Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne ÆØÅ

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg skal til at registrere min side, og da navnet indeholder å, overvejer jeg at registrere det med å indeholdt i domænet, og ikke registrere det uden å.
Er der stadig problemer med disse domæner i browserne?

samtidig er det vel et problem når man sender mails med folk fra udlandet? de kan jo ikke skrive å når de skal sende en mail til mig.?

Håber nogen kan hjælpe mig med at besvare dette.

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
registrér navnet med å, aa og a

så kan alle være med.


Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja god ide.

Men vil der være problemer i kun at registrere med å?

Jeg mener med emails til udlandet?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Køb det med aa og med å og lad det med å viderestille til det med aa, der er stadigvæk mange problemer med å i domænenavne, især hvad mail angår, der skal du bruge xn--- udgaven af domænet.

Kort sagt: Det er noget bøvl med danske tegn i domæner.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, mange tak for svarene.

Jeg overvejer at købe et .nu domæne istedet for DK. Er .nu domæner upopulære?

Der er ikke så mange der benytter sig af det?

Det passer lidt godt ind med mit domæne navn, men gider ikke at bruge det hvis det snart går af markedet? (eller hvordan man nu skal sige det)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det er lidt smag og behag, de fleste brugere vil nok forvente at det er et .dk domæne hvis det er et dansk firma med en side på dansk, og .com hvis det er internationalt.

.nu er i Danmark nok mest brug til ting der passer med at ende på "nu".

.nu domæner er noget dyrere end .dk domæner.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-06-2007 22:14:51
Forfatter: DG
Okay, mange tak for svarene.

Jeg overvejer at købe et .nu domæne istedet for DK. Er .nu domæner upopulære?

Der er ikke så mange der benytter sig af det?

Det passer lidt godt ind med mit domæne navn, men gider ikke at bruge det hvis det snart går af markedet? (eller hvordan man nu skal sige det)



Èn ting du kan være sikker på, er at folk ikke vil finde dit site med .nu domæne, hvis de på f.eks. på Google søger efter "sider fra Danmark" istedet for "sider på dansk", hvilket i mine øjne er en ret stor ulempe.

InetActive
Leverandør af Joomla!CMS, Oscommerce og Zen Cart løsninger med 100% skræddersyet design.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
> Èn ting du kan være sikker på, er at folk ikke vil finde dit site med .nu domæne, hvis de på f.eks. på Google søger efter "sider fra Danmark" istedet for "sider på dansk", hvilket i mine øjne er en ret stor ulempe.

Det er ikke korrekt. Google bruger ikke TLDs til at afgøre hverken sider "fra danmark" eller "sider på dansk". Det sidste afgøres af det sprog der faktisk anvendes på siderne, og det første har bl.a. med hostingens placering og hvem der linker til domænet at gøre.

Men uanset dette vil jeg bestemt ikke anbefale et æøå domæne, som det primære domæne. Der er fortsat mange tekniske problemer med dem, og systemer der ikke understøtter dem, udover det faktum at folk der ikke har disse tegn på deres keyboard (og det kender jeg en del danskere som ikke har) naturligvis slet ikke kan skrive dem.
Fra Ribe
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-06-2007 22:45:41
Forfatter: Mikkel deMib
> Èn ting du kan være sikker på, er at folk ikke vil finde dit site med .nu domæne, hvis de på f.eks. på Google søger efter 'sider fra Danmark' istedet for 'sider på dansk', hvilket i mine øjne er en ret stor ulempe.

Det er ikke korrekt. Google bruger ikke TLDs til at afgøre hverken sider 'fra danmark' eller 'sider på dansk'. Det sidste afgøres af det sprog der faktisk anvendes på siderne, og det første har bl.a. med hostingens placering og hvem der linker til domænet at gøre.

Men uanset dette vil jeg bestemt ikke anbefale et æøå domæne, som det primære domæne. Der er fortsat mange tekniske problemer med dem, og systemer der ikke understøtter dem, udover det faktum at folk der ikke har disse tegn på deres keyboard (og det kender jeg en del danskere som ikke har) naturligvis slet ikke kan skrive dem.



Nå for dælen.. Troede ellers jeg havde regnet den ud - men det havde jeg åbenbart ikke så..

Har ellers et website på dansk, som har et .se domæne og ligger på en dansk server (ifølge ripe.net) - den findes konsekvent ikke ved søgning efter "sider fra Danmark", men derimod ved søgning efter "sider på dansk".. - Men der selvfølgelig ikke så mange der linker til siden (hverken fra DK eller SE), hvilket måske kan være en forklaring..

Eksempel

"Sider på dansk": http://www.google.dk/search?hl=da&as_qdr=all&q=%22undg%C3%A5+at+g%C3%A5+i+gulvet+f%C3%B8r+tid%22&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

"Sider fra Danmark": http://www.google.dk/search?hl=da&as_qdr=all&q=%22undg%C3%A5+at+g%C3%A5+i+gulvet+f%C3%B8r+tid%22&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Andre sider der linker til siden:  http://www.google.com/search?as_lq=alkohol.jespersen.se&btnG=S%C3%B8g

Ripe: http://ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=+195.128.174.105&submit.x=15&submit.y=3&submit=Search

Og ja, det lille PHP-projekt er så et levn fra min spæde ungdom..

Mén ok: http://www.google.dk/search?hl=da&as_qdr=all&q=+site%3A.com&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK
InetActive
Leverandør af Joomla!CMS, Oscommerce og Zen Cart løsninger med 100% skræddersyet design.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et .nu-domæne, og må gang på gang fortælle folk, at de ikke skal skrive .dk. Nogen tror, de skal skrive .nu.dk for at ramme mig. Andre skriver bare .dk, selvom jeg højt og larmende råber NU! ind i hovedet på dem.

Få dig et .dk, hvis du kan.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)