Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for brug af fortov til købmandsbutik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Fra  Pixel IT Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Hvordan er reglerne hvis man har en købmandsbutik og at man ønsker at benytte sit fortovsareal udenfor til at placere borde og stole så kunderne selv kan gå ud og sætte sig. Der bliver ikke serveret noget som helst, men kunderne kan selvfølgelig købe deres drikkevarer indenfor og gå ud og sætte sig og drikke.

Er det overhovedet muligt ? Der er nogle der mener at man skal have næringsbrev og hele moletjavsen... Jeg tænker blot på hvorfor man skal igennem den mølle for blot at sætte to-tre borde op og tilhørende stole og derved lade folk benytte sig af dem efter behov...

Smile !

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rolis,

Jeg tror ikke du bare må uden at have spurgt kommunen. Tag en snak med dem og se hvad de siger :-)

Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Fra  bruselius.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre det omtalte fortovsareal hører til den matrikel, hvor butikken ligger, så skal der sandsynligvis tilladelse til, idet arealet er offentligt areal - og ejet af det offentlige.

Om der vil blive givet tilladelse eller ej, vil sikkert afhænge af faktorer som hvor meget fodgængertrafik er der på fortovet, hvor bredt er fortovet, og frem for alt: hvad er det, folk kan købe og sætte sig udenfor og drikke. Er der alkohol (dvs. bajere etc.) imellem, så kræver det alkoholbevilling, og det tror jeg egentlig ikke, at man kan få i den situation, idet der i din mail ikke er lagt op til servering og dermed følgende værtshuspriser.

Jeg tror simpelthen ikke at den går.

Vh. Palle

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)