Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine hænder er helt smadrede - hvad gør I når I har overbelastet jeres hænder/fingre?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:

hejsa

 

kan kun sige at vores produkt er det eneste, billigste og bedste produkt på markedet og det er simpelt men virker

vores produkt hedder wristease.dk og er et muse armbånd med gele i bunden som sikre at din arm og håndled er lige hvilket gør at du ikke overbelaster dine led og sener.

du er fri for at bruge plads foran din tastatur og fri for noget ved din mus og fri for at bruge de små bevægelse som en mouse trapper

 

vi har hjulpet mange de tror ikke på det virker før de har prøvet dem, og et sæt koster 249,95

og dette er ikke nogen salgs tale, kun for at hjælpe dig

gå ind på wristease.dk

i usa er der solgt over 50.000 stk. af dem vi har agenturet i hele europa

hilsen

thomas madsbjerg

www.wristease.dk

Tak for dit indlæg. Kigger nærmere på dem. Lyder som en god ide. Har i de sidste par dage haft en sammenrullet T-shirt under mit håndled, for at støtte mit håndled, så dette er måske en lidt mere cool løsning Cool

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Hej Jørgen.

Jeg laver øvelser et par gange om dagen for at sikrer mig at mine muskler kan følge med mine led. Det betyder at jeg heldigvis er kommet af med en stor smerte jeg oplevede for noget tid siden :-)

Hej Patrick
Kunne du fortælle lidt om disse øvelser? Huh? 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Jannie Andersen Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Inde på www.gigtforeningen.dk kan du finde nogle små øvelser for hænderne, som måske kan hjælpe, hvis du sidder og laver dem nogle gange om dagen. Jeg tror de fleste øvelserne kan laves mens du fx læser en mail.

Ellers kunne det måske være en ide at kontakte en ergoterapeut, de er eksperter i hænder.

Håber du kan bruge det

God dag

mvh Jannie

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Jørgen Linnet:

Jeg kan også kun anbefale dig at købe en wacom. Det er en digitizer / tegneplade, hvor du bruger en pen på en plade i stedet for en mus på en måtte - Du kan selvfølgelig bruge begge dele.

Fordelen ved en pen er, at du sidder med den som ethvert andet skriveredskab.

Ja, jeg er helt enig, jeg bruger også en Wacom digipad, jeg købte den i (ja grin bare) ALDI for 6 år siden og har ikke fortrudt købet endnu.

Jeg bruger også et andet trick, jeg går hen til køleskabet og tager en kold dåseøl og holder den på på undersiden af håndledet i et par minutter og når jeg synes at det er begyndt at hjælpe så drikker jeg øllen, det gode ved den kur imod håndledssmerter er at den kan gentages flere gange i løbet af dagen og skægt nok, det bliver nemmere og nemmere at få smerterne til at gå væk jo længere hen på dagen man kommer.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Hej og tusind tak for din mail.

Du får lige et lydsvar, da jeg forsøger at skåne mine hårdt prøvede hænder :-)

Du klikker bare på nedenstående link, trykker play og læner dig godt tilbage i stolen:
http://dl.dropbox.com/u/2052139/Svar/Thorborg%20MP3%2031%2008%2040%2056.mp3

Ha' det super!

De bedste hilsner

Martin Thorborg

Følg min rejse rundt i verden for at snakke med danske iværksættere:
http://www.amino.dk/blogs/thorborg/default.aspx

Hej Martin
Mange tak for din respons, som jeg er meget glad for. Jeg vil rigtig gerne høre mere, hvis du finder frem til yderligere, som har hjulpet dig.
Jeg husker godt at du i dine podcasts har nævnt at du også har det problem og at du benytter dig meget af lydsvar. Dette har jeg også allerede ladet mig inspirere af og har i det hele taget ryddet kraftigt op i alt hvad der skal svares på osv. Mit problem ligger i at når man laver f.eks. indhold til hjemmesider og skriver artikler etc, så er meget af det nødt til at være i tekstform, men nu er jeg i hvert fald opmærksom på at jeg får problemet, hvis ikke jeg begynder at tage det seriøst :o)

Dbhh fra Jørgen 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo:

Jørgen Linnet:

Jeg kan også kun anbefale dig at købe en wacom. Det er en digitizer / tegneplade, hvor du bruger en pen på en plade i stedet for en mus på en måtte - Du kan selvfølgelig bruge begge dele.

Fordelen ved en pen er, at du sidder med den som ethvert andet skriveredskab.

