Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne revisor regning rimelig

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ingenlunde ekspert udi revisionskravene men mener bestemt at I/S'er hvor alle deltagere er selskaber med begrænset ansvar skal registreres i E&S samt indsende en årsrapport i overensstemmelse med årsregnskabsloven. Herefter er det vel de alm regler der gælder for om der er decideret revisionspligt.

Kan I have misforstået E&S derhen at de mener at der skal udarbejdes en årsrapport for jeres I/S hvilket vel typisk varetages af en revisor?

Derudover så synes jeg ikke at en regning på 7K lyder voldsomt.

/Banditten

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:

Jeg er ingenlunde ekspert udi revisionskravene men mener bestemt at I/S'er hvor alle deltagere er selskaber med begrænset ansvar skal registreres i E&S samt indsende en årsrapport i overensstemmelse med årsregnskabsloven. Herefter er det vel de alm regler der gælder for om der er decideret revisionspligt.

Kan I have misforstået E&S derhen at de mener at der skal udarbejdes en årsrapport for jeres I/S hvilket vel typisk varetages af en revisor?

Derudover så synes jeg ikke at en regning på 7K lyder voldsomt.

/Banditten

Dette er rimeligt korrektYes

Et I/S, hvor interessenterne kun består af eks. ApS og/eller A/S, skal registreres i Erhvervsstyrelsen som et selvstændigt selskab.

Dette I/S bliver så omfattet af de samme regler som eks. et S.m.b.a., det vil sige Lov om erhvervsdrivende virksomheder, hvilket igen bevirker, at der gælder akkurat de samme beløbsgrænser og kriterier for fravalg af revision som for selskaber jvf. selskabslovens bestemmelser ligesom der er en begrænset regnskabspligt.

Læs eventuelt mere i denne vejledning

http://www.eogs.dk/graphics/_ny%20eogs/Love%20og%20Regler/Selskaber/Visse%20erhvervsdrivende%20virksomheder/Vejledninger%20efter%20selskabsloven/Vejledning%20om%20virksomheder%20med%20begr%E6nset%20ansvar%20-%20oktober%202010.pdf

Så vidt jeg opfatter det, så er der ingen revisionspligt for et I/S og derfor ej heller tale om fravalg af revision, men derimod som det er tilfældet med et eks. S.m.b.a. en mulighed for at tilvælge revisionen.

Tonny

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)