Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop på Surftown - installation stopper ved 4. step

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

...ville det være en fordel for mig at vælge en VPS løsning i stedet? Eller betyder det at man selv skal installere MySQL etc. fra bunden. Mine kompetencer stopper vist et godt stykke før det og jeg er egentligt meget tilfreds med det alm. kontrolpanel. Er det i øvrigt det samme på et erhverv webhotel.

Sorry, ved godt at det ikke er den normale kunderservice kanal her, men det er lidt hurtigere :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

nej på en TDC VPS kommer med Plesk 10 og den kommer med sql, php og mail server ja som et webhotel,   men her  du kan selv styre din server,

hvis du har brug for nye ting som en eks ny version af SQL  eller lav om i din php.ini fil

 

/Nikolas D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Imagix/Anders:

...ville det være en fordel for mig at vælge en VPS løsning i stedet? Eller betyder det at man selv skal installere MySQL etc. fra bunden. Mine kompetencer stopper vist et godt stykke før det og jeg er egentligt meget tilfreds med det alm. kontrolpanel. Er det i øvrigt det samme på et erhverv webhotel.

Sorry, ved godt at det ikke er den normale kunderservice kanal her, men det er lidt hurtigere :-)

 

Du kan prøve en demo på min server hvis du har lyst https://vps.seo-danmark.dk:8443/smb/admin-home

til login til plesk 10

User  =           test

passowrd =       login100

Plesk 10  er  hvad skal vi sige webhotel admin  udover det har jeg så det man kalder root access til min linux centoOS server

og når man har root access   kan man så lave alt, -   ny sql server eller om i sin php.ini   m.v

 ja i princippet kan jeg være domæne og webhotel udbyder   en vps kan have ca 120 normale website´s  eller 15 webshops      ->  

personligt vil jeg altid have kontrol over mine data og server ,   så løber man ikke ind problemer som man tit gør når man har en webshop og et webhotel

eks - > sql version eller php mcrypt  som mangler på ens webhotel eller har de kun 32 MB i deres php.ini    

et webhotel er typiske ikke lavet til at køre webshops og slet ikke store webshops   -> hvor man altid skal have kontrol over sine  data og server

/Nikolas D

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er helt i orden at spørge her. Jeg svarer efter bedste evne, men hvis jeg kommer til kort, må jeg henvise til vores salg- og kundeservice :)

Jeg ser ikke umiddelbart nogen grund til at vælge en VPS-løsning, medmindre du er meget ivrig efter at få større kontrol (og dermed også mere, du selv skal holde styr på). Hvis du generelt er tilfreds med dit nuværende produkt og kontrolpanel, så vil mit råd være ikke at skfite til VPS. Derimod giver det fint mening, at oprette et erhvervswebhotel.

Kontrolpanelet på privat og erhverv er det samme, så selve brugeoplevelsen på den front vil ikke være anderledes. 

For at svare på dine to spm:

1. Ja, det er ikke noget problem.

2. Det korte svar er at udover et mindre antal kunder på både web- og databaseserverne, som immervæk burde betyde bedre performance, så er der en række tekniske fordele ved en erhvervsserver, som du kan se på den store sammenligning her:

http://surftown.dk/sammenlign-alle-surftown-webhoteller

Andre fordele ved erhverv er f.eks. individuel restore af backup og VIP support, m. telefonsupport, og i øjeblikket får du 50% rabat på første år. 

Uanset om du vælger privat eller erhverv, så skal du overveje om det ikke vil give mening at opdele dine domæner på to konti. Det er muligvis en løsning, hvis du forventer at tilføje flere domæner fremadrettet. Så alternativt til at købe et erhvervswebhotel, så kunne du tilføje et expert webhotel ved siden af dit nuværende, og flytte minimum syv af dine domæner derover. På den måde slipper du for ekstregabyrer, og du har samtidig plads til at tilføje flere domæner.

Jeg håber, det hjælper :)

Venlig hilsen
Bo Kruse
Surftown 

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,

Så fik jeg købt et erhverv webhotel, flyttet mit domæne, sikret at serveren har PHP5 og MySQL 5+ http://wsb26.surftown.dk/phpinfo

Desværre gjore det ingen forskel under intstall - den går i stå efter step 4. Shoppen lader til at virke, men der er ikke oprettet en admin bruger, så jeg kan ikke logge ind i backend. Ved ikke om der er andet der ikke er blevet installeret ordenligt.

Nogen gode ideer?

Anders

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det version 1.4.8.2?

Se evt. her.

/Kjeld

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :
databasen du benytter ligger den også hos surftown?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Imagix/Anders:

Hej Bo,

Så fik jeg købt et erhverv webhotel, flyttet mit domæne, sikret at serveren har PHP5 og MySQL 5+ http://wsb26.surftown.dk/phpinfo

Desværre gjore det ingen forskel under intstall - den går i stå efter step 4. Shoppen lader til at virke, men der er ikke oprettet en admin bruger, så jeg kan ikke logge ind i backend. Ved ikke om der er andet der ikke er blevet installeret ordenligt.

Nogen gode ideer?

Anders

 

Køb du en vps server hos TDC   jeg ved den kan køre Prestashop og alle version af Prestashop.

jeg har selv prøvet det, på min vps som er hos TDC hosting    

 

/Nikolas D

 

 

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har ikke selv kunnet løse problemet. Jeg har prøvet alt i ovenstående link. Jeg fik en freelance programmør til at kigge på det og har fået det til at køre fint. Jeg har dog endnu ikke helt fået ud af ham hvordan han løste det - sorry.

:-) Anders

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg beklager, at jeg ikke fik svaret din sidste besked. Jeg må have overset en notifikation om at der var nyt svar i tråden. 

Det lyder godt, at du har fundet en løsning. Hvis du finder ud af præcis hvad løsningen er, så del den gerne.:)

Venlig hilsen
Bo Kruse
Surftown 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)