Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksporter dokument som PDF?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey alle amino''er

Jeg arbejder på en idé, hvor jeg gerne vi kunne eksportere et dokument, enten i Word eller OpenOffice, der ligger online som brugeren skal kunne downloade... Dvs. at der ligger et dokument(.doc eller lign.) online som brugeren skal kunne downloade i PDF format.

Nogen der kender noget til det?

 - VistiK

Fra København K
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 55
Fra  FindersKeepers Webshop Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke 100% med på hvad du mener - men hvis du skal bruge et program til at lave filer om til .pdf filer kan jeg anbefale dig www.cutepdf.com

Venlig Hilsen
Rasmus Edlund

Stedet for det mest inspirerende design

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du ude efter, at webserveren automatisk konverterer et word-dokument til PDF, før brugeren downloader det? Eller vil du konvertere det til PDF selv, så brugeren kan downloade det?

 

Anyway, Rasmus'' forslag med cutepdf er meget godt. Jeg anbefaler selv PDFCreator. Begge programmer lægger sig som en virtuel printer i Windows. Når du så "printer" dit dokument, så laver den en PDF i stedet for at spytte et stykke papir ud med tryk på.

 

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres input.....

For at gøre det helt klart.... der ligger et dokument på webserveren, eks. test.doc.... hvis brugeren skal downloade det skal han eller hun download det i PDF format... dvs at det skal koverteres online????

Er det forklaret forståligt nu?? ;)

 - VistiK

Fra København K
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 55
Fra  FindersKeepers Webshop Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja så bliver det lidt for teknisk for mig ; )
Hvis du ikke får andre svar her, vil forslå dig at stille det samme spørgsmål på eksperten.dk hvor der er lidt flere tekniske nørder en her.

Venlig Hilsen
Rasmus Edlund

Stedet for det mest inspirerende design

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det...

Men desværre kan man kun kovertere dokumenter online ellers skal man købe x antal konversationer af dem det var ikke lige planen.
Jeg kan på udkig efter noget man kunne implimentere gratis på sin egen website, men tusinde tak for input.

Hvis der er noget der kender noget til det må de meget gerne skrive?
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er begrundelsen for, at det skal konverteres i det øjeblik brugeren skal downlode det?

Kan det ikke uploades som .pdf - eller kan du ikke danne det som .pdf, hvis det er et dokument, der dannes dynamisk?

Der findes biblioteker både til .net og php, der kan danne .pdf filer.

Kan du ikke beskrive lidt nærmere, hvad det egentlig er, hvad du ønsker?

Hvis du skal konvertere et .doc dokument on-line, vil det typisk kræve, at du har en Word liggende på din web server - og det er vel næppe optimalt.



Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg må også indrømme at jeg heller ikke helt forstår hvorfor du ikke bare uploader en PDF-fil til sitet istedet for et Word/OO-dokument.

Hvis du har brug for at generere en PDF-fil dynamisk kan jeg anbefale AspPDF (www.asppdf.com) - check om din host har komponenten installeret på serveren, eller FPDF (www.fpdf.org) som er gratis og ikke kræver installation på serveren.

mvh Carsten
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg gerne vil er at danne en PDF ud fra en dokument der dannes dynamisk!
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)