Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gæld eller kriminel

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bokaj38,

Jeg har googlet lidt for dig, faldt over: http://taenk.dk/g%C3%A6ldsr%C3%A5dgivningen.

Nu ligger der ikke noget rådgivning direkte i Århus hvor du bor (se adresser her)- men måske det ville være en ide at alliere dig, med en du har tillid til og som give dig et lift, til et af de steder hvor de tilbyder personlig rådgivning.

Samtidig ved at tage en ven med, så vil han/hun måske kunne stille nogle af de spørgsmål du glemmer, da du måske ikke har helt samme overblik.

God vind :)

Med venlig hilsen

Anders Skovsende

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, nu kan jeg se, at vi er to, der tænker i de samme baner og henviser til forburgerrådets/Tænks hjemmeside om gældsrådgivning. Derfor har jeg rettet i det oprindelige svar. Men på hjemmesiden står der bl.a.:

"Hvem kan få rådgivning?

Forbrugerrådets gældsrådgivning henvender sig til særligt udsatte mennesker, som har behov for finansiel rådgivning. Har du lav indkomst, stor gæld og et lavt rådighedsbeløb, kan du henvende dig til et af vores gældsrådgivningscentre i København, Odense, Aalborg og Esbjerg, samt gennem vores landsdækkende telefonrådgivning."

Det ville jeg helt klart prøve, hvis jeg var dig.

De bedste hilsener
Birte

Fra Vissenbjerg, Fyn
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

uanset hvad er dine indlæg jo latterlige i forhold til trådstarterens søgen efter råd og vejledning?

Så kan jeg tilføje at en så emsig person bag et firma må give dårligt omdømme?

Stress findes, tror du også på alt hvad du læser i ekstra bladet?

- Der står det jo også sort på hvidt.

Der er vel en grund til hjerteflimren, forøget chance for blodpropper, nervøst hjerte osv. osv.


Til trådstarter,  mht budget konto ville jeg se at komme i gang med at lave sådan en, samt et regnskab, udgifter og indtægter.

Ting jeg tit ser hos folk som et mega problem når de står med gæld er at, de har fri tale fri sms fri mms fri osv til 350 kr + skip det og få noget billig taletid, skip smøgerne (hvis du er ryger, mangler du nikotinen, køb E-Cig med 24mg +) ((er jeg selv skiftet til, dog ikke pga økonomien, men morskaben over de mange slags smage)) lav en madplan for 7-14 dage af gangen, kan for mange være op til 50% billigere at handle på den måde. Hvilket er en hurtig måde at spare 1000-2000 kr. på.

Mht. bil kig sider som bilgalleri.dk osv der er gamle golf 2 gtd/td til 4-8000 kr. samt deres benzin økonomi er ganske fine.

Som mange har foreslået dig, så se at få fat i diverse kreditorer og se om ikke du kan presse dem til at acceptere mindre beløb, så de får nogle penge trods alt og du kan blive fri for dem.

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stop nu alt det fnidder og hjælp manden !

Han er selv ude om det , JA !

Stress, Jeg aner det ikke.

Hvis I ikke kan hjælpe manden så lad være med at byde ind med noget som helst

Ja, bare lige min sidste besked i denne tråd.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Boysen:

Hej Bo Helt ærligt, så drop tanken om at komme ud af RKI, og lav en plan for at komme ud af din gæld. 

For når du har skaffet 40000 til at komme ud af RKI, så går der cirka 5 min. før dem du skylder 300000 kr. og 150000 kr., registrerer dig i RKI. 

Det bedste du kan gøre er at spare penge op eller låne af familie, også tilbyde dine kreditorer 10 - 25 % af det fulde beløb. Med så gl. en gæld, er der sikkert flere der bare gerne vil have en del, end slet ingen. 

Du skal nok ikke sparer op på en bankkonto, men nærmere i din hovedpude :)

Nemlig.

Havde det været mig, så havde jeg (selvom det måske er moralsk forkert) droppet alle indbetalinger til mine kreditorer og hver måned gemt de samme beløb i en papkasse. Efterhånden som du bliver indkaldt til fogedretten kan du tilbyde 10-15% af hovedstolen mod at de sletter resten af gælden. Hvis de ikke accepterer, så lader du dem stege endnu et år og tilbyder det samme igen. Når den enkelte kreditor accepterer og det gør de fleste, så går du hjem og henter en håndfuld sedler i papkassen og afleverer dem til advokaten eller indbetaler via girokort på posthuset.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig :-)

Tilmeldt 18. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Forstår hvad du mener.
men tror du virkelig ikke at dyr kan lide af stress?

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)