Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips/kritik til website - www.flytterud.dk ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Førstehåndsindtrykket er rigtig godt, jeg syntes dog jeg mødes af en noget gråtonet stemning. I min optik er det at blive 18 år og flytte hjemmefra en stor og meget spændende tid i både barn og forældres liv. Så jeg ville foretrække en anelse mere farve og glæde. Jeg går ikke ud fra at sidens mål er at skabe et negativt signal omkring det at flytte hjemmefra, men derimod hjælpe til at det bliver en god og positiv oplevelse :) Så hvis i skal have mig med hele vejen i mål, så skal der lige liv "positivitet" ind i designet. Alternativet er at vælge billeder med mere farve. Men igen, det er måske smag og behag?

Desuden syntes jeg at logoet er udemærket, men jeg syntes at flyttebilen er lidt misvisende... Jeg forstå pointe, men når jeg lander på siden er jeg i første omgang lidt itvivl om siden tilhører et flyttefirma eller en "flytte hjemmefra info side".

Det var lidt feedback herfra, håber det kan bruges. Fed koncept i øvrigt, det kunne jeg (og sikkert også mine forældre) godt have brugt for en 7-8 år siden :)

Held og lykke med siden

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fin hjemmeside. Kunne det være en ide at skrive nogle af linksne ind i teksten. Eksempelvis til budgetskemaet. Evt lave et excel ark der bare kan downloades. Jeg tænker unge vil have det de søger asap. Hvad med links til forskellige kollegier. At flytte ud betyder måske også at skifte by. Hvor finder jeg hvad i de større uddannelsesbyer i dk.

Mindre detalje som afhænger af ens medieerfaring. Når jeres menuer har en dropdownfunktion overser nogle måske muligheden for at første overskrift også indeholder mange information.

God fornøjelse med sitet. 

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode input. Mange ting vil komme til, men håbet er også at der vil komme brugere til, som vil hjælpe hinanden med mere info hen af vejen.

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon der er flere der har lyst til at kommentere på siden?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg vil gerne give mit besyv med Smile

Jeg kan godt lide looket på siden – farverne spiller godt sammen og er tilpas rolige og samtidig skaber de lidt liv.

Nu har jeg jo læst din indledende forklaring af websitets formål, men hvis jeg kom ind på siden via en Google-søgning eller lignende, så er jeg ikke sikker på, at budskabet ville være så tydeligt.

På forsiden synes jeg, at nyhedshistorierne om flytterud.dk fylder for meget. Man læser jo fra venstre til højre, så jeg ser først de skiftende billeder (som er ret generende i længden) med titlerne ”Konstant udvikling”, ”Det var hurtigt” og ”Så er vi klar”. Og først derefter ser jeg boksen til højre, som forklarer, hvad flytterud.dk er.

Jeg ville placere nyhederne til højre (som i boksen ”nye indlæg”, som I har neden under ”Hvad er flytterud.dk) og information om websitet til venstre. Og så ville jeg også lave en nyhedssektion i menuen øverst, hvor nyt om selve websitet kommer til at stå.

Når jeg navigerer rundt på sitet, så savner jeg noget grafik. Under ”Startpakke”, hvor alt med møbler og indretning står, kunne I med fordel finde nogle billeder, så det bryder lidt op i teksten.

Jeg savner også flere links i teksten. Links kan være med til at gøre teksten nemmere at læse, da det ligesom billeder også bryder teksten op. Link gerne internt til websitet, men også gerne til de forskellige butikker, I nævner.

Under ”Om” synes jeg, det kunne være hyggeligt at se billeder af Sabina og Jannick – men hvis de ikke har lyst til at få deres ansigt på, så er det også forståeligt nok Smile

Forummet synes jeg er en rigtig god ide. Men jeg savner en bedre oversigt. Som det er nu, skal man klikke sig ind på de enkelte kategorier. Jeg vil foreslå at samle alle kategorierne på forummets forside og på den måde give et overblik over, hvor meget der sker i de enkelte kategorier. I øvrigt er der noget standardtekst, der mangler at blive oversat, f.eks. ”This forum contains 0 topics and 0 replies”.

En sidste lille ting. Holder man musen over linkene i fodnoten, ”forsvinder” linkene. Jeg kan ikke helt se, om der er angivet en meget lys farve, eller hvad. Men jeg kan i hvert fald ikke se link-teksten, når jeg holder musen over Smile

Held og lykke med sitet.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  c Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Designet er som sådan fint nok.. Men et lille irritationsmoment er, når man hover over et link i menuen, og dropdown-boxen kommer frem. Hvis du her får flyttet musen ind i mellemrummet mellem menu-linket og din drop-down box, så forsvinder drop-down boxen, og man skal op og holde musen over linket igen.

Tror vist du kan løse det ved at give dine links display: inline-block; og derefter give dem padding i stedet for margin :)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisse: Tak for supergod feedback. Mange af tingene skulle være rettet nu. Der vil komme flere links i teksterne, der vil komme flere billeder i teksterne, og i stedet for at linke til de enkelte fora, så linkes der nu til forumforsiden.

Philip: Tak for fine input, vi har rettet lidt af det du har påpeget. Vi har ikke kørt splittesting, men sad rent faktisk og testede lidt ting i det du samtidigt hoppede rundt på sitet.

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusRM:
Tror vist du kan løse det ved at give dine links display: inline-block; og derefter give dem padding i stedet for margin :)

Tak, jeg vil se på det en af dagene!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)