Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger specielt "trykkeri" mm

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften :)

Sad lige og fik en mærkelig lyst til at få et bestemt motiv jeg har printet på et sæt sengetøj altså pude og dyne. Er der nogen der ved hvor det kan klares henne, og hvilken pris det kan klares til? Har nogen af Jer kontakter til noget?
 
Og så anden del,
Af samme motiv som jeg vil have trykt på mit sengetøj, ville jeg høre om nogle af Jer vidste hvor jeg kunne få lavet en bamse med den figur som bliver vist.
 
Håber nogle af Jer kender noget til det, da jeg er på ret bar bund.
 
Men på forhånd tak for hjælpen, og selvfølgelig;
God Jul
 
/Patrick P
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Slet ingen som kan hjælpe ?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

  Måske - men jeg ved ikke hvor meget hjælp det egentlig er:

Her i huset bruger vi bl.a. til langtidsholdbare bannere og flag en teknik der hedder Dye-Sub-Transfer (DST i daglig tale). Uden det skal blive alt for teknisk, så minder det i bund og grund om den samme teknik der bruges, når man har købt sig nogle stryge-ark og kører dem igennem sin hjemmeprinter og derefter stryger billedet over på en T-shirt - blot i meget større format.
Jeg vil dog sætte stort spørgsmålstegn ved om det kan holde til sengetøj. Sengetøj skal jo bl.a. kunne holde til +60 graders vask. Desuden vil jeg heller ikke mene at overfladen vil blive så behagelig at sove med da den bliver lidt ru i det.
 
Når der er tale om tryk på tekstil så er der tre basale muligheder:
 
A) DST - Som benyttes ved oplag helt nede fra ét eksemplar. Problemet er holdbarheden - navnlig hvis det skal kunne holde til +60 graders vask.
 
B) Transfér - Normal varme-transfer af solide farver. Det er også godt i oplag helt nede fra ét eksemplar. Men det er kun godt ved solide farver (ikke noget med glidende farveovergange) og så har det den ulempe, at man kan mærke overgangen imellem stof og farve. Det er ikke noget som er meget tydeligt, men jeg tror ikke det vil være behageligt når det er noget man skal sove med. Det fungerer til gengæld rigtig godt til reklametøj, arbejdstøj m.m. og kan klare vask ved høje temperaturer.
 
C) Serigrafi - Dette er klassikeren og den mest anvendte metode til tekstiltryk. Den er dog absolut ikke særligt god til små oplag, da processen er forbundet med nogle dyre opstartsomkostninger. Der skal bl.a. laves en ramme i størrelsesforholdet 1:1 for hver enkelt farve som skal bruges i motivet. Hvis der så er tale om et dynebetræk i fuld 4farve, så skal der belyses 4 rammer i størrelsen 2x1 meter.  Det er også den teknik man bruger når man laver rigtigt sengetøj med motiver (SpiderMan, blomster, mønstre m.m.). Typisk er processen dog her mere over i noget der minder om rotationstryk, hvor man trykket på stoffet inden det bliver syet sammen til sengetøj. 
 
Som sagt, så er ovenstående nok ikke meget hjælp, men det kan måske kaste lidt lys over hvorfor det ikke bare er ligetil at få lavet noget sengetøj med sit eget motiv.
Men hvis det bare er som en sjov gimik (f.eks. JYSK-logo på en dyne som skal ligge på en seng i en butik), så kunne man godt bruge enten Transfer eller DST - men ikke hvis det decideret skal kunne bruges.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay :) Lidt hjalp det dog, men tænkte på - Hvorfra har du det det ?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

  Mener du hvor fra jeg har den viden?

Min virksomhed - MediaMouse - er et grafisk produktionshus. Til tekstiltryk benytter os af de 3 teknikker som jeg har beskrevet. Det er derfor jeg ved hvad der er af muligheder
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå for pokker, er det sådan du kunne overtales til at lave det på en dyne?

Evt. pris o. lign.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)