Ja, jeg er helt enig, jeg bruger også en Wacom digipad, jeg købte den i (ja grin bare) ALDI for 6 år siden og har ikke fortrudt købet endnu.

Jeg bruger også et andet trick, jeg går hen til køleskabet og tager en kold dåseøl og holder den på på undersiden af håndledet i et par minutter og når jeg synes at det er begyndt at hjælpe så drikker jeg øllen, det gode ved den kur imod håndledssmerter er at den kan gentages flere gange i løbet af dagen og skægt nok, det bliver nemmere og nemmere at få smerterne til at gå væk jo længere hen på dagen man kommer.

Ha ha! Good one! Stick out tongue

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Nitz:

Jørgen Linnet:

Lars Nielsen:

Jeg er glad for min wacom tablet. Det er en god afveksling til musen.

Hej Lars
Kender den ikke lige. Hvad er det? 

Hej Jørgen,

Jeg kan også kun anbefale dig at købe en wacom. Det er en digitizer / tegneplade, hvor du bruger en pen på en plade i stedet for en mus på en måtte - Du kan selvfølgelig bruge begge dele.

Fordelen ved en pen er, at du sidder med den som ethvert andet skriveredskab.

De findes i en masse forskellige versioner og prislejer. Se mere om dem herunder og se evt. en masse videoer på youtube.

http://www.wacom.eu/index2.asp?lang=en

En af de mest populære modeller er vist, som jeg i hvert fald også har planer om at få fat på:

http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=8007&lang=en

God bedring med hænderne.

Med venlig hilsen

Tommy

Hej Tommy

Har du nogen mening om hvilken størrelse man skal købe denne Vacum Intuos5 i? Kan se at de fåes i flere forskellige størrelser: http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=8004&lang=en

Bliver en S for lille, eller skal man op i en M eller L?
(Som udgangspunkt skal den kun bruges, som alternativ til en mus, men kender jeg mig selv ret, så bliver jeg nok alligevel inspireret til også at bruge den til andre ting, så jeg vil ikke købe noget jeg fortryder, fordi jeg har købt den for lille eller stor...)

Dbh fra Jørgen 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har forøvrigt lavet en video om mine problemer med hænderne

 

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Linnet:

Hej Tommy

Har du nogen mening om hvilken størrelse man skal købe denne Vacum Intuos5 i? Kan se at de fåes i flere forskellige størrelser: http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=8004&lang=en

Bliver en S for lille, eller skal man op i en M eller L?
(Som udgangspunkt skal den kun bruges, som alternativ til en mus, men kender jeg mig selv ret, så bliver jeg nok alligevel inspireret til også at bruge den til andre ting, så jeg vil ikke købe noget jeg fortryder, fordi jeg har købt den for lille eller stor...)

Dbh fra Jørgen 

Hej Jørgen,

Jeg har besluttet at min skal være en medium og så den der hedder Touch, altså deres nye model. Det er stadig muligt at få uden Touch, mener jeg, men så vidt jeg har kunne se på videoer og læse mig frem til, så er der nogle ret store forbedringer at hente.

Jeg frygter lidt af en L bliver for stor, i hvert fald til mit forbrug / plads på skrivebordet. Men på wacoms side står både den fysiske størrelse på pladen og så det aktive område. Du skal vist op i Large før det aktive område bliver på størrelse med et A4 ark (knap og nap). Men prøv at se lidt på deres mål og se hvad der passer dig.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé at få en Wacom med touch.

Jeg har en Wacom Bamboo. Her er der både genvejstaster, touch og pen.

Denne kombinerer jeg med en Logitech Trackball.

Dvs jeg har ret mange variationsmuligheder med disse to.

Jeg klikker med venstre pegefinger på genvejstasterne på Bamboo eller tommelfinger på trackball.

Jeg bevæger cursoren med touch, pen eller trackball.

Jeg kan scrolle med to fingre på touchpladen eller på scroll hjulet på trackballen.

Højreklik med venstre pegefinger på genvejstast på Bamboo - eller højreklik med ringfinger på trackball.

Intous kan have den fordel at man kan bruge mus på pladen også (i hvert fald på den Intous3 jeg havde engang). 

Men ellers er vejen frem nok: udstrækning og afveksling + hvile som Thorborg gør opmærksom på i sin video.

Styrketræning og motion er også vigtigt - men at lære at strække rigtigt ud og regelmæssigt er første skridt.

Men nemt er det ikke når man nu engang skal leve af at sidde ved en computer - men så meget desto mere vigtigt er det at tage problemet seriøst hvis, og helst før, man eventuelt får det. 

God bedring ;-)

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)