Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver Trademark ret til domæne ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Vi har registreret et trademark i hele europa, lad os i denne debat bare kalde det xxx.

Vi er igang med registreringen af det danske selskab og opretter med tiden selskaber i de andre europæiske lande.

Vi ønsker naturligvis også de tilhørende domænenavne (f.eks. xxx.dk), men disse er allerede optaget af andre. Nogle af domænerne er optaget af private og andre af erhverv.

 

Mit spørgsmål er nu om vi har ret til disse domænenavne og kan gennemtrumfe et salg til os til alm. markedspris, da vi har trademark på netop det navn, på trods af at domænerne er registrerede før trademark trådte i kraft ?

 

Jeg vil umiddelbart mene at vi har ret til domænerne, men ville lige høre de kloge Aminoer ?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg mener ikke i kan få dem, hvis de var købt før i lavede jeres trademark, ellers kunne jeg jo få saxo som trademark, og så påtvinge saxo.com til at sælge deres domæne til mig.

 

Men der er nok en ekspert der kan komme med et 100% sikkert svar til dig.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke i har ret til dem, bare sådan uden videre.
Vi så jo at TDC blev nød til at smide en formue for tdc.dk domænet. Tages data central (eller hvad det nu var) var nok blevet lidt små sur hvis de blev pålagt at skulle give domænet væk.

Peder

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Olin

Jeg er enig med de andre.

Timingen er afgørende her.

Jeg er sikker på, at du aldrig vil kunne vinde en sag ved at registrere et trademark og så kræve domæner ind efterfølgende.

Hvis dette kunne lade sig gøre, så ville al handel med Internetnavne hurtigt ende i kaos og anarki.

Mvh, Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)