Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste webshop?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. En ven og jeg har besluttet os for at starte en webshop med salg af tøjprodukter. Jeg har prøvet at bruge søgefunktionen, men jeg syntes ikke rigtigt at jeg fandt hvad jeg ledte efter - Google har heller ikke været til så stor en hjælp. Er der nogen der har nogle erfaringer med diverse webshops?

Jeg vil gerne høre noget om:
- Priser (oprettelse/pr. mnd.)
- Dine erfaringer.
- Eventuelle fordele/ulemper

Det skal helst være noget enkelt, så designet ikke overskygger de produkter vi vil forsøge at sælge. Det skal samtidigt være brugervenligt og nemt at administrere.

På forhand tak, Rasmus Rowbotham.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus.

 

Jeg ville anbefale scancommerce.dk de har en fed standretshop og mange muligheder for at komme vidre og samt der service er super god.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 49
Fra  Grid Athletics LLC Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Den shop som jeg har funde til at være bedst er Creloaded. Den fås i en B2B version hvor du kan oprette flere kundegruper og tage flere forskellige priser pr varer. Den har også en nem variant styring så du kan få alle versioner med. Den hænger lidt med lagerstyring men hvis du ahr mange af hver er det jo intet problem. Desuden er der flere fede features i som Google Base, Event Calender og komplet kontrol med design. Og al kan rettes efter ønske meget nemt. Tjek www.Creloaded.com ud.

mvh

Claus

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Alt dette har scancommereces også, men nu er det fordi jeg har brugt dem 3 gange før at jeg er blevet mega vild med deres produkt. :) hehe

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus, ved du om der er mulighed for at få CreLoaded på dansk?
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 49
Fra  Grid Athletics LLC Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Creloaded kommer som standart med engelsk, tysk og fransk. Du kan købe fuld dansk sprogpakke hos Eitel. Han kan også uploaded den for dig hvis du ikke er så stærk til det.

Og så vil jeg lige nævne at jeg har været næsten alle webshops igennem. Og jeg ville have en sikker shop som have alle features. Ikke en låst butik hvor man skal ligge muduler oveni. Creloaded er selvfølgelig også med ekstra moduler, men generalt så kan den bare mere af det som man sætter pris på. Den krypterer feks alle kreditkort oplysninger. Og du kan fjerne/tilføjer en masse informationsmuduler til siden.

Og en sidste note. Nu udspringer mit firma fra et amerikansk selskab og derfor er vi meget udsat for angreb. Så sent som igår blev vi forsøgt hacket. Men da vi har vores hosting hos Chainreactionweb.com så opdager de det og smider vores shop over på en anden server. De har helt styr på sikkerhed. Og med deres Creloaded hosting kommer et SSL certifikat. Og de har en afdeling som hedder ChainreationWorks som kan lave alle forbedring på din shop. Det er faktisk dem som har udviklet Creloaded.

Prøv en Creloaded Test shop her http://www.creloaded.com/Demos/c33/index.html

Bare lige "mine two cent"

Claus

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare lige et tip hvis i vil sælge mærkevarer, så er det meget svært. Der er efterhånden ved at være en del, hvilket vil sige god konkurrence, men derudover er det meget svært at konkurrere på prisen - da de fleste leverandører ikke vil have at deres produkter sælges til "underpris".

// Jesper Skov

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er forskellen egentligt mellem Creloaded og osCommenrce!?
Hilsen Steph
_____________________________________________________
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 49
Fra  Grid Athletics LLC Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steph,
Den største forskel ligger i at Creloaded IKKE er open-source. Det er Oscommerce. I mine øjne er det en fordel at ikke alle kender koderne og opsætningen af disse. Men mange mener at det ødlægger produktet at ikke alle kan arbejde med det. Men kig på oscommerce. De har lavet et grund produkt og mange små firmaer stjæler/låner grundproduktet og sælger så features til produktet. Der er bla en webshop som hedder OscMax. Det skulle være toppen af hvad oscommerce kan. Men den halter på mange områder.

Dernæst er forskellen ikke lige til at få øje på. De ligger meget op ad hinanden. I opsætning af admin panel og i opsætning af shop del er de meget ens. Dog vil jeg sige at jeg havde flere problemer med oscommerce og serverindstillinger. De har jeg endnu ikke oplevet med Creloaded.

En B2B webshop koster dig 300$. Så går du bare ind på templatemonster og finder en skabelon som virker for dig og så uploader du den til din server. Så er det produkt klar. Evt vælg hosting med ovennævnte Chainreactionweb. De er meget skrappe til både hosting og selve opsætning af shop. For shoppen kan så meget at den vil virke uoverskuelig til at starte med. Men når du starter fra en ende af så vil du opleve alle tingene er ret fede. Den har bla udviddet SEO så du skriver bare de søgeord du vil have en spider/crawler skal bruge på vareren. Og bingo så er shoppen "Søgemaskine opdateret".


mvh

Claus
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
CreLoaded er også Open Source



CreLoaded er bygget over skelettet fra en osCommerce, hvorfor Open Source licens fra osCommerce følger med over.



Dette gøres der også opmærksom på i footeren på admindelen. 



 



"osCommerce provides no warranty and is redistributable under the GNU General Public License
Chain Reaction Works, Inc provides no warranty except as to associated support contracts
which are limited by and to the Service Level Agreement.




Powered by Oscommerce Supercharged by CRE Loaded"




Selve forskellen er vel endeligt, at Creloaded er en osCommerce splittet ad, genopbygget med nogle ekstra moduler og BTS template systemet.



Dette gør dog, at samtlige moduler lavet til osCommerce også kan benyttes på en Creloaded shop (dog skal der pilles lidt ekstra før tingene virker sammen, da koden i Creloaded adskiller sig fra en standart osCommerce på mange punkter.)

Officielt er Creloaded "bare" endnu en osCommerce fork (en osCommerce pakket med ekstra funktioner - branded under nyt navn) præcis ligesom osCMax, Zen Cart, osCSS m.fl. er det.



De to systemer (Creloaded og osCMax) er dog meget forskellige i selve valget af funktioner/moduler der er med i pakken.



Om man foretrækker en ren osCommerce opsat efter eget ønske, en CreLoaded eller noget helt tredje er en smagssag.

 



- ville bare lige rette dig mht. licensen.



 



Mvh,



Johnny



 



Side 1 ud af 2 (14 indlæg)