Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk indregistreret bil og butik i dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg forsøgt at komme i kontakt med SKAT, men opgav efter at have ventet i 60 min :(

Måske der er nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe

Spørsmålet er:

Jeg kender en der har adresse i sverige, jeg ved ikke om hun reelt bor der, hun har for en tid drevet virksomhed i danmark hvor hun har kørt rundt i hendes svenske indregistrerede bil og drevet service erhverv.

Nu har hun åbnet butik i DK, i butikken er der et baglokale hvor der er indrettet med seng, fjernsyn mm, hun overnatter tydeligvis der, hvor tit vides ikke. Hun har også fået et danske cvr. nummer der er registreret på butiksadressen

I butikken er der på døren og på hendes webside opslået åbningstider der er mandag til fredag 9-17.30, lørdag efter aftale

Hun kører stadig rundt i sin svenske bil efter hun har haft butikken i 2 mdr. må hun dette ? faktisk gør det mig lidt harm da jeg må betale mine skatter og afgifter og så er der andre der kan køre rundt i en fed afgiftsfri bil

Hvis det er ulovligt hvem skal man "klage" til for at SKAT kigger på sagen?

På forhånd tak

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sikke et samfund vi lever i idag... Har man ikke andet at bruge sin tid på end at være konstant misundelig.

Jeg er godt klar over at du som person skal køre rundt i en LADA hvor "svenskerne" kan med samme penge køre rundt i en Mercedes - Det gør jo lidt ondt men jeg går bare ikke ind for et stikkersamfund. Min holdning.

Jeg går heller ikke ind for ulovligheder. Men at nærmest undersøge at vedkommende har en 80x200 Ikea-seng i baglokalet og åbningstiderne for hjemmesiden overskrides er lidt skræmmende at høre. [overdrivelse fremmer forståelsen]

Du kunne også overveje at flytte til Sverige... eller Polen. Så kan du også køre i en super fed bil :o)



Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak gizzza for et total ubrugeligt svar

Det handler jo ikke om svenskerne eller polakkerne, de må for min skyld gerne køre rundt i store billige biler, bare de gør det hjemme, og hvis de skal køre rundt i DK, så skal de overholde reglerne på området.

Det hander derfor ikke om misundelse, men fair konkurrence, det er jo ikke fair at butikken på den anden side af gaden, der sælger samme produkt må lukke butikken pga. konkurrenterne snyder

Nu hører det også med til historien at det er mig der ejer ovennævnte butikslokale, og lejeren fra 1. dag hun fik nøglerne har nægtet at betale husleje og derfor på nuværende tidspunkt kører rundt i sin svenske bil og driver virksomhed i mine lokaler hun ikke gider betale husleje for, fogeden har desværre temmeligt travlt pt. så jeg kan forvente at der går ca. 3 mdr. før hun bliver udsat. Iøvrigt forventer jeg at hun til den tid totalt har smadret de nyistandsatte butikslokaler :(

Så jeg er sur, og hvis jeg kan få hende knallet, så hun ska slippe lidt slanter til skattefar, så er det min lille sejr.

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Tja hvorfor holder du dig ikke til sagen og spørger om hvordan du håndtere hende som udlejer.

Og ikke masse andet skvadder om svenske biler og andet...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :
REELK:

Det handler jo ikke om svenskerne eller polakkerne, de må for min skyld gerne køre rundt i store billige biler, bare de gør det hjemme, og hvis de skal køre rundt i DK, så skal de overholde reglerne på området.




Det gæller når man har folkeregister adresse i danmark.
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Tja hvorfor holder du dig ikke til sagen og spørger om hvordan du håndtere hende som udlejer.

Og ikke masse andet skvadder om svenske biler og andet...

 

Tja, det tror jeg nu jeg har fået styr over, men du må da gerne komme med et par ideer

Jeg forstår nu ikke helt den modvilje jeg møder i disse indlæg, i kører måske selv rundt i store svenske biler på et tvivlsomt grundlag

Jeg syntes faktisk at hvis i ikke har noget fornuftigt at sige til spørgsmålet, så bør i finde et andet forum hvor i kan predke moral

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hun har officiel adresse i Sverige, må hun godt køre på svenske nummerplader i Danmark. Det er ikke butiksadressen der er det afgørende, men hendes folkeregisteradresse.

Problemerne omkring det at køre på udenlandske nummerplader opstår reelt først i den situation, hvor der tages ophold i Danmark - måske i forbindelse med en midlertidig ansættelse. Selv da kan man søge om dispensation.

Det er også fuldt lovligt for eksempelvis en dansker der er ansat i et svensk firma, at have en firmabil på svenske nummerplader. Det kræver dog at størstedelen af kørslen ligger i udlandet.

/Henrik

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

REELK:

Michael_N:
Tja hvorfor holder du dig ikke til sagen og spørger om hvordan du håndtere hende som udlejer.

Og ikke masse andet skvadder om svenske biler og andet...

 

Tja, det tror jeg nu jeg har fået styr over, men du må da gerne komme med et par ideer

Jeg forstår nu ikke helt den modvilje jeg møder i disse indlæg, i kører måske selv rundt i store svenske biler på et tvivlsomt grundlag

Jeg syntes faktisk at hvis i ikke har noget fornuftigt at sige til spørgsmålet, så bør i finde et andet forum hvor i kan predke moral

Nu er det faktisk dig, som fremlægger en etisk problemstilling. 

Jeg tror ikke nødvendigvis, at de, der reagerer negativt på dit indlæg, er uenige i, at det er surt at skulle betale mere - eller få mindre - fordi nogle bryder samfundets regler. Jeg tror nærmere, at de ser ned på dit livssyn.

Dit indlæg bevidner en stærk følelsesmæssig reaktion. Som sagt, tror jeg de fleste vil anse en negativ reaktion berettiget, hvor man bøder for andres selvberigelse. Der er to faktorer: dit tab, og modpartens fortjeneste. Da den konkrete sag reelt kun berør dig af uvæsentlig karakter, må man derfor konkludere, at du faktisk ikke reagerer på det tab, som modparten har påført dig, men på dens fortjeneste: du er misundelig.

Mange - inklusiv jeg - ser misundelse som en dårlig egenskab.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

CarlTheRider:
Mange - inklusiv jeg - ser misundelighed som en dårlig egenskab.

 

Naboen har en vildt fed Audi, som jeg fandeme også gerne vil ha.... Ja jeg er misundelig, men hvorfor er det en dårlig egenskab?...

 

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Neeeeej-da:

CarlTheRider:
Mange - inklusiv jeg - ser misundelighed som en dårlig egenskab.

 

Naboen har en vildt fed Audi, som jeg fandeme også gerne vil ha.... Ja jeg er misundelig, men hvorfor er det en dårlig egenskab?...

 

En af os har misforstået begrebets betydning, for vi bruger det ikke på samme måde.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)