Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke tilladelser kræves der før jeg må sælge slik og sodavand?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et Funcenter i en hal, hvor jeg afholder polterabender, fødselsdage osv. og vil hører hvilke tilladelser jeg skal have før jeg må sælge en dåse sodavand og slikposer til mine kunder?

Nogen der kan hjælpe?

Hilsen Jan

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 36
Fra  baboony.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Olsen:

Hej Aminoer

Jeg har et Funcenter i en hal, hvor jeg afholder polterabender, fødselsdage osv. og vil hører hvilke tilladelser jeg skal have før jeg må sælge en dåse sodavand og slikposer til mine kunder?

Nogen der kan hjælpe?

Hilsen Jan

Hej Jan,

Jeg har aldrig hørt at man skal have tilladelse for at sælge slik&sodavand. Nu ved jeg ikke om du lejer dig ind i hallen hvor dit center ligger, men hvis de ikke har noget imod det så tror jeg ikke at du skal have yderligere tilladelser. 

Har selv tidligere haft en butik hvor samme vare var en del af sortimentet, og jeg husker ikke at jeg skulle have en tilladelse.

#PLZ ret mig hvis jeg tager helt fejl Amino´er#

Hilsen

Edin AvdicBig Smile

Billige E-cigaretter, e væsker samt tilbehør til e cigaretter. Klik ind på www.ebakko.dk   Big Smile 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Edin, mange tak for dit svar.

Jeg tror heller ikke man skal have nogen tilladelse, men har ikke kunnet finde noget om det nogen steder så derfor ville jeg lige prøver herinde.

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal formentlig registreres hos fødevarestyrelsen.....

 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En godkendelse fra fødevarstyrelsen slipper du ikke udenom. Der hvor du sælger og opbevaree skal være godkendt til fødevare. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, jeg har sendt dem en mail med en forespørgsel omkring hvordan jeg skal gøre

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Fra  Lukket virksomhed - slet Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Olsen:

Mange tak for jeres svar, jeg har sendt dem en mail med en forespørgsel omkring hvordan jeg skal gøre

Det er ikke så besværligt, du kan ringe til dem, eller tage ud forbi deres kontor. Du kan finde mere information på fvst.dk eller her 

Husk også at næringsbasen, det koster et gebyr årligt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jan Olsen:

Hej Aminoer


Jeg har et Funcenter i en hal, hvor jeg afholder polterabender, fødselsdage osv. og vil hører hvilke tilladelser jeg skal have før jeg må sælge en dåse sodavand og slikposer til mine kunder?


Nogen der kan hjælpe?



Hilsen Jan



Alle fødevarevirksomheder skal som udgangspunkt registreres i Næringsbasen. Fødevarer opfattes i denne sammenhæng som madvarer af enhver art fx øl, vin, sodavand, slik og andre fødevarer.

Ordningen omfatter overordnet følgende virksomhedstyper:

- Salg af fødevarer direkte til forbrugere, herunder catering.
- Salg af fødevarer til nydelse på eller ved stedet (restauration)
- Salg af fødevarer til andre virksomheder med henblik på videresalg eller forarbejdning (engrossalg) eller
Transport, forarbejdning eller opbevaring af fødevarer.

Mere her: http://www.naeringsbasen.dk/

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 7. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Fra  Carpe Diem Kurser Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jan.

Det er godt nok længe siden, du har skrevet dette spørgsmål, men jeg har lige undersøgt det samme.
Du må godt sælge uden tilladelse!

Prøv at kigge på dette link - UPS... man må ikke linke, så jeg kopierer teksten i stedet:

Eksempler på fødevarevirksomhed under bagatelgrænsen
-Vejboder med salg af hjemmelavet syltetøj og marmelade eller saft fremstillet af frugt fra egen have.
-Skoleboder, der kun sælger fx drikkevarer, frisk frugt, slik, chokolade, færdigbagt brød og tørkager eller udleverer mælk til børnene. Salget må ikke
have karakter af detailforretning.
- En rideskole tilbyder ridelejr én uge om året for ca. 20 børn. Der tilbydes fuld forplejning til børnene.
-En kogekone tilbereder mad i sit private køkken til konfirmationer op til ca. 10 gange på et år. Opvarmning og anretning finder sted i kundens køkken.
-Frisørers servering af kaffe og te.
-Net- og spillecaféers, idrætsforeningers, byggemarkeders og legetøjsbutikkers salg af slik, is og sodavand.



Mange hilsner

Sheila fra Carpe Diem
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)