport-reglerne? Hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til told, moms, skat, eksportgebyrer etc.?

Jeg ser frem til at høre jeres gode svar :) 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første tanke er at dette kort er stjålet.

Hvis de ikke begynder og spørge til om de ikke kan slippe for moms og hvis de ikke tænker på en evt. fragtpris. Prøv og sig at fragt prisen evt. er det samme som købsprisen og se hvad de så siger. Hvis det er en mail de spørger til så denne ordre og de oplyser kredit kort oplysninger så prøv og skrive at kortet ikke virker og du så får et nyt kort nummer så er du sikker på at kortet er stjålet.

Prøv og ring til Nets de kan evt. oplyse hvor kortet kommer fra. Og hvis det er en kort holder i USA eller andet land tyder det på at det er stjålet.

Men du skal lave en faktura uden moms told er deres problem og evt. eksportgebyrer afregner du med Post DK.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)