Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gæld eller kriminel

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu forstår jeg ikke helt overskriften, man er jo ikke kriminel bare fordi man har gæld, men det bliver sgu aldrig vel modtaget hvis man ikke betaler den tilbage !

Jeg forstår på sin vis godt din desperation men på den anden side ligger landet jo nu engang sådan at hverken velstand eller gæld sådan helt kommer af sig selv, det virker på mig som om din gæld er vokset siden sidst du henvendte dig her på Amino og med mindre at det er rentegæld så må du ha' brugt flere penge end du har tjent.

bokaj38:
ja det er vigtig for mig at komme ud af det rki så kan jeg få en buget konto og få lidt styr på tingene, alt ting er meget nemmere når man ikke står der

Jeg mener da ikke at det er umuligt, eller særlig svært, at få en budgetkonto fordi man står i RKI, problemet kan ligge i at få en budgetkonto med mulighed for overtræk og det tror jeg rent faktisk bliver umuligt da de fleste banker nok vil sige :  njahhh der er sgu ikke stor chance for at vi får vores penge igen hvis han får lov at lave overtræk.

De penge som du skylder bort er jo reelt set nogle andre menneskers penge og jeg kan godt forstå at de tager de skridt (som RKI) for at presse dig til at returnere deres penge.

Du kunne jo også prøve den positive vinkel på dine RKI-problemer, nemlig at sålænge du står der kan du ikke låne penge eller købe på afdrag og dermed heller ikke bringe dig længere ud i gældshelvedet.

Sidst vil jeg foreslå dig at få lavet en afdragsordning med dine kreditore så gælden støt og roligt bliver mindre og mindre sådan at du med tiden kan få en normal økonomi.

Held og lykke

 

 

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ja det at vil kunne samle alt gæld et sted vil være en stor drøm, men det at stå i rki er faktisk en hindring for rigtig mange ting i livet, det er faktisk så meget en hindring at jeg ikke engang kan få en tv pakke med kanaler

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

bokaj38:

 ikke engang kan få en tv pakke med kanaler

Jamen, du har jo heller ikke råd til den... betal din gæld af i stedet for at bruge alle dine penge på unødvendige ting som feks. en TV pakke....
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 11:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme jeg intet aner om overstående - men vil bare ønske held og lykke med det!

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bokaj38:
det er faktisk så meget en hindring at jeg ikke engang kan få en tv pakke med kanaler

Ja det er korrekt, fordi de gider ikke ligge og slås med dig for at få deres penge når der skal betales.

RKI er jo et sted hvor man samler data om "dårlige betalere" og IKKE et sted hvor man samler data om folk som har gæld for så ville alle jo stå i RKI, som jeg siger : få en afdragsordning med dine kreditore og overhold den, så kan det være med tiden at de vil gå med til at lade dig slette.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bokaj38:
det er faktisk så meget en hindring at jeg ikke engang kan få en tv pakke med kanaler


Først og fremmest skal du være glad for at have tag over hovedet, få vand og mad. En TV pakke?? Helt ærligt, det er ikke en nødvendighed med mindre dit arbejde kræver at du har adgang til TV kanaler. Det svarer lidt til at sige: Jeg skal have tøj på, men jeg går kun i mærkevarer.

Det kan være hårdt at kæmpe, men prøv at søg hjælp enten fra venner eller familie med at få styr på tingene, ikke bare det økonomiske men også det mentale. Det kræver mange kræfter at rejse sig op, hvis man kun har oplevet nederlag på nederlag. En udvej kunne være at søge hjælp hos en psykolog der kan få dine tanker (og dit liv) på rette vej, men det koster jo også penge.

Kan desværre ikke give dig hjælp med hvordan du konkret får afviklet din gæld til RKI, en mulighed er dog at du låner penge hos en lånehaj, men det er nok ikke den bedste løsning. 

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ja nogen vil lave aftaler andre vil ikke, men uanset hvad skal jeg ligesom katten have 9 liv for at få gælden betalt ud.

jeg sidder ikke og ynker over noget her selvom det måske kan lyde sådan.

men spørger bare om der er nogen som kender til en evt. mulighed for at jeg kan komme videre og måske få hjælp til gælden.

jeg ved godt jeg ikke skal stifte ny gæld, og kan heller ikke når jeg er i rki  tv pakken var bare et ex. på dette.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bo Helt ærligt, så drop tanken om at komme ud af RKI, og lav en plan for at komme ud af din gæld. 

For når du har skaffet 40000 til at komme ud af RKI, så går der cirka 5 min. før dem du skylder 300000 kr. og 150000 kr., registrerer dig i RKI. 

Det bedste du kan gøre er at spare penge op eller låne af familie, også tilbyde dine kreditorer 10 - 25 % af det fulde beløb. Med så gl. en gæld, er der sikkert flere der bare gerne vil have en del, end slet ingen. 

Du skal nok ikke sparer op på en bankkonto, men nærmere i din hovedpude :)

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

nordicADmedia:
Kan desværre ikke give dig hjælp med hvordan du konkret får afviklet din gæld til RKI, en mulighed er dog at du låner penge hos en lånehaj, men det er nok ikke den bedste løsning

Njaaahhhh, nu har han vel ikke gæld til RKI Big Smile , den der med lånehajen er sgu nok heller ikke gangbar for de sætter som regel ikke en tilbage i RKI når man ikke betaler, de brækker bare ens arme og ben efter at de har smadret ens børn.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

bokaj38:
ja det at vil kunne samle alt gæld et sted vil være en stor drøm, men det at stå i rki er faktisk en hindring for rigtig mange ting i livet, det er faktisk så meget en hindring at jeg ikke engang kan få en tv pakke med kanaler

Nu er det ikke nogen hemmelighed, at jeg selv har været registreret i RKI. Der hvor jeg boede dengang var en lille TV-pakke en del af huslejen, så lige præcis det har aldrig været en udfordring for mig. Men både internet og telefoni kan købes selvom du er registreret i RKI. Ikke ved alle selskaber, og det er heller ikke alle som vil sælge dig iPhone, der tilbagebetales over 24 måneder. Nå det var ikke det tråden handlede om...

Hvis du ikke vil betale af, eller forsøge at forhandle, så er dine muligheder begrænsede. Gældssanering skriver du selv ikke er sandsynligt. Du kan undersøge om noget af gælden er faldet for forældelsesfristen

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)