Hmmm
Overvejer at købe ved kurs 25 - da der er så meget viden samlet, så muligheden for meget målrettet
markedsføring findes, er jeg sikker på at FB nok skal få succes...
Den viden Facebook har i reklameøjemed, er viden, hvor brugeren i største delen er tilfældet har taget sin beslutning = en meget svær påvirkning! Hvilket gør Facebooks adsence til en kommende fiasko i mit hoved.
Eksempel: Du vil have en miljøvenlig bil! Du går på google og søger: "Bil der køre langt på literen" Og her kommer google så med reklamepåvirkninger, hvor du er opmærksom på dem - og måske reagere på dem, ved bagefter at poste på facebook: "Jeg tror jeg vil købe en Ford Fiesta - den kører langt på literen"
På facebook gør du aktive søgninger til passiver, da brugeren skal påvirkes på en hel anden måde og som jeg aldrig tror vil få den samme værdi for en annoncør, som ved googles adsence. Derfor tror jeg personligt ikke på facebook.
At andet er - det er meget muligt jeg tager fejl - men jeg tør næsten sæt alt på spil for at vi ser en facebookaktie der falder en del de næste pr. måneder for derefter at ligge i en fast neutral trend i et GODT stykke tid inden yderligere sker. Facebook har en price earning, der er direkte latterlig i forhold til værdiansættelsen på børsdagen, hvilket skal væsentlig reduceres før der sker gode afkast